printlogo


کد خبر: 258653تاریخ: 1401/8/10 00:00
برگزاری کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در زمستان
باز هم ایده رسول


با برگزاری نشست سازمان لیگ کشتی با نمایندگان تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشتی فرنگی قرار شد که برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان باز هم از سر گرفته شود.
در این نشست علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، حمید یاری رئیس سازمان لیگ، حسن رنگرز سرمربی، علی محمدی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و نمایندگان تیم‌های حاضر، در محل سالن کنفرانس خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد.
در کنار هماهنگی‌های برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی در این نشست، برگزاری جام باشگاه‌های جهان هم از موضوعات مهم دیگر این نشست بود که قرار شد این رقابت‌ها زمستان باز هم از سر گرفته شود. با اتخاذ این تصمیم، عنوان شده که در راستای حمایت از حامیان مالی لیگ برتر مسابقات با حضور ۳ تیم خارجی و ۳ تیم اول تا سوم لیگ برتر سال ۱۴۰۱ برگزار شود، اما یک سؤال مهم وجود دارد که برگزاری این مسابقات چه عایدی می‌تواند برای حامیان مالی داشته باشد؟ همه ساله با برگزاری این مسابقات که البته چند سالی است تعطیل شده، پول زیادی از جیب حامیان مالی خارج می‌شود اما عجیب است که این بار عنوان شده در حمایت از حامیان مالی این تصمیم اتخاذ شده است.
حامیان مالی معمولاً مجبور بودند که هزینه میزبانی مسابقات را پرداخت کنند و در کنار آن قراردادهای سنگین‌تری را با مربیان و کشتی‌گیران امضا کنند.
در کنار آن برگزاری مسابقات لیگ کشتی درآمدی برای تیم‌ها ندارد. چه لیگ برتر باشد و جام باشگاه‌های جهان؛ هیچ‌کدام جز هزینه عایدی دیگری ندارد که حامیان مالی بخواهند از آن سود ببرند.
البته برگزاری جام باشگاه‌های جهان ایده‌ای بود که رسول خادم به راه انداخت و توانست با برگزاری این مسابقات نظر مثبت اتحادیه جهانی را جلب کند.
ایده‌ای پر هزینه و شاید هم به لحاظ فنی به ضرر کشتی اما به لحاظ دیپلماسی به سود کشتی ایران که شاید بتوان گفت نقش مهمی در کسب کرسی ایران در اتحادیه جهانی داشت و حالا باید دید که علیرضا دبیر هم همین ایده را می‌تواند پیاده کند و به دستاوردهایی که رسول خادم رسید، برسد یا نه؟  
 


Page Generated in 0.0055 sec