printlogo


کد خبر: 258842تاریخ: 1401/8/12 00:00
علی حسینی منتظر موافقت میزبان برای صدور ویزا کلمبیا
اعزام وزنه‌برداری به بوگوتا بدون سرمربی؟!


رضا عباسپور
روزنامه‌نگار
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان (مرحله نخست گزینشی المپیــک 2024 پاریس) در حالــــــی قرار است از اواسط آذرماه جــــــاری در شهر بوگوتـــــــــــــــای کشور کلمبیا برگزار شود که تیم ملی وزنه‌برداری ایران مدتی است اردوی آماده‌سازی خود را در تهران و آکادمی ملی‌المپیک (مجموعه ورزشی انقلاب) آغاز کرده است.
اعضای تیم اعزامی به جهانی کلمبیا با حمایت و پشتیبانی خوبی که مجموعه سرپرستی وزنه‌برداری از آن در دستور کار خود قرار داده است تقریباً بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول تمرین و آماده‌سازی خود هستند.  تنها دغدغه و دل‌مشغولی این ‌روزهای تیم سرپرستی، خصوصاً در بخش روابط بین‌المللی ابتدا تلاش برای صادر شدن هر چه سریع‌تر گذرنامه سعید علی‌حسینی سرمربی تیم ملی است.
سپس رایزنی با کشور میزبان یعنی کلمبیا برای پذیرش شرایط ویژه علی حسینی و موافقت با صدور ویزای او برای حضور در مسابقات جهانی و هدایت تیم ملی در بوگوتا! هر چند خیلی بعید به نظر می‌رسد اگر رایزنی‌ها در این خصوص جدی پیگیری نشود بتوانیم روی حضور و همراهی سرمربی ‌تیم ملی وزنه‌برداری در کلمبیا حساب باز کنیم!

احتمال صادرنشدن
ویزای کلمبیا
قطعاً ابتدایی‌ترین موضوع مد نظر اعضا کادرفنی در هر رشته‌ای می‌بایست به روز بودن گذرنامه‌های آنها باشد.
زیرا با توجه به برگزاری رویدادهای مهم و معتبر بین‌المللی در کشورهای مختلف جهان، همین‌طور مشخص بودن زمانبندی اعزام‌ها و برگزاری رویدادهای مهم قاره‌ای و جهانی، مربیان در هر رشته‌ای باید بی‌چون و چرا حواسشان باشد که اعتبار و تاریخ مندرج در گذرنامه‌های اختصاصی آنها طبق ضوابط و چهارچوب طرح شده در حوزه بین‌المللی کمتر از 6 ماه نباشد.
چون در غیر این صورت اگر تاریخ مذکور کمتر از زمان تعیین شده باشد و آنها برای تمدید گذرنامه خود اقدام نکرده باشند، کارشان برای اعزام به مشکل جدی خورده و گره کوری می‌شود که باز شدنش قطعاً کار دشوار و نشدنی خواهد بود. درست مثل ماجرای عجیب و جالب توجهی که این روزها برای «سعید علی حسینی» سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا (مرحله نخست گزینشی المپیک 2024) پاریس رخ داده و باعث شده تا این موضوع یعنی پایان اعتبار گذرنامه او تقریباً مصادف شود با نزدیک شدن به زمان اتمام تاریخ دریافت مدارک حاضرین در مسابقات جهانی وزنه‌برداری کلمبیا برای صدور «ویزا-روادید» این کشور! این اتفاق تلخ در حالی برای علی‌حسینی و وزنه‌برداری ایران رخ داده است که مسابقات جهانی وزنه‌برداری بزرگسالان در کلمبیا قرار است از اواسط آذرماه جاری در شهر بوگوتا برگزار شود.
گویا کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون وزنه‌برداری نیز از مدت‌ها پیش به سرمربی تیم ملی هشدار داده بود که مدت قانونی اعتبار گذرنامه او برای خروج از کشور و صدور ویزا در حال اتمام است و علی‌حسینی باید هر چه سریع‌تر اگر می‌خواهد در مسابقات جهانی 2022 همراه ملی‌پوشان وزنه‌برداری اعزام شود و هدایت آنها را در دوئل جهانی دست بگیرد، باید گذرنامه خود را تمدید کرده و
به روز کند.  این اتفاق اگرچه با تأکید و پیگیری کمیته روابط بین‌المللی فدراسیون وزنه‌برداری توسط علی‌حسینی در دستور کار قرار گرفته تا گذرنامه جدید برای سعید صادر شود اما چون زمان صدور گذرنامه جدید برای علی‌حسینی طول کشیده است،  حالا این دغدغه بزرگ برای سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری و تیم سرپرستی فدراسیون وجود دارد که احتمالاً کشور میزبان و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (چون زمان دریافت مدارک و اصل ویزای اعتباردار برای علی‌حسینی تمام شده است) با صدور ویزا و پذیرش سعید علی‌حسینـــــــی، سرمربی تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی پیش رو موافقت نکنند! اگر این اتفاق تلخ و تأسف برانگیز رخ دهد، حقیقتاً می‌تواند شوک بزرگ و منفی به تیم ملی در مسیر جهانی وارد کند که تبعات منفی آن در رقابت‌های گزینشی، بی‌شک می‌تواند کار دست وزنه‌برداری در نخستین مرحله گزینشی المپیک پاریس بدهد.

ZOOM

سعید علی‌حسینی در نشست خبری اعلام کرد که قرار است تا چند روز آینده گذرنامه او صادر شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد. اما در شرایطی که مهلت ارسال مدارک حاضرین در مسابقات جهانی 2022 کلمبیا برای صدور ویزای کشور میزبان رو به اتمام است، دغدغه اصلی این روزهای تیم سرپرستی فدراسیون و خود علی حسینی این است که شاید اگر رایزنی‌های جدی از طریق وزارت امور خارجه برای حل معضل جدی ایجاد شده در دستور کار قرار نگیرد، به احتمال فراوان باید قید حضور علی حسینی در کلمبیا به‌عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری را بزنیم!

 


Page Generated in 0.0050 sec