printlogo


کد خبر: 259216تاریخ: 1401/8/17 00:00
هفته دوازدهم مثل هفته اول است آقای سرمربی!
46 روز تا مأموریت بزرگ ساپینتو

ایمان گودرزی
خبرنگار

بالاخره مهره دربی در تقویم لیگ بیست و دوم یک جای ثابت پیدا کرد و سازمان لیگ پس از کشمکش‌های فراوان این مهره را روی خانه 2 دی قرار داد. برگزاری دربی در هفته دوازدهم معضلی بود که سران سازمان لیگ را برای برگزاری در قبل یا بعد از جام جهانی به چالش کشیده بود و پس از منتفی شدن برگزاری این مسابقه قبل از جام جهانی قرار شده که روز جمعه 2 دی این دو تیم برای اولین بار در لیگ بیست و دوم مقابل هم قرار بگیرند، رقابتی که علاوه بر حساسیت دربی می‌تواند صدرنشینی را نیز به همراه داشته باشد. مرد پرتغالی که برای اولین بار این شهرآورد را تجربه خواهد کرد به خوبی می‌داند دربی فراتر از یک مسابقه معمولی خواهد بود و در وضعیت فعلی جدول مساوی به درد او نخواهد خورد و بنابراین باید به بهترین شکل تیمش را برای این دیدار آماده کند و با خاطره خوش اولین شهرآوردش را به پایان برساند. ساپینتو تا 2 دی با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد بود که به بررسی آنها می‌پردازیم؛
 
این بازی مثل شروع فصل است
وقفه 50 روزه لیگ برتر تا استارت دوباره بازی‌ها حس یک شروع تازه را به تمام تیم‌های لیگ برتری می‌دهد. در واقع این تعطیلات برای هر تیمی مثل پیش‌فصلی در میان فصل می‌ماند و کادر فنی باید بازیکنانش را با برنامه‌ریزی و تمرینات تخصصی بدنسازی بار دیگر آماده کند تا از شرایط مسابقه دور نشوند. استقلال در یازده هفته اول یکی از بهترین تیم‌های لیگ از لحاظ آمادگی بدنی بود و تا دقیقه 90 هر بازی تشنه گلزنی بودند، که این نشان دهنده برنامه بدنسازی خوب کادر ساپینتو در تمرینات پیش فصل بود. پس استقلالی‌ها نگرانی بابت دانش سرمربیان خود برای روی فرم ماندن ندارند.
 
بازگشت ملی پوشان
انتظار می‌رود که استقلال در جام جهانی سه نماینده داشته باشد. پس از پایان بازی‌های جام جهانی و بازگشت بازیکنان به تمرینات استقلال، ساپینتو مأموریت رساندن بازیکنان را به شرایط بازی دارد. هیچ کس از اتفاقاتی که قرار است در قطر رخ دهد با خبر نیست اما باید تمام احتمالات از جمله مصدومیت را در نظر گرفت و اگر به بازیکنی در طول جام بازی نرسد باید او را با برنامه‌های اختصاصی تمرینی دوباره به شرایط بازی رساند.
 بازیکنان خط خورده
هیچ چیز برای یک بازیکن غم‌انگیزتر از خط خوردن از لیست تیم ملی و حضور نداشتن در جام جهانی نیست. در استقلال نیز بازیکنانی بودند که در تمرین‌های گذشته تیم ملی حضور داشتند اما در نهایت راهی به لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی پیدا نکردند و خط خوردند. خط قرمز روی برخی از اسامی ممکن است با از دست دادن روحیه بازیکنان نیز همراه باشد، یکی دیگر از وظایف ساپینتو این است که بازیکنانی که در یک قدمی جام جهانی از تیم ملی خط خوردند را از لحاظ روحی و روانی به فرم ایده‌آل باز گرداند.
 
دیدار تدارکاتی
یکی از راه‌های حفظ تیم در شرایط مسابقه برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. به همین منظور باشگاه باید اردو و بازی‌های تدارکاتی را در تعطیلات اولویت خود قرار دهد و با برگزاری چند بازی با تیم‌های همسطح و حتی بالاتر به بازیکنان کمک کند در بهترین شرایط به هفته دوازدهم برسند.
 
تمرین اختصاصی مهاجمان
یکی از نقاط ضعف استقلال در یازده هفته لیگ، عدم گلزنی مهاجمان تخصصی این تیم بود. سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی مهاجمان استقلال هستند که قرار است در این تعطیلات با تمرینات اختصاصی که ساپینتو برای آنها در نظر گرفته بتوانند دوباره روی دور گلزنی قرار بگیرند و بتوانند اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابی و انتظارات هواداران را برآورده کنند.


Page Generated in 0.0050 sec