printlogo


کد خبر: 258530تاریخ: 1401/8/9 00:00
آخرین خبر


15 آبان، روز رونمایی از پیراهن تیم ملی
با اعلام فدراسیون فوتبال ۱۵ آبان طی مراسمی از لباس تیم ملی در جام جهانی قطر رونمایی می‌شود. دیروز جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال در ساختمان سئول برگزار و هماهنگی نهایی برای انجام این مراسم انجام شد.
پیش از این قرار بود ۳۰ مهر به طور رسمی از لباس رسمی ایران در جام جهانی که توسط شرکت مجید تولید شده است، رونمایی شود اما فدراسیون به بهانه جذب اسپانسر مالی آن را به تعویق انداخت.
تیم ملی جزو آخرین تیم‌های حاضر در جام جهانی است که از پیراهن اول و دوم خود در جام جهانی رونمایی می‌کند و باید دید در دو جدال دوستانه با نیکاراگوئه و تونس از آن استفاده می‌کنند یا خیر.
 
حمید درخشان:
از انگلیس امتیاز بگیریم شانس صعود داریم
حمید درخشان که سال‌ها قبل در لیگ قطر بازی می‌کرد، برای تماشای مسابقات جام جهانی به این کشور دعوت شده است. کاپیتان اسبق تیم ملی در این باره گفت: «دعوتنامه رسمی من به فدراسیون فوتبال رسید و البته قطری‌ها این دعوتنامه را روی ایمیل و واتساپ من هم ارسال کردند. من در اوایل دهه نود میلادی در قطر بازی می‌کردم و خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها آنها مرا فراموش نکرده‌اند. از قدرشناسی قطری‌ها بسیار خوشحالم. مطمئناً برای تماشای بازی‌های تیم ملی به قطر خواهم رفت.»
او در مورد شانس موفقیت تیم ملی در جام جهانی گفت:  «کی‌روش شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی دارد و همه ما امیدواریم طوری در جام جهانی نتیجه بگیریم که اعتبار فوتبال ایران در دنیا و آسیا بالاتر برود. فکر می‌کنم اگر کمی تلاش کنیم و چاشنی شانس هم همراه ما باشد می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم. بازی اول بسیار مهم است و اگر از انگلیس امتیاز بگیریم شانس صعود ما بیشتر خواهد شد.»
 
تمدید ریاست شیخ سلمان در AFC
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا و فراخوان این نهاد برای ثبت‌نام از داوطلبان جهت تصدی پست‌های ریاست ای‌اف‌سی، نواب رئیس مناطق پنج‌گانه، اعضای کمیته اجرایی، اعضای زن کمیته اجرایی و 6 عضو شورای فیفا، افراد واجد شرایط می‌توانستند با ثبت‌نام برای حضور در این مسند‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند.
نکته جالب اما، شرکت ‌نکردن هیچ ‌یک از رؤسای فدراسیون‌ها و اعضای ای‌اف‌سی برای رقابت با شیخ سلمان بر سر تصدی پست ریاست این کنفدراسیون بود تا به این ترتیب در انتخابات دوم و سوم فوریه ۲۰۲۳ مصادف با بهمن‌ماه، شیخ سلمان بار دیگر به‌مدت چهارسال به‌عنوان رئیس این نهاد پرقدرت فوتبال آسیا انتخاب شود.
همچنین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز بار دیگر برای پست نایب‌رئیس منطقه مرکزی ای‌اف‌سی ثبت‌نام کرده و او نیز به احتمال زیاد موفق به حفظ جایگاهش خواهد شد.
 


Page Generated in 0.0057 sec