printlogo


کد خبر: 259231تاریخ: 1401/8/17 00:00
والیبال نشسته مردان و بانوان قهرمانی جهان
بـــــــرد و باخت برای ایـــــران

این چند روز تمام حواس‌ها به بوسنی است تا همه شاهد درخشش تکراری والیبال نشسته ایران در قهرمانی جهان باشند.
میزبانی مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان به بوسنی رسیده و هر دو تیم مردان و بانوان ایران در این رقابت‌ها حضور دارند. دو تیم که کاملاً شرایط متفاوتی را دارند. تیم مردان مدعی همیشگی است و تیم بانوان که بعد از چند سال راهی مسابقات بین‌المللی شده است.
 تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران همیشه یکی از مدعیان جدی این مسابقات بوده و امسال هم در حالی راهی بوسنی شده که فقط به فکر قهرمانی است.
تیمی بدون تغییر جدی و تقریباً با همان ترکیب اصلی که در این چند سال حضور داشت، این بار هم به قهرمانی جهان رفته‌ که نشان می‌دهد فقط برای رسیدن به قهرمانی در بوسنی حاضر شده‌ است. سومین برد پیاپی این تیم هم مقابل کرواسی به دست آمد تا بیش از همیشه این تیم خودنمایی کند. شاگردان هادی رضایی برای این مسابقات با ترکیب کامل حاضر شده‌اند. به جز یک تغییر که حمیدرضا عباسی جایگزین مهرزاد مهروان شده با همان ترکیبی که در بازی‌های پارالمپیک 2021 حضور داشتند، راهی بوسنی شدند و احتمالاً با همین ترکیب هم در پارالمپیک پاریس حضور دارند.
این در حالی است که جدی‌ترین رقیب این تیم برای قهرمانی، بوسنی میزبان است و روسیه هم که در این چند سال اخیر اندکی رشد کرده بود، حالا با تحریم روبه‌رو شده و به مسابقات نیامده است.
البته بوسنی هم تا فینال با تیم ایران برخورد نمی‌کند و بعید هم هست که در صورت برخورد، عبور از این تیم کار سختی باشد. با وجود این کمترین ریسک را کادرفنی مرتکب شده و می‌خواهد با قدرت در این میدان حضور داشته باشد و سهمیه حضور در بازی‌های پاریس را کسب کند.
در مقابل تیم مردان که سومین بردش را مقابل کرواسی جشن گرفت، تیم بانوان حضور دارد که سومین باخت پیاپی را متحمل شد. تیم ملی والیبال نشسته بانوان چهار سال از حضور در میادین بین‌المللی دور بود و به همین دلیل هم در بوسنی شرایط سختی را تحمل می‌کند. سه باخت سنگین مقابل امریکا، اسلوونی و کانادا عملکرد تیم ملی بانوان بوده اما همین حضور می‌تواند برگ برنده‌ای برای این تیم در راه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو باشد. همین‌که طلسم اعزام نشدن این تیم شکست بسیار مهم است. متأسفانه در سال‌های اخیر تفکر غلطی وجود داشت که چون این تیم ضعیف است نباید به مسابقات اعزام شود اما در مسابقه دادن است که تیم‌ها و نفرات رشد می‌کنند.
 


Page Generated in 0.0041 sec