printlogo


کد خبر: 259113تاریخ: 1401/8/16 00:00
خبر


ژاپن، اولین مسافر قطر
تیم ملی ژاپن یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر به‌عنوان اولین تیم امروز وارد کشور قطر خواهد شد.
ژاپنی‌ها که در گروه E جام جهانی با اسپانیا، کاستاریکا و آلمان همگروه هستند، تا پایان زمان حضور خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در هتل «رادیسون‌بلو» که یکی از سه هتل قدیمی قطر است، اقامت خواهند داشت. زمین تمرین سامورایی‌ها نیز زمین تمرین شماره یک باشگاه السد است که در فاصله ۵ کیلومتری تا محل اقامت تیم ژاپن قرار دارد.
این تیم آسیایی قرار است پیش از شروع جام جهانی و در روز پنجشنبه ۲۶ آبان یک دیدار دوستانه با کانادا برگزار کند، اما با توجه به قوانین فیفا اجازه برگزاری این دیدار را در کشور قطر ندارد و دو تیم برای برگزاری این بازی، راهی دبی خواهند شد.
طبق قوانین فیفا و از ماه سپتامبر تا شروع جام جهانی، هیچ‌یک از تیم‌های ملی اجازه برگزاری بازی در کشور قطر را ندارند و حتی میزبان جام جهانی اردوی نهایی و دیدارهای دوستانه خود را در اروپا برگزار کرد.
تیم‌های حاضر در جام جهانی تنها در صورتی قادر خواهند بود در قطر بازی تدارکاتی برگزار کنند که این دیدارها در زمین تمرینی خود، بدون حضور جمعیت، بدون تبلیغات و پخش تلویزیونی باشد. از همین‌رو ژاپن و کانادا ترجیح داده‌اند به جای بازی در زمین تمرینی خود، راهی دبی شوند و پس از انجام بازی دوستانه به قطر بازگردند.

تیم مجیدی مدعی قهرمانی می‌شود؟
اتحاد کلبا شنبه بن‌یاس را دو بر یک شکست داد و همچنان در فاصله دو امتیازی شارجه صدرنشین است. این پنجمین برد شاگردان فرهاد مجیدی در 9 بازی است و این تیم را 17 امتیازی کرد.
مجری ابوظبی اسپرت بعد از این بازی در تمجید از مربی ایرانی کلبا گفت: «کلبا یکی از بهترین کادرهای مدیریتی این فصل را در اختیار دارد و فرهاد مجیدی عملکرد بسیار خوبی داشته و در حال حاضر براساس آمار و ارقام، یکی از نامزدهای کسب عنوان قهرمانی است. هیأت رئیسه باشگاه الاتحاد کلبا مزد اعتماد خود را با انتخاب فرهاد مجیدی گرفت و زمان لازم را هم به او داد‌. فرهاد یک مربی متمایز و صاحب دانش است.»
کلبا از نظر سابقه، مخارج، شرایط و همچنین امکانات، هنوز در اندازه تیم‌هایی نیست که مشغول رقابت با آنهاست اما تا اینجا خوب پیش رفته و کار به جایی رسیده که در این شهر کوچک کم‌جمعیت، همه فوتبالی‌ها برای تشویق تیم در مسابقات حاضر می‌شوند و پس از مسابقه نیز مقابل اتوبوس تیم، دقایقی به رقص و شادی مشغول بوده تا بازیکنان را به سمت هتل محل اقامت‌شان، بدرقه کنند.
اتحاد کلبا در پنج بازی اخیرش بدون شکست بوده و توانسته یازده امتیاز بگیرد. این تیم در آخرین بازی‌اش پیش از تعطیلی لیگ امارات میهمان عجمان است.


Page Generated in 0.0057 sec