printlogo


کد خبر: 259138تاریخ: 1401/8/16 00:00
گلایه‌های ساعی از وزیر ورزش
دست‌های خالی

ایران ورزشی- تیم ملی تکواندو پنجشنبه راهی مکزیک می‌شود تا در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته باشد. مسابقاتی که به نظر برای تیم ملی آسان نیست. حداقل از گفته‌های رئیس فدراسیون تکواندو و سرمربی تیم ملی چنین برمی‌آید که خودشان را برای شکست در مکزیک آماده کرده‌اند. هم رئیس فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی در این چند روز از نداشته‌های تیم ملی گفتند. حتی دیروز هم در حضور معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش که شاید مهم‌ترین نقش را در این کمبودها دارد، این حرف‌ها را تکرار کردند.
ترکیب تیم ملی تکواندو با تلفیق نفرات جوان و با تجربه تشکیل شده که می‌توانند هر کدام یک نتیجه خوب را برای تیم ملی به دست بیاورند. مهدی حاج موسایی در ۵۴- کیلوگرم، حسین لطفی در ۵۸- کیلوگرم، متین رضایی در ۶۳- کیلوگرم، رضا کلهر در ۶۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در ۷۴- کیلوگرم، مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم، ابوالفضل عباسی در ۸۷- کیلوگرم و سجاد مردانی در ۸۷+ کیلوگرم ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند. کادرفنی و فدراسیون تکواندو از مشکلات ترکیب جوان تیم گفتند اما حداقل مهدی حاج‌ موسایی، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری و سجاد مردانی نفراتی هستند که سابقه حضور در مسابقات مختلف را دارند و تجربه کافی را برای رسیدن به مدال دارند و اگر کادرفنی تیم ملی همین چند نفر را برای رسیدن به مدال آماده کرده باشد، باید نتیجه قابل قبولی به دست بیاید.
این روزها کسی از تکواندوی ایران توقع ندارد که همانند سال‌های 2011 و 2012 باشد و یا مثل 2015 چند قهرمان جهان در ترکیبش داشته باشد اما حالا هنگام اعزام به قهرمانی جهان همه نگران ترکیب جوان هستند. به هر حال تکواندوی ایران نزدیک به یک دهه در ساختن تیم ضعیف عمل کرد و همه ستاره‌ها و استعدادهای خود را از دست داده اما همین حالا هم به نظر تصمیمات درست و سازنده برای این تیم اتخاذ نمی‌شود. اتفاقی که شاید خروج از بحران را برای رشته مدال‌آور ایران در المپیک سخت و دشوار کند.
***
این تیم دیروز یک میهمان ویژه در تمرین داشت؛ محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، همانی که باعث و بانی این روزهای تکواندو است، به تمرین این تیم آمد تا شاید به لحاظ روانی کمکی به این تیم کند. مشخص نیست که از آمدن پولادگر به تمرین تکواندو چه کسی خوشحال شد اما هادی ساعی در روزهای اخیر از بی‌توجهی وزارت ورزش و جوانان به تکواندو بشدت انتقاد کرده بود. حرف‌هایی که واکنش حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان را هم برانگیخت. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در این‌باره گفت: «طی چند روز گذشته در رابطه با این موضوع صحبت‌هایم را مطرح کردم و به گوش وزیر ورزش و جوانان رسید. آنها چنین تصمیمی را گرفتند که در مراسم بدرقه حضور نداشته باشند. تیم ملی از طرف فدراسیون حمایت می‌شود، گله‌ای هم نمی‌کنم. امیدوارم بچه‌های ما دست پُر از مکزیک برگردند و بدون شک در آن صورت حتماً دوستان به استقبال تکواندو می‌آیند.»
بعد از گلایه‌های هادی ساعی از بی‌توجهی وزارت ورزش نوبت به وضعیت تیم رسید و این‌بار او از ترکیب جوان تیمش گفت: «تعدادی از بازیکنان تیم ملی محصل هستند و در کنار تحصیل، تکواندو را به شکل حرفه‌ای دنبال کرده‌اند و به تیم ملی رسیدند. ۳ بازیکن از رده سنی نوجوانان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شده‌اند و با شکست دادن حریفان مدعی خود راهی رقابت‌های قهرمانی جهان می‌شوند. تیم جوان شده است و همه با انگیزه بالا به دنبال موفقیت هستند.»
به نظر این حرف‌های هادی ساعی بیش از اینکه تحلیل فنی باشد، توجیه است. اگر این نفرات جوان به ترکیب تیم ملی رسیدند با غلبه بر چهره‌های اصلی به تیم ملی رسیدند و حتماً قابلیتی را داشتند که بتوانند خودشان را نشان بدهند.
 


Page Generated in 0.0046 sec