printlogo


کد خبر: 259105تاریخ: 1401/8/16 00:00
خانم نایب رئیس به فدراسیون آمد
بازگشت در وقت اضافه

امیررضا همایون
روزنامه نگار
یکی از مواردی که در ماه‌های گذشته باعث دردسر زیادی برای فدراسیون فوتبال ایران شده بود، غیبت شهره موسوی بود. مدیری که در انتخابات اسفند 1399 در تیم شهاب‌الدین عزیزی خادم معرفی شد و پس از کسب رأی اعتماد از مجمع فدراسیون با اکثریت آرا به‌عنوان نایب رئیس سوم (زنان) فدراسیون فوتبال انتخاب شد. با ‌وجود اینکه تیم ملی فوتبال زنان در دوران نایب‌ رئیسی موسوی برای اولین بار در تاریخ، به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کرد اما بازداشت نابهنگامش مشکلات زیادی را برای فوتبال زنان و فدراسیون فوتبال درست کرد. این موضوع به اندازه‌ای مهم بود که غیبت موسوی در جلسات، هیأت رئیسه را تا یک قدمی افتادن از رسمیت کشاند. البته در نهایت و بعد از عزل مهرداد سراجی تا زمان انتخابات، هیأت رئیسه از رسمیت افتاد اما پیش از آن تا زمان مجمع حساس عزل عزیزی‌خادم، به زور ارتباط تصویری او را به جلسات کشاندند.
 این نکته اما تنها مشکلی نبود که غیبت موسوی برای فدراسیون به وجود آورد، زیرا زمانی که تیم ملی فوتبال زنان در بحرانی‌ترین شرایط ممکن بود، موسوی به‌عنوان متولی اصلی فوتبال زنان در فدراسیون حضور نداشت. نکته‌ای که شاید یکی از دلایل اصلی رها شدن تیم ملی فوتبال زنان پس از بازگشت از هند و جام ملت‌های آسیا بود.
 فوتسال زنان هم در این مدت متحمل ضرر بسیاری شد که بدون شک زمان زیادی را تا رسیدن به شرایط عادی خواهد پیمود.
اتفاقی که رخ نداد
پس از انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در شهریورماه 1401 بسیاری بر این باور بودند که تاج با توجه به غیبت نایب رئیس سوم در فدراسیون فرد دیگری را در این سمت انتخاب می‌کند. حتی این شایعات تا جایی پیش رفت که بعضی از رسانه‌ها نام‌هایی را مطرح کردند از جمله پریا شهریاری، مدیری که برای ادامه کارش به فیفا رفت و همچنین لیلا صوفی‌زاده (نایب رئیس زنان در دوره پیش از ریاست تاج). اتفاقی که البته به خاطر موانع قانونی رخ نداد. تا اینکه موسوی به یکباره روز شنبه هفته جاری به فدراسیون رفت.
جالب اینکه حضور او در روز شنبه مصادف شده بود با جلسه هیأت رئیسه که با حضور فیزیکی این مدیر پس از مدت‌ها در جلسات هیأت رئیسه همراه شد. بنابراین از این پس جلسات با نفرات کامل برگزار می‌شود. آن هم در شرایطی که هفته گذشته اعضای هیأت رئیسه فاصله موسوی تا عزل را غیبت در دو جلسه پیش رو اعلام کرده بودند.
به عبارت دیگر می‌توان گفت شهره موسوی در وقت‌های اضافه برای ادامه کارش به این نهاد بازگشت چرا که طبق اساسنامه فدراسیون، هر عضو هیأت رئیسه که 4 جلسه متوالی غیبت داشته باشد از سمتش عزل می‌شود و موسوی تا پیش از شنبه، در دو جلسه غیبت داشت.
بازگشت این مدیر پرحاشیه به فدراسیون اما بیشتر از اینکه برای هیأت رئیسه مهم باشد، فوتبال و فوتسال زنان را از بلاتکلیفی خارج می‌کند، موضوعی که طی ماه‌های گذشته مشکلات زیادی را برای این دو رشته به وجود آورده بود. معضلاتی که انتظار می‌رود با بازگشت نایب رئیس سوم به فدراسیون حل شود و تیم ملی فوتبال به اردوهایش بازگردد. همچنین به تکلیف اعضای کادرفنی تیم ملی فوتسال زنان هم رسیدگی شود که پس از رفتن فروزان سلیمانی به تیم ملی حفاری در لیگ برتر زنان دچار سردرگمی هستند. بخصوص که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پس از بررسی دوباره، تورنمنت جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا را به تقویمش بازگردانده است. تورنمنتی که تیم ملی ایران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در آن شرکت می‌کند و برای دفاع از قهرمانی‌اش نیاز به برگزاری اردوهای تدارکاتی دارد. نکته‌ای که امیدواریم فدراسیون با یک برنامه‌ریزی مدون و در رأس آن شهره موسوی رخ بدهد، تا فوتسال زنان ایران برای سومین بار متوالی به مقام قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا برسد.


Page Generated in 0.0054 sec