printlogo


کد خبر: 259203تاریخ: 1401/8/17 00:00
آندو: بازیکنان تیم ملی قدر این پیراهن را بدانند
کی‌روش راست می‌گوید بازی اول را جــــــدی بگیریم

تیم ملی این روزها به محل رفت و آمد ستاره‌های سابق تیم ملی تبدیل شده است. دو روز پیش چهره مهدی رحمتی در کنار کارلوس کی‌روش نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرد و حالا آندرانیک تیموریان؛ مردی که به دعوت مهدی تاج به محل تمرین تیم ملی رفت تا در کنار کی‌روش و بازیکنان قرار بگیرد و لحظاتی را در کنار آنها بگذراند.

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

بعد از سال‌ها در تمرین تیم ملی آفتابی شدی...
دیروز فرصت خوبی برای من به وجود آمد تا در کنار کارلوس کی‌روش تجدید خاطره کنم. لحظات بسیار خوبی را در کنار سرمربی تیم ملی و بازیکنان تجربه کردم. حس خوبی بود که بعد از سال‌ها دوباره در کنار بازیکنان تیم ملی قرار گرفتم. خودم سال‌‌ها برای تیم ملی بازی کردم و لذت پوشیدن پیراهن تیم ملی را چشیده‌ام. این بچه‌ها واقعاً باید قدر پیراهنی که بر تن کرده‌اند را بدانند. برای هر بازیکن فوتبال ایران چنین فرصتی پدید نمی‌آید که در تیم ملی بازی کند.
 در این ملاقات بازیکنان برایت کف زدند. ماجرا چه بود؟
آقای کی‌روش به بازیکنان تیم ملی گفت که من برای تیم ملی ایران بیش از 100 بازی ملی انجام داده‌ام و یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال ایران هستم. ایشان به من لطف دارند چون من خودم را لایق این همه تعریف نمی‌دانم و هرکاری که در دوران بازیگری انجام دادم وظیفه‌ام بوده است. به هر حال روزی من برای این مملکت در میادین فوتبال جنگیدم و حالا این وظیفه به دوش دیگران سپرده شده است. مهم این است که ما قدر این پیراهن را بدانیم؛ مهم این است که وقتی با لباس تیم ملی بازی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. خیلی‌ها آرزو دارند که همین حالا بازیکن تیم ملی در جام جهانی باشند اما نمی‌توانند.
 تقابل با انگلیس در جام جهانی بسیار مهم است و کارلوس کی‌روش هم تأکید زیادی روی بازی اول دارد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنی؟
کارلوس کی‌روش دست روی موضوع مهمی گذاشته است. دقیقاً بازی اول برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. امیدوارم بازیکنان تیم ملی بهترین نتیجه ممکن را مقابل انگلیس بگیرند. در جام جهانی قبل ما توانستیم در بازی اول به پیروزی برسیم که همان پیروزی ما را تا آستانه صعود به مرحله بعد پیش برد و اگر یک گل دیگر به پرتغال می‌زدیم اولین صعود فوتبال ایران در جام جهانی را جشن می‌گرفتیم. همان‌طور که کی‌روش گفته بازی اول را باید جدی بگیریم و نباید به راحتی از کنار امتیاز این بازی بگذریم. امیدوارم در این بازی دست‌کم یک مساوی بگیریم و در بازی‌های بعد با دو پیروزی و کسب 7 امتیاز صعود کنیم. این بازیکنان لایق بهترین‌ها هستند.
  فضای حاکم بر اردوی تیم ملی چطور است؟
من زمان زیادی در کنار بازیکنان نبودم اما به هر حال دورادور در جریان اتفاقات هم هستم. روحیه بازیکنان خوب است و انگیزه بسیاری دارند. به هر حال رفتن به جام جهانی هر چهار سال یک بار پیش می‌آید و بازیکنان باید نهایت تلاش خود را به خرج دهند تا بهترین عملکرد در  جام جهانی رقم بخورد. به هر حال کی‌روش هم کارش را خوب بلد است و می‌داند چطور به بازیکنان انگیزه بدهد. بودن او در کنار تیم ملی نکته بسیار مثبتی است که امیدوارم در جام جهانی منجر به خلق بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران شود.
 استقلال در لیگ نتایج مطلوبی به دست آورده و به تازگی نیز قهرمان سوپرجام شده است. آینده استقلال را با ساپینتو چطور ارزیابی می‌کنی؟
همان‌طور که گفتید نتایج استقلال قابل قبول است و قهرمانی در سوپرجام هم می‌تواند انگیزه بازیکنان را برای تکرار موفقیت‌ها بیشتر کند. من امیدوارم جام‌گیری استقلال به لیگ و جام حذفی هم کشیده شود و این تیم بعد از  فتح سوپرجام  بتواند بازهم هوادارانش را شاد کند. استقلال روند رو به رشدی داشته و با ساپینتو در حال پوست‌اندازی است. البته دربی اهمیت بسیاری دارد که بعد از پایان تعطیلات باید تیم را به لحاظ فنی در بهترین شرایط ممکن به این بازی فرستاد.
 


Page Generated in 0.0058 sec