printlogo


کد خبر: 259243تاریخ: 1401/8/17 00:00
کونته زیر تیغ
همان لیورپول همیشگی



لیورپول با دو گل محمد صلاح در زمین تاتنهام سه امتیاز گرفت و نخستین پیروزی خارج از خانه این فصل را کسب کرد. تیم آنتونیو کونته با وجود بازی خیلی بهتر در نیمه دوم و جبران یکی از گل‌ها توسط هری کین نتوانست کامبک خود را تکمیل کند. به پنج نکته درباره این بازی اشاره می‌کنیم:

ناامیدی های کونته
چه زود خوش بینی به بدبینی تبدیل می‌شود. روز آخر فصل قبل تاتنهام سهمیه لیگ قهرمانان گرفت که کونته را به آن مامور کرده بود. در تابستان بیش از 100 میلیون پوند خرج کردند و روز اول چهار گل به ساوتهمپتون زدند، همه چیز رویایی بود. حالا کونته به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر است و می‌گوید تاتنهام برای اینکه با تیم‌های دیگر رقابت کند، راهی طولانی در پیش دارد. مربی ایتالیایی بعد از جدایی از یوونتوس در سال 2014 در هیچ تیمی بیش از دو سال دوام نیاورده، او با قراردادی 18 ماهه به تاتنهام آمده و شاید در تیمی که تقریبا هر هفته هو می‌شود، به پایان آن نرسد. گویا اساس تیم کونته تحول در نیمه دوم است و این برای رسیدن به مقصد کافی نیست.

همیشه نمی توانی کامبک بزنی
تاتنهام ظرف چهار روز دو بار کامبک زد و از باخت برابر بورنموث و مارسی پیروزی ساخت. خیلی‌ها به تعریف از این تیم و ذهنیتش پرداختند. درست است که بازگشت، شخصیت قدرتمندی می خواهد اما تیم‌های بزرگ سعی می کنند جلو بیفتند و کنترل بازی را به دست بگیرند نه اینکه عقب بیفتند و تلاش کنند برگردند. لقب سلطان کامبک وسوسه‌انگیز است اما نمی تواند دوام داشته باشد. روزگاری منچستریونایتد اوله گونار سولشر به خاطر بازگشت هایش شهرت داشت و اول گل می خورد اما همه می دانیم به کجا رفتند.

پیروزی خارج از خانه
لیورپول در زمین ناتینگهام، فولام، اورتـــــــــــــــــون، منچستریونایتد و آرسنال امتیاز از دست داد اما در ششمین بازی خارج از خانه سه امتیاز گرفت. تیم یورگن کلوپ شروع ضعیفی در این فصل داشته به خصوص در خارج از خانه. قرمزها نیمه اول را عالی را به پایان رساندند و مجبور شد شدند توفان تاتنهام در ابتدای نیمه دوم را کنترل کنند. لیورپول در این فصل هرگز از میزبان های خود جلو نیفتاده بود. استون ویلا و برایتون میزبان های بعدی لیورپول هستند و نتیجه گرفتن مقابل آنها گام بزرگی است هر چند کافی نیست.

از پنالتی خبری نیست
یکی از بخش های ناامیدکننده این بازی. گاهی مربی ها و بازیکنان گله دارند که علیه تیمشان پنالتی‌های آسان گرفته می‌شود اما خطاهای مشابه در همه جای زمین به جز محوطه جریمه دو تیم با سوت داور همراه می‌شود. ترنت الکساندر آرنولد در برابر رایان سسنیون که می خواست ضربه سر بزند، بازی خطرناک انجام داد. میزبان انتظار پنالتی را داشت که هرگز پیش نیامد حتی بعد از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی. جالب اینکه 24 ساعت قبل ژوائو کانسلو به خاطر خطایی مشابه مقابل فولام هم اخراج شد و هم علیه سیتی پنالتی گرفتند.

می‌شود
هر هفته با هم بازی کنیم؟
لیورپول عاشق بازی با این تیم شمال لندنی است. پیروزی 4 بر یک تاتنهام در ویمبلی در سال 2017 بیدارباشی برای تیم لیورپول زیر نظر کلوپ بود که مشکلات دفاعی اش را درک کرد و به فکر جذب ویرجیل فان‌دایک افتاد. اما آن یک پیروزی نادر برای اسپرز بود که در 20 بازی اخیر این دو تیم برای تیم پایتخت به دست آمد. لیورپول در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر شکست نخورده و در چهار بازی‌اش سه بار به پیروزی رسیده است.




 


Page Generated in 0.0049 sec