printlogo


کد خبر: 259211تاریخ: 1401/8/17 00:00
مجید جلالی: شانس صعود ایران کمتر از ولز و امریکا نیست

مجید جلالی معتقد است که بعضی از پارامترها کمک می‌کند که شانس خوبی برای صعود تیم ملی از گروه در جام جهانی 2022 متصور باشیم.
او درباره روند آماده‌سازی تیم ملی گفت: «ما از تمرینات و شرایط آماده‌سازی و اردوی تیم اطلاعی نداریم و نمی‌شود از بیرون نظر داد. ما فقط تیم ملی را در دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال دیدیم. دو بازی دوستانه پیش روی تیم ملی خیلی مهم است و برآیند بهتری از وضعیت تیم ملی در آستانه شروع جام جهانی خواهد داد. پس از این دو بازی می‌توان بیشتر به وضعیت تیم ملی پی برد.»
جلالی در رابطه با شانس صعود تیم ملی از گروهش توضیح داد: «از لحاظ منطق فوتبال ما شرایط حضور در بین 16 تیم برتر جام جهانی را نداریم، ولی جذابیت فوتبال به این است که منطق نمی‌شناسد و خیلی وقت‌ها اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که انتظارش را نداریم. ما در این گروه شرایطی داریم که شانس ما را برای صعود بالا می‌برد. حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی یکی از این موارد است. کی‌روش دو دوره قبلی روی نیمکت تیم ملی بوده و اکثر بازیکنان ما را می‌شناسد و تجربه بالایی در مسابقات جام جهانی دارد. از سوی دیگر بازی اول ما با تیم سرگروه است و این باعث می‌شود هم انگلیس در این بازی محتاط‌تر باشد و هم با شناخت کمتری نسبت به ما وارد زمین شود، در نتیجه شانس ما برای اینکه بتوانیم در یک سری شرایط از آنها امتیاز بگیریم بیشتر می‌شود. انگلیس این دوره تیم خوبی است و حتی یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود.»
مربی باسابقه فوتبال ایران ادامه داد: «ما از لحاظ سطح فنی تیم پایین‌تری از امریکا و ولز نیستیم و حداقل در بدترین شرایط هم باید بگویم به اندازه دو تیم دیگر شانس داریم. احتمالاً انگلیس تیم اول این گروه خواهد بود و ما و دو تیم دیگر برای دومی باید رقابت کنیم. اتفاقاتی که در جام جهانی و در مسابقات رخ می‌دهد تعیین می‌کند که چقدر شانس صعود خواهیم داشت.»
جلالی در پایان با اشاره به پتانسیل تیم ملی گفت: «ما لژیونرهای زیادی در ترکیب تیم ملی داریم که هم تجربه جام جهانی را دارند و هم در میادین بزرگی مثل لیگ قهرمانان اروپا بازی کردند، این تجربیات خودش فاکتور ارزشمندی است که در دوره‌های قبلی یا نداشتیم یا به اندازه امروز نبوده است. شرایط مناسبی داریم که می‌توانیم از آن بهره ببریم.»


Page Generated in 0.0047 sec