printlogo


کد خبر: 259186تاریخ: 1401/8/16 00:00
آزمون قبل از جام جهانی آماده می‌شود
بازگشت سردار شنبه مقابل اشتوتگارت

امیر اسدی
روزنامه نگار
 
اگر بخواهیم بازیکنان کلیدی تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی را معرفی کنیم، بدون شک یکی از مهم‌ترین آنها سردار آزمون است. مهاجم 27 ساله‌ای که بعد از درخشش در لیگ روسیه و کسب عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ این مسابقات، به آلمان کوچ کرد تا در بوندس‌لیگا برای بایر لورکوزن به میدان برود.
حضور سردار در نیمی از مسابقات فصل 2022-2021 همراه با گلزنی برای این تیم همراه شد. او فصل 2023-2022 را نیز طوفانی آغاز کرد و در جام حذفی 2 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد.
با این حال بازی در پست غیرتخصصی هافبک میانی باعث شد تا آزمون آن‌طور که باید فرصت درخشش پیدا نکند و از گلزنی دور شود.
سردار که ید طولایی در لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی مقابل تیم‌های مطرحی چون بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید، یوونتوس، بنفیکا، لیون و چلسی داشت، به یکی از امیدهای اصلی جراردو سیوانه در این مسابقات تبدیل شد اما مصدومیت در بازی رفت مقابل پورتو باعث شد تا نه تنها ادامه مسابقات مرحله گروهی را از دست بدهد بلکه حضورش در جام جهانی نیز با هاله‌ای از ابهام مواجه باشد.
یکی، دو روز بعد از این آسیب‌دیدگی عده‌ای بر این عقیده بودند که سردار حضور در جام جهانی را از دست داده و مسابقات را باید از تلویزیون تماشا کند.
آزمون اما با تلاشی که در این مدت انجام داد و البته اجرای مو به موی برنامه‌های پزشکان بایر‌لورکوزن و تیم ملی، به شکلی معجزه‌آسا مراحل درمان خود را پشت سر گذاشته و به آمادگی حضور در تمرینات گروهی رسیده است. سردار بخشی از مراحل درمان خود را در کمپی مجهز در دوحه سپری کرد، سپس همراه با فیزیوتراپ تیم ملی به امارات رفت و آنجا هم به مرز آمادگی نزدیکتر شد و حالا چند روزی است که در آلمان حضور دارد و پزشکان بایر لورکوزن روی پای آسیب‌دیده او کار می‌کنند تا بتواند بازگشت به فوتبال را زودتر از موعد تجربه کند.
در این بین اما تغییراتی نیز در کادرفنی بایر لورکوزن به وجود آمده و جراردو سیوانه سوئیسی جای خود را به ژابی آلونسوی مشهور و اسپانیایی داده. آلونسو در بدو ورود به لورکوزن، مصدومیت آزمون را مشکلی بزرگ برای تیم دانست و مدعی شد منتظر است تا هر چه زودتر از وجود مهاجم ایرانی تیمش بهره ببرد.
اتفاقی که شاید همین روزها و قبل از ورود تیم ملی ایران به جام جهانی رخ بدهد و آزمون بتواند برای لورکوزن بازی کند.
لورکوزن در غیاب آزمون روزهای موفقی را سپری نکرده و شکست‌هایی عجیب را تجربه کرده. شاید اگر سردار مصدوم نمی‌شد، می‌توانست در روزهای افت پاتریک شیک در پست تخصصی خود و به‌عنوان یک مهاجم هدف بازی کند و حتی برای لورکوزن گل بزند.
لورکوزن که دیروز بازی با یونیون برلین را انجام داده، چهارشنبه به کلن می‌رود تا بازی چهاردهم خود را مقابل این تیم رده دوازدهمی برگزار کند. آزمون اما قادر نیست در این بازی لورکوزن را همراهی کند اما این احتمال وجود دارد تا شنبه آینده و در هفته پانزدهم بوندس‌لیگا در لیست تیمش مقابل اشتوتگارت در ورزشگاه بای آره‌نا قرار بگیرد و برای دقایقی به زمین برود.
این اتفاق با صلاحدید ژابی آلونسو عملی خواهد شد. هر چند باید ببینیم شرایط بازی چطور پیش می‌رود و البته پزشکان یکی، دو روز مانده به بازی با اشتوتگارت چه نظری درباره آمادگی سردار می‌دهند. موضوعی که مشخص می‌کند که آزمون بدون مصدومیت راهی اردوی تیم ملی می‌شود و قطعاً یکی از بازیکنان کلیدی و مهم ایران در قطر خواهد بود.

ZOOM

لورکوزن چهارشنبه به مصاف کلن می‌رود. آزمون اما قادر نیست در این بازی لورکوزن را همراهی کند اما این احتمال وجود دارد تا شنبه آینده و در هفته پانزدهم بوندس‌لیگا در لیست تیمش مقابل اشتوتگارت در ورزشگاه بای آره‌نا قرار بگیرد و برای دقایقی به زمین برود.

 


Page Generated in 0.0049 sec