printlogo


کد خبر: 259192تاریخ: 1401/8/16 00:00
برتری شاگردان آرتتا در خانه چلسی
آرسنال کلید صدر را پس گرفت



صدرنشینی منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس کمتر از 24 ساعت طول کشید و آرسنال با برتری یک بر صفر در زمین چلسی به صدر جدول برگشت. هواداران سیتی چشم به درخشش چلسی داشتند تا بتواند آرسنال را متوقف کند، ولی آرزوی آنها برآورده نشد.
آرسنال در تمام دقایق بازی کنترل زمین را در اختیار داشت و از نظر موقعیت برتر از میزبان بود. ژسوس در نیمه اول دو فرصت خوب را برای باز کردن دروازه چلسی از دست داد تا تعداد بازی‌های بدون گل زده مهاجم برزیلی به 9 برسد. با این حال گابریل، مدافع میانی آرسنال جور هموطنش را کشید و در دقیقه 63 روی یک ضربه کرنر دروازه مندی را باز کرد.  یکی از جذابیت‌های این بازی اولین رویارویی اوبامیانگ مقابل تیم سابقش بود، ولی او با پیراهن چلسی در برابر مدافعان آرسنال کاری از پیش نبرد و در دقیقه 64 جایش را به برویا داد.  آرسنال که در هفته‌های گذشته تاتنهام و لیورپول را شکست داده، با برتری در خانه چلسی نشان داد که مدعی جدی قهرمانی است. آرتتا درباره این برد که تیمش را با 34 امتیاز به صدر جدول برگرداند، گفت: «می‌خواستیم به صدر جدول برگردیم. رقابت در این لیگ بسیار دشوار است و چالش ما این بوده که به این مرحله برسیم و در خانه یک تیم سطح بالا چنین نمایشی داشته باشیم. ما شایسته برد بودیم.»
سرمربی آرسنال اضافه کرد: «تیم جوان من در این بازی بلوغ، هماهنگی، استحکام و شجاعت بالایی داشت و این فوق‌العاده است. گفتن چنین حرفی آسان است، ولی نشان دادن آن در خانه حریف با چنین بازیکنانی تفاوت دارد.»  آرتتا درباره اینکه آیا تعطیلی طولانی برای جام جهانی می‌تواند تیمش را از ریتم بیندازد، گفت: «هنوز کار ما تمام نشده و باید بتوانیم برایتون و ولوز را هم ببریم. برنامه‌هایی داریم تا چطور بازیکنان‌مان آمادگی ذهنی‌شان را حفظ کنند، چه آنها که اینجا می‌مانند چه آنها که به جام جهانی می‌روند.»


Page Generated in 0.0045 sec