printlogo


کد خبر: 259237تاریخ: 1401/8/17 00:00
بعد از حذف هفت بوکسور ایران در قهرمانی آسیا
شاهین چراغ اول را روشن کرد

شاهین موسوی با صعود به مرحله نیمه نهایی توانست نخستین مدال ایران در رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا را قطعی کند.
در هفتمین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا، شاهین موسوی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم ملی موفق شد با صعود به مرحله نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران در این رقابت‌ها را به دست آورد.
المپین تیم ملی بوکس ایران در دومین دیدار خود، مقابل «ساهدوف محمدمرات» از ترکمنستان قرار گرفت که با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید تا مدال برنز خود را قطعی کند. شاهین موسوی که پیش از این دو برنز آسیا را در کارنامه خود ثبت کرده، برای صعود به فینال باید روز پنجشنبه (۱۹ آبان) با «نوراکانات راییس» از قزاقستان مبارزه کند. شاهین پیش از حضور در این رقابت‌ها عنوان کرد که برای گرفتن بهترین مدال به اردن می‌رود و با همین هدف، روز پنجشنبه همه توانش را به کار می‌برد تا برنده باشد و به فینال برود.
شاهین موسوی یکی از چهره‌های با تجربه تیم ملی بوکس است که با توجه به ترکیب جوان تیم در سایر اوزان، از ابتدا روی او حساب جداگانه‌ای باز شده بود.
در روز هفتم از رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا، مسلم مقصودی بوکسور وزن ۷۱ کیلوگرم ایران نیز روی رینگ رفت. مقصودی در دومین دیدار خود به مصاف «رستم بیک اولو نورالدین» از قرقیزستان رفت که نتیجه را واگذار کرد و در یک قدمی سکو، از کسب مدال بازماند.
با توجه به باخت مسلم مقصودی، تا اینجای کار، هفت بوکسور ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا حذف شده‌اند؛ مصطفی ریگی در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی خسروی در وزن ۵۴ کیلوگرم، سجاد محمدپور در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمد کمالی در وزن ۶۰ کیلوگرم، اشکان رضایی در وزن 5/63 کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم و مسلم مقصودی در وزن ۷۱ کیلوگرم، بوکسورهای ایران هستند که دستشان از مدال کوتاه ماند.
 


Page Generated in 0.0053 sec