printlogo


کد خبر: 259176تاریخ: 1401/8/16 00:00
بگوویچ: ایران شانس صعود از گروهش در جام جهانی را دارد
طارمی می‌تواند مانند بنزما و مودریچ سال‌ها در فوتبال ماند‌گار شود


وینکو بگوویچ سر‌مربی اسبق پرسپولیس با وجود یحیی و تیم خوبی که این مربی برای پرسپولیس بسته، این تیم را شانس اصلی قهرمانی می‌داند. وینکو با وجود این در رابطه با جام جهانی و شانس ایران برای صعود و همچنین تیم ملی کشورش کرواسی حرف‌های جالبی را بر زبان می‌آورد.

ناصر قراگزلو
خبرنگار
در رابطه با تیم ملی کرواسی و گروهی که این تیم در جام جهانی قطر در آن قرار گرفته، چه صحبتی دارید؟
تیم ملی کرواسی با تیم‌های کانادا، مراکش و بلژیک در یک گروه قرار گرفته است. گروهی که در آن تیم‌های خوبی قرار گرفته‌اند و کرواسی باید تلاش کند که از گروهش صعود کند.
اما تیم ملی کرواسی به همراه بلژیک شانس زیادی برای صعود دارد!
این دو تیم جزو تیم‌های قوی هستند اما جام جهانی تورنمنتی است که رقابت در آن با تورنمنت‌ها و جام‌های دیگر متفاوت است. به همین دلیل هیچ تیمی آنجا در حاشیه امنیت نیست. جدا از این نکته در رابطه با گروه تیم ملی کرواسی باید این توضیح را بدهم که مراکش تیم خوبی است و بازیکنان مطرحی دارد که آنها در تیم‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند.
یعنی هراس دارید که چنین تیمی برای تیم ملی کرواسی مشکل‌ساز شود؟
کرواسی تیمی است که دوره قبل به فینال رفت بنابراین واقعاً قوی است و در هر شرایطی حرفی برای گفتن دارد. به همراه بلژیک شانس اصلی صعود هستند و تیم‌های دیگر را نباید دست‌کم گرفت و با تمام وجود برای برد و صعود از گروه باید تلاش کرد.
در رابطه با تیم‌های دیگر و مدعیان قهرمانی جام جهانی چه صحبتی دارید؟
کرواسی به همراه اسپانیا و تیم‌هایی مانند برزیل، آرژانتین همچنین انگلیس مدعی قهرمانی هستند.
دوره قبل کرواسی در فینال مغلوب فرانسه شد. این بار هم تیم ملی کشورتان می‌تواند کار بزرگی مانند دوره قبل انجام دهد؟
کشور من کمتر از چهار میلیون نفر جمعیت دارد. با وجود این کار بزرگی انجام داد که در بین سایر کشورهای مطرح و پرجمعیت جهان موفق شد که به فینال برسد. در کرواسی مدارس فوتبال زیادی وجود دارد که این مسأله موجب شده تا استعدادها به خوبی رشد کنند و بتوانند به نحو احسن حتی تا فینال جام جهانی هم بالا بروند. بنابراین من باز هم امیدوارم تیم ملی کشورم با بازیکنانی مانند مودریچ که در اوج تجربه خودش قرار دارد، باز هم بتواند کارهای بزرگی انجام دهد و در این زمینه بهترین نمایش‌ها را از تیم ملی کرواسی در قطر شاهد باشیم.
در رابطه با شانس تیم ملی ایران با هدایت کی‌روش چه صحبتی داری؟
کی‌روش مربی با تجربه‌ای است و دو دوره با تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داشته و این دفعه برای سومین بار است که روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند. مربی که قادر است با توجه به تجربه‌اش تیم ملی ایران را به خوبی هدایت کند. دفعه قبل هم ایران نمایش خوبی در جام جهانی ارائه داد و این بار هم ایران بازیکنان بزرگی مانند بیرانوند، طارمی و سردار آزمون و چند بازیکن خوب دیگر را دارد که با توجه به آنها قادر است بهترین نمایش‌ها را ارائه دهد و چهره موفقی را از تیم ملی ایران شاهد باشیم.
