printlogo


کد خبر: 259139تاریخ: 1401/8/16 00:00
حضور معمار شمشیربازی در یک باشگاه امریکایی
تلخــــی کوچ دوچنـــــدان شـــد!

ایران ورزشی- تابستان سال گذشته بود که پیمان فخری پس از تجربه سومین المپیک خود با تیم ملی سابر، قید ادامه کار فنی و مربیگری را زد. مؤثرترین چهره تحول فوق‌العاده تیم شمشیربازی ایران که ماه­‌ها حضور همزمان در مرکز نظارت بر تیم­‌های ملی کمیته ملی المپیک و کادر فنی تیم سابر را در اختیار داشت، تصمیم گرفت تنها به کارهای مدیریتی خودش برسد. مسیر عجیبی که در همین صفحه بارها مورد سؤال قرار گرفت اما فخری تصمیم خود را گرفته بود. او بعدها جایگاه سرپرستی کاروان ایران را هم در اختیار گرفت تا تابستان امسال که همه چیز زیر و رو شد.
شهریور امسال و درست یک روز مانده به انتخابات کمیته ملی المپیک، در شرایطی که همه می­‌دانستند قرار است چه کسی جانشین صالحی امیری شود، پیمان فخری از تمام پست­‌های خود در کمیته استعفا داده و خیلی زود بار سفر بست و از ایران رفت. از آن روز خبری از مدیر و مربی آینده‌­دار ورزش ایران نبود تا یکی دو روز گذشته که خبر رسید قرار است آن سر دنیا یک بار دیگر مربی باشد و در یک باشگاه امریکایی کار کند!
پیمان فخری که روزگاری با سودای پیشرفت در مدیریت و ارتقا در این زمینه به کار خود در شمشیربازی پایان داد، حالا قرار است یک بار دیگر روی پیست بایستد و این بار شاگردانی را تربیت کند که به زبان خودش صحبت نمی‌­کنند.
اینطور گفته می‌­شود که فخری مربیگری یک تیم باشگاهی به نام اسکالفا در کالیفرنیا را برعهده گرفته است و قرار است پس از یک سال و نیم، باز هم به شمشیربازی برگردد.
این باشگاه امریکایی حضور فخری را در این باشگاه تبریک گفت و نوشت: پیمان فخری سرمربی تیم ملی ایران از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ بوده است و سه مرتبه به همراه ایران توانست در المپیک لندن، ریو و توکیو حضور داشته باشد.
اتفاق­‌هایی از این دست، هیچ رنگ و بویی از صدور مربیان ایرانی به کشورهای دیگر ندارد. سابر ایران یک مربی در این قد و قواره داشت و حالا همان یک نفر را از دست داده و باید برای پس گرفتن جایگاهش با سختی هر چه تمام‌تر دست و پا بزند!
پیمان فخری در شرایطی از ایران رفت که به نظر می­‌رسد دیگر قرار نیست کنار پیست دیده شود. اما حالا که می­‌دانیم قرار است آن سر دنیا باز هم در شمشیربازی باشد، تلخی این کوچ برایمان دوچندان شده است.
 


Page Generated in 0.0044 sec