printlogo


کد خبر: 259193تاریخ: 1401/8/16 00:00
13 روز تا جام جهانی



وقتی مصری‌ها برای قطر خواندند
گروهی مصری با عنوان «روح الشرق» قطعه‌ای را برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اجرا کرده است که حسابی مورد توجه قرار گرفته.
به گزارش الجزیره، این گروه مصری به تازگی ویدئوی اجرای خود را برای جام جهانی در فضای مجازی منتشر کرده‌ تا از این طریق بیشتر شنیده شوند.  «خوش آمدید» از سرودهای رسمی جام جهانی و جزو اولین قطعاتی است که در مجموعه آهنگ‌های جام جهانی قطر منتشر شده است. گروه موسیقی مصری نسخه عربی آن را اجرا کرده است.
ویدئوی این آهنگ مخصوص جام جهانی، نزدیک به یک میلیون بار در صفحات تیک تاک و اینستاگرام گروه «روح الشرق» دیده شده است.
قطری‌ها از این سرود که توسط مصری‌ها و به لهجه آنان خوانده شده است، استقبال کرده و آن را بازنشر کرده‌اند. حمد الیافعی، یکی از اعضای کمیته فوتبال قطر هم از ویدئوی این گروه مصری‌ استقبال کرده و آن را بازنشر کرده است. الجزیره در پایان اشاره کرده است که عرب‌زبانان از کشورهای مختلف به این ویدئو واکنش نشان داده و آن را زیبا و باشکوه توصیف کرده‌اند.
 
۲ مصدوم روی دست کانادا
کانادا در فاصله دو هفته تا جام جهانی با مصدومیت دو بازیکن اصلی خود روبه‌رو شده است.
به گزارش بیلد، کانادا برای اولین‌بار از سال ۱۹۸۶ در جام جهانی شرکت می‌کند و امیدوار است بتواند از گروه خود صعود کند اما آلفونسو دیویس، ستاره تیم ملی فوتبال کانادا در پیروزی بایرن مونیخ مقابل هرتابرلین مصدوم و تعویض شد. 
این بازیکن که یکی از بازیکنان محوری در تیم ملی کانادا است از ناحیه ران راست آسیب دید و در ادامه جای خود را به لوکاس هرناندز داد. ناگلزمن، سرمربی بایرن مونیخ عنوان کرد احتمال دارد دیویس مدتی از فوتبال دور باشد. باید بیشتر درباره این مصدومیت تحقیق کرد و ببینیم پارگی وجود دارد یا خیر.
احتمالاً دیویس در دو بازی بعدی بایرن مونیخ غایب است و ممکن است حتی جام جهانی را نیز از دست بدهد.
کانادا در اولین دیدار خود در جام جهانی به دیدار بلژیک می‌رود و باید دید دیویس می‌تواند خود را به موقع برای جام جهانی آماده کند یا خیر.
بد نیست بدانید اتفاق‌های بد برای کانادا ادامه داشته و بامداد دیروز هم ماکسیم کرپئو، دروازه‌بان تیم ملی کانادا با مصدومیت بسیار سخت و تکان دهنده‌ای مواجه شد که او را از جام جهانی کنار خواهد گذاشت. او که در فینال ام‌ال‌اس حضور داشت و درون دروازه لس‌آنجلس اف‌سی قرار گرفته بود هم مصدوم شد و هم اخراج.
 
جام جهانی قطر در خاطره‌ها باقی خواهد ماند
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این باور است که جام جهانی قطر با موفقیت برگزار خواهد شد و خواستار حمایت از این کشور شد.
او در آخرین مصاحبه‌اش گفته است: «جام جهانی بعد از ۲۰ سال دوباره به قاره آسیا برگشته است. این رقابت در شرایط سختی برگزار می‌شود به طوری که جهان هنوز از شوک کرونا خارج نشده است و به همین خاطر بسیاری بر این باور بودند که قطر در این شرایط نمی‌تواند میزبان خوبی باشد.»
بن ابراهیم ادامه داد: «تلاش‌هایی که فدراسیون فوتبال قطر و مسئولان برگزاری جام جهانی در این کشور انجام داده‌اند بسیار خوب بوده است و اطمینان داریم که قطر میزبان خوبی خواهد بود. ما بر این باور هستیم که جام جهانی قطر در خاطره‌ها باقی خواهد ماند و باید از این کشور حمایت شود.»


Page Generated in 0.0046 sec