printlogo


کد خبر: 259209تاریخ: 1401/8/17 00:00
حاشیه‌های پیراهن تیم ملی از جام جهانی برزیل تا قطر
افشای طرح جدید پشت وانت!

در فاصله دو هفته تا شروع جام جهانی هنوز از طرح جدید پیراهن تیم ملی خبری نیست. پیراهن بیشتر تیم‌ها از مدت‌ها پیش مشخص شده، ولی مراسم رونمایی از پیراهن ایران چند بار به تأخیر افتاده و ظاهراً قرار است امروز به نمایش عموم گذاشته شود.
طرح پیراهن تیم ملی در ادوار گذشته هم پرماجرا بوده. سازمان حفاظت محیط زیست پیش از جام جهانی 2014 پیشنهاد داد که طرح یوز ایرانی که در حال انقراض است روی پیراهن تیم ملی نقش ببندد، ولی شرکت طراح با جست‌و‌جو در گوگل اولین نقش یوزی که پیدا کرده بود را به پیراهن اضافه کرد.
جنس پیراهن تیم ملی هم در آن دوره محل بحث بود. تهیه‌کننده البسه تیم ملی یک شرکت خارجی بود، ولی نمایندگی اجناس نامرغوبی را تحویل داده بود و کی‌روش نسبت به کیفیت پیراهن‌ها اعتراض کرد. پس از اعتراض سرمربی و بازیکنان، جنس این لباس‌ها پیش از جام جهانی تغییر کرد.
 خرید لباس برای جام جهانی روسیه!
فدراسیون فوتبال برای فرار از این مشکلات تصمیم گرفت برای جام جهانی 2018 پیراهن باکیفیتی تهیه کند و سراغ شرکت آدیداس رفت، ولی این شرکت معتبر از عقد قرارداد اسپانسری خودداری کرد و فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت لباس‌های مورد نیازش را بخرد. این تصمیم با اعتراض کارشناسان بازاریابی روبه‌رو شد و معتقد بودند که فدراسیون نتوانسته از فرصت جام جهانی برای درآمدزایی استفاده کند. از نگاه آنها خریدن لباس برای مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان یک خطای استراتژیک است و با معیارهای مدیریت همخوانی ندارد.
آدیداس پیش از جام جهانی روسیه گفت که محدودیت‌هایی برای اضافه کردن نقش یوز روی پیراهن تیم ملی دارد و فدراسیون فوتبال مجبور شد به نصب یک برچسب با نقش این حیوان روی سینه بازیکنان اکتفا کند.
 
یوز به قطر نمی‌رود
تغییرات پرشمار فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته فرصت زیادی برای فکر کردن برای طرح پیراهن تیم ملی باقی نگذاشته بود. مدیران فدراسیون برای فرار از دردسرهای تحریم این بار طراحی پیراهن تیم ملی را به یک شرکت داخلی سپردند و تیم ملی در سومین حضور متوالی‌اش با یک شرکت تهیه لباس جدید به جام جهانی می‌رود.
از طرف دیگر کی‌روش زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی ندارد و این بار از وسواس بالای مربی پرتغالی خبری نیست، ولی حاشیه‌های پیراهن تیم ملی از نگاه شبکه‌های اجتماعی دور نماند.
سایت «فوتی هدلاینز» که معمولاً طرح پیراهن‌های جدید فوتبال را زودتر از دیگران منتشر می‌کند، مدتی قبل طرحی از پیراهن جدید تیم ملی منتشر کرد که چنگی به دل نمی‌زد و روی آن از نقش یوز هم خبری نبود. با این حال همه ترجیح دادند منتظر رونمایی رسمی از این لباس باشند.
روز گذشته خبر رسید کسانی که برای دریافت بلیت‌های جام جهانی به فدراسیون فوتبال مراجعه می‌کنند، با غرفه‌ای روبه‌رو می‌شوند که شرکت مجید پیراهن‌های تیم ملی را هم می‌فروشد. قیمت این پیراهن‌ها بین 350 تا 700 هزار تومان است و فروشنده اصرار دارد که این همان پیراهنی است که قرار است تیم ملی در جام جهانی به تن کند.
عکس‌هایی از این پیراهن که به رنگ‌های سفید و قرمز است، پشت یک وانت در کمپ تیم ملی منتشر شده که حکم رونمایی غیررسمی از آن را دارد. امیدواری هواداران این است که پیراهن رسمی با آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، متفاوت باشد، ولی با آنچه در ماه‌های گذشته از فضای فدراسیون فوتبال دیده‌ایم، بعید نیست که تیم کی‌روش در قطر با همین پیراهن‌ها به میدان برود.
میرشاد ماجدی، سرپرست سابق فدراسیون فوتبال در واکنش به طرحی که لو رفته است، گفت: «متریال این نخواهد بود و طرح آن قطعاً ساده خواهد بود. طراح من نیستم! طراحی انجام می‌شود و ان‌شاءالله بازیکنان با یک پیراهن خوب وارد میدان خواهند شد.»

 


Page Generated in 0.0047 sec