printlogo


کد خبر: 259134تاریخ: 1401/8/16 00:00
مصاحبه



حال کشتی هیچ‌وقت به این خوبی نبود
علیرضا دبیر: وزیر نگذاشت بروم
مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه شهید سجاد عفتی با نام «نخسایی‌ها» و کتاب زندگینامه شهید اصغر منافی‌زاده با عنوان «دوبنده خاکی» با حضور برخی از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده معزز شهدا، برخی اعضای هیأت اجرایی کمیته المپیک و قهرمانان و پیشکسوتان کشتی در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. مراسمی که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بازهم از آن استفاده کرد تا در حاشیه این مراسم گلایه‌هایی که از سیستم ورزش دارد را بازگو کرده و بازهم بی‌پرده با سکانداران ورزش سخن بگوید. در این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به همراه علیرضا پاکدل، مهرداد علی‌قارداشی و مهدی گودرزی اعضای هیأت‌ اجرایی کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

حال خوب کشتی از برکت خون شهدا است
علیرضا دبیر در این مراسم گفت: «هیچ‌ موقع حال کشتی اینقدر خوب نبوده؛ نه در مدال‌آوری، نه در امکانات و نه از لحاظ احترام بین مردم. حداقل تاریخ ۳۵ ساله‌اش را من یادم هست؛ دوره آقا تختی، دوره ما و حیدری‌ها و این دوره. از هر نظری، چه امکانات، چه مدال و چه جایگاه هیچ‌وقت مثل این دوره نیست. والله همه‌اش برکت این شهداست، اگر من بگویم کار من است که خاک بر سرم! شهید غیرت دارد روی جایی که به نامش شده، روزی‌اش را شهدا می‌رسانند و ما تا به حال نمانده‌ایم و نمی‌فهمیم چطور انجام شده است.»

به وزیر گفتم خودت هستی؟
دبیر ادامه می‌دهد: «1500 شهید کشتی‌گیر در کشور داریم و تا روزی که طاقت داشته باشم، باید کتاب‌شان در بیاید. ماهی ۲ کتاب باید با ادبیات کشتی‌گیری بیرون بیاید چون هر جامعه‌ای ادبیات خودش را دارد. روزی از سمت آنهاست، نه ما. به وزیر گفتم تیرماه کارم تمام می‌شود و دیگر نمی‌آیم، به من گفت نمی‌شود کنتور را صفر کنی؟ به او گفتم اصلاً ببین خودت هستی! با او شوخی داریم و دوست هستیم.»

عرضه نداریم قهرمانان‌مان را برند کنیم
رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب که در کشورمان قهرمان و انسان‌های بزرگ و الگو کم نداریم، اما توانی برای برندسازی بزرگان و اسطوره‌های خود نداریم در این خصوص تأکید دارد: «رؤسای هیأت‌های ما اینجا هستند و حضور دارند، چون کشتی دارد پوست‌اندازی درست‌ و حسابی می‌کند. تیم دوم و سوم فرنگی ما در آذربایجان به فینال جام جهانی رفته و ترکیه قهرمان جهان را برده است. تیم‌های ما یک روز ۳ مدال می‌گرفتند و امروز بچه‌ها با ۹ نفر ۷ مدال می‌گیرند. ما قهرمان داریم، عرضه نداریم مثل هالیوودی‌ها از آنها اسطوره و برند‌های بین‌المللی بسازیم. اینها را باید برجسته کنیم، نه اینکه طرف ۵ یا ۶ مدال دارد و رسانه‌های ما او را بی‌خود و بی‌جهت بزرگ می‌کنند. مهم نیست که مثلاً علیرضا دبیر چند مدال با چه کیفیتی گرفته است. مهم این است که او چه کاری را برای خدا کرده است؟»
 


Page Generated in 0.0037 sec