در رابطه با صعود تیم ملی ایران در قطر می‌توان خوشبینانه فکر کرد؟
انگلیس بازیکنان خوب زیادی دارد اما شاید مشکل این تیم به این مسأله باز می‌گردد که بیشتر بازیکنان مطرح لیگ این کشور خارجی‌اند و به نوعی برای تیم ملی انگلیس پشتوانه‌سازی خوبی انجام ندهند که این شاید بزرگترین مشکل انگلیس باشد اما با این وجود انگلیس تیم خیلی خوبی است و مدعی اصلی صعود از گروه و حتی رسیدن به مراحل آخر جام‌جهانی است. با وجود این تیم ملی ایران در مصاف مقابل تیم‌های دیگر شانس صعود دارد و می‌توان برای این تیم مقابل تیم‌هایی مانند ولز و امریکا شانس قائل بود هر چند که به طور مثال تیمی مانند امریکا هم طی چند سال اخیر در فوتبال پیشرفت خیلی خوبی داشته است.
اما ایران هم ستاره‌هایی دارد که می‌توان به آن امیدوار بود.
دقیقاً درست است چون تیم ملی ایران ستاره‌هایی مانند طارمی دارد که قادرند از هر خط دفاعی بگذرند. یادم هست زمانی که خودم در مس رفسنجان بودم پیشنهاد جذب مهدی طارمی را به مدیر تیم دادم اما این مهاجم خوب در نهایت به پرسپولیس رفت و پس از آن در مسیر پیشرفت افتاد و بعد لژیونر شد و حتی در سطح اروپا هم درخشید و چهره خوبی را از خود به نمایش گذاشت. طارمی آن قدر بازیکن خوبی است که به نظرم می‌تواند مانند مودریج و کریم بنزما تا چند سال دیگر هم بدرخشد و بزرگی کند. مهاجمی که در 29 سالگی قرار دارد و از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. در کنار طارمی بازیکنی مانند سردار قرار دارد که او هم مکمل خیلی خوبی برای طارمی است و قادر است که پیشانی تیم ملی ایران را به خط حمله زهر‌داری تبدیل سازد.
در رابطه با تیم پرسپولیس این فصل با هدایت یحیی چه صحبتی دارید؟
یحیی در این فصل تیم خیلی خوبی را جمع کرده و نتایج خیلی خوبی را کسب کرده است. تیمی که از بهترین بازیکنان ایران و چند بازیکن خارجی خیلی خوب تشکیل شده و توانایی فنی زیادی دارد. این مجموعه خوب با هدایت یحیی و کادری قوی که یحیی و افشین به نظرم جزو ارکان آن هستند، موفق شده‌اند مجموعه قوی برای پرسپولیس بسازند و این تیم را به بزرگترین تیم برای کسب عنوان موفقیت تبدیل سازند.
از این تیم می‌توان انتظار قهرمانی داشت؟
به نظرم نباید از یک تیم هر سال انتظار قهرمانی داشت چه بسا که بزرگترین تیم‌های باشگاهی دنیا هم نمی‌توانند هر سال قهرمان شوند.
اما بعد از یک سال وقفه هواداران پرسپولیس این توقع را دارند که دوباره تیم‌شان قهرمان شود.
پرسپولیس تیم خیلی خوبی بسته و بازیکنان خوب خارجی را هم جمع کرده است به همین دلیل من هم خیلی خوشبین هستم که پرسپولیس قهرمان شود چون از نظر نیمکت و تیم داخل زمین واقعاً تیم خیلی قوی و قدرتمندی است.
در رابطه با دربی بعد از جام جهانی چه صحبتی دارید؟
فاصله خیلی زیادی بین بازی‌ها می‌افتد به همین دلیل ممکن است دربی هم تحت تأثیر این موضوع قرار بگیرد و دو تیم کمی از فرم مطلوب خارج شوند. در چنین شرایطی نمی‌توان توقع داشت که تیم‌ها و بازیکنان‌شان به شکل صددرصد در شرایط بازی باشند. با این حال امیدوارم هواداران دو تیم دربی خیلی خوبی را شاهد باشند و از آنجا که خودم زمانی سرمربی پرسپولیس بودم و هنوز هم به این تیم علاقه‌مند هستم، امیدوارم پرسپولیس برنده بازی بزرگ باشد و سه امتیاز حساس دربی را هم به امتیازهای خودش
اضافه کند.
 

 


Page Generated in 0.0052 sec