printlogo


کد خبر: 258652تاریخ: 1401/8/10 00:00
شکایت قهرمان پارالمپیک از اداره کل ورزش فارس به دادگاه
مهدی اولاد: سکه‌هایم را کم دادند!


داستان تجلیل از قهرمانان هر روز یک سوژه جدید را به وجود می‌آورد. هنوز ماجرای تقدیر از قهرمانان پارالمپیکی به جایی نرسیده که این بار یکی از قهرمانان بنام پارالمپیک از شکایتش از اداره کل ورزش فارس به دادگاه خبر می‌دهد. مهدی اولاد که طلای پرتاب وزنه و نقره پرتاب دیسک پارالمپیک توکیو را کسب کرد، می‌گوید حواله‌ای در اختیار دارد که اداره کل ورزش فارس باید 50 سکه به او می‌داد که این کار را نکرده است.

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار
 
دستور رهبر زمین مانده است!
حقوق قهرمانان پارالمپیک نسبت به قهرمانان المپیکی بسیار کمتر است که ما سر این موضوع گلایه داشتیم. در دیداری هم که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، این موضوع مطرح شد و رهبری به وزیر ورزش دستور دادند که این ماجرا پیگیری شود. از آن موقع تا به حال نه تنها تغییری ایجاد نشده بلکه حقوق نصف و نیمه ما هم پرداخت نشده است. نامه نوشتیم که وزیر ورزش و جوانان به این موضوع رسیدگی کنند اما خبری نیست.
 
همه ورزش‌ها فدای فوتبال
ظاهراً همه آقایان درگیر فوتبال هستند و قرار است که همه هزینه‌ها برای فوتبال باشد. انگار قرار نیست که ما مدال بگیریم و از ما مدال نمی‌خواهند که حالا هم ما را به حال خود رها کردند. البته ما برای گرفتن مطالبات خود کوتاه نمی‌آییم و باید پرداخت شود.
 
20 سکه گم شد!
واقعاً نمی‌دانم درباره این همه بی‌توجهی به ورزش چه باید بگویم. شورای ورزش فارس که از استاندار، اداره کل ورزش و اصناف و چند بخش دیگر تشکیل می‌شود، قبل از بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو اعلام کردند که به افرادی‌که طلا بگیرند 50 سکه، برای نقره 35 سکه و برای برنز هم 25 سکه پاداش می‌دهند. از توکیو که برگشتیم من یک طلا و یک نقره کسب کرده بودم و توقع داشتم که حداقل پاداش یک طلا را به من بدهند که 50 سکه می‌شد اما فقط 30
سکه دادند.
شکایت از اداره کل
ورزش فارس
حواله این پاداش را دارم اما در این مدت هر چه پیگیری کردم به جایی نرسیدم و به‌شدت از این موضوع ناراحت هستم. در این مدت بارها تماس گرفتم اما کسی جواب نمی‌دهد. خودشان تصویب کردند که 50 سکه بدهند اما معلوم نیست که چه بلایی سر 20 سکه دیگر آمده. مدیر کل جدید هم شده رئیس فدراسیون کشتی و فقط به فکر محمدرضا ‌گرایی و میثم دلخانی است! البته ناراحت این نیستم که چرا به آنها می‌رسد اما برایم سؤال است که چرا جواب مرا نمی‌دهد.
 
دکتر از مطب آوردند برای اداره ورزش
مگر قحط‌الرجال بوده که از مطب دکتر را آوردند برای اداره ورزش فارس؟ وقتی یک نفر را که پزشک است و اصلاً از ورزش سر در نمی‌آورد برای اداره ورزش انتخاب می‌کنند، می‌شود همین که می‌بینید. الان 15 ماه است که از توکیو می‌گذرد اما هیچ‌کس جوابم را نمی‌دهد. البته شمشیر را برای اداره ورزش فارس از رو بستم و به هیچ عنوان هم کوتاه نمی‌آیم. به دادگاه شکایت کردم و پیگیر ماجرا هستم و تا حقم را نگیرم، ول نمی‌کنم.
 
فقط چند نفر استخدام شدند
بارها گفتند که قهرمانان باید استخدام شوند اما الان چرا من با فوق لیسانس فیزیولوژی بیکار باشم؟ نمی‌دانم که این حرف‌ها را چگونه می‌زنند. در همان دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب برخی از قهرمانان گلایه کردند و حضرت آقا هم دستور دادند که این کار انجام شود اما از قهرمانان پارالمپیکی تا آنجا که می‌دانم، فقط خانم متقیان و صادق بیت سیاح استخدام شدند. چقدر زمان لازم است تا به حرف ما گوش بدهند؟ الان 15 ماه از پارالمپیک توکیو گذشته و زمان زیادی هم تا پارالمپیک پاریس نمانده اما کسی نیست که به حرف دل ما گوش بدهد.
 
پاریس دو طلا می‌گیرم
با وجود همه این گلایه‌ها بعد از توکیو تمریناتم را شروع کردم و با قدرت می‌خواهم به پاریس بروم. پاریس دو طلا می‌خواهم و امیدوارم که به هر دو طلا هم برسم. در مسابقات مراکش هم شرکت کردم اما مسابقات خوبی نشد. تعویق بازی‌های هانگژو کمی برنامه‌ها را به هم زد و با آمادگی آسیایی به این بازی‌ها رفتم. خیلی به لحاظ امکانات و میزبانی ضعیف بودند. البته 55 کشور حضور داشتند اما دایره پرتاب؛ جایی که باید وزنه فرود می‌آمد 15 سانتیمتر بالاتر بود و باعث افت رکورد می‌شد اما با این ‌حال سعی کردم از فرصت حضور رقیبم که پرتاب‌کننده برزیلی بود استفاده کنم و رکورد خوبی از خودم ثبت کنم.

 


Page Generated in 0.0058 sec