printlogo


کد خبر: 259241تاریخ: 1401/8/17 00:00
دیدار تلخ اوبامیانگ با تیم سابق
جهان بــــــه کام مدافعان آرســــــنال

آرسنال با گل دقیقه 63 گابریل ماگالیز در زمین چلسی به پیروزی رسید و به صدر جدول لیگ برتر برگشت. مدافع برزیلی یکی از معدود بازیکنان آرسنال است که در این فصل با انتقاداتی مواجه شده اما او به همراه ویلیام سالیبا در این بازی درخشیدند و کاری کردند که دیدار پیر امریک اوبامیانگ با تیم سابقش به یک کابوس تبدیل شود و مهاجم گابنی تنها هشت بار توپ را لمس کند. آن سمت دیگر میدان هم گابریل کرنر بوکایو ساکا را گل کرد تا میهمان به پیروزی سزاوارانه ای برسد؛ این دومین گل فصل گابریل بود. او اگر روی فرم باشد و حواسش را جمع کند، یکی از بهترین مدافعان میانی لیگ برتر است. آرسنال هفته بعد به زمین ولورهمپتون می رود و با پیروزی از صدرنشینی در تعطیلات جام جهانی مطمئن می‌شود.

استعداد شگرف
چلسی یکی از بهترین مدافعان این نسل یعنی تیاگو سیلوا را در اختیار دارد اما آرسنال کسی را دارد که می تواند سال‌ها در اروپا قدرتنمایی کند. سالیبا در استمفوردبریج استثنایی بود، او نفس اوبامیانگ را گرفت و وقتی آرماندو بروخا آمد تا با قدرت بدنی اش به هدف برسد، کار مدافع میانی فرانسوی آسانتر شد. سالیبا چنان بازی را کنترل کرد که گویی سال‌ها است در لیگ برتر تجربه کسب کرده نه ماهها. او استعداد شگرفی است.

سومین برد در بریج
این سومین برد پیاپی میکل آرتتا در استمفوردبریج بود، زمینی که خاطرات تلخی برای توپچی ها رقم زده بود، خانه امن این تیم شده. بعد از باخت در اولدترافورد تردیدهایی در مورد توانایی آرسنال برای بازی با تیم‌های طراز اول شکل گرفت با وجود آن که عملکرد خوبی در اول فصل داشتند. حالا آرتتا یک نتیجه عالی گرفته که نه تنها به صدر بازشان گردانده بلکه از نظر روانی کمک بزرگی به تیم جوان مربی اسپانیایی می‌کند.

حرفت را زود نزن
چهره اوبامیانگ بعد از تعویض گویای همه چیز بود. او قبل از بازی حرف های زیادی زد که خشم هواداران آرسنال را بر انگیخت اما نتوانست مقابل تیم سابقش کاری کند. با هشت لمس توپ در بازی محو بود و 64 دقیقه بیشتر در زمین نبود. شاید قبل از بازی برگشت در شمال لندن حرفی نزند!

9 بازی بدون گل
اگر گابریل ژسوس در نیمه اول ارتباط بهتری با گابریل مارتینلی برقرار می کرد، شاید گلی را جشن می گرفت که به اندازه همه گل‌هایش در این فصل ارزش داشت. اما ضربات او بی ثمر بود و آرسنال از رسیدن به یک گل مهم محروم شد. ژسوس حالا 9 بازی است که در رقابت‌های مختلف گل نزده و هر بازی فشار روانی روی او بیشتر می‌شود. در این بازی می‌توانست خلاص شود اما فرصت را از دست داد.
بعد از گلزنی در بازی پنجشنبه شب مقابل اف سی زوریخ، کایران تیرنی دوباره در نشیب افتاد. خیلی‌ها انتظار داشتند بازیکن تیم ملی اسکاتلند در این بازی در ترکیب اصلی باشد اما به نیمکت رفت و آرتتا اولکساندر زینچنکو را از ابتدا به زمین فرستاد با آنکه بیشتر از یک ماه بود یک دقیقه بازی نکرده بود. تیرنی در آغاز نیمه دوم جای رقیب اوکراینی‌اش را گرفت اما این مدافع چپ از چشم مربی اسپانیایی افتاده است.

 


Page Generated in 0.0050 sec