printlogo


کد خبر: 258528تاریخ: 1401/8/9 00:00
اتحاد کلبا از باخت به یک برد پر گل رسید
بازگشت رویایی فرهاد مقابل هافبک سابق بایرن

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار
اتحاد کلبا با مربیگری فرهاد مجیدی مقابل النصر بازگشتی رویایی را تجربه کرد و به برتری 3-5 رسید؛ مسابقه‌ای که هواداران این تیم تا مدت‌ها فراموش نخواهند کرد.
در دقیقه سوم، وقتی سلطان الزابی دروازه النصر را باز کرد، انتظار می‌رفت که برد آسانی در انتظار شاگردان مجیدی باشد. بر خلاف اتحاد کلبا که این روزها فرم خوبی دارد، النصر از پنج بازی قبلی فقط دو امتیاز گرفته بود. با این حال ورق ناگهان به نفع آبی‌پوشان میهمان برگشت.
خط دفاع اتحاد کلبا در این دقایق کاملاً متزلزل بود و النصر با پاس‌های عمقی به راحتی مهاجمانش را در موقعیت گل قرار می‌داد. نتیجه این حملات سه گل متوالی از دقیقه 19 تا 34 بود. تورستن فینک، هافبک سابق بایرن که هدایت النصر را به عهده دارد، امیدوار شده بود که می‌تواند پس از مدت‌ها به یک برد پرگل برسد و از بحران خارج شود. آنها نیمه اول را با برتری سه بر یک به رختکن رفتند.
در نیمه دوم اما تیم مجیدی کاملاً متحول شد. آنها با نفرات زیاد روی دروازه النصر حمله کردند و سرانجام مقاومت این تیم در هم شکست. دنیل بسا، خرید تابستانی مجیدی در دقیقه 71 گل دوم تیمش را زد تا اتحاد کلبا به بازگشت امیدوار شود. بعد از آن ده دقیقه طوفانی در پیش بود و میزبان با سه گل متوالی دوباره پیش افتاد. برتری 3-4 پایان کار نبود و اتحاد کلبا در دقیقه 96 روی یک ضدحمله گل پنجم بازی را زد. احمد النقبی که گل سوم تیمش را زده بود، این بار هم با خونسردی در موقعیت تک به تک توپ را از بالای سر دروازه‌بان حریف عبور داد. او با سه گل زده بهترین گلزن اتحاد کلبا در این فصل لیگ امارات است.

تیم مجیدی، فراتر از انتظار
باور عمومی در شروع فصل این بود که مجیدی با جدایی از تیم قهرمان لیگ برتر و انتخاب تیم بی‌ستاره اتحاد کلبا ریسک بزرگی مرتکب شده. همان زمان گفته می‌شد که هدف باشگاه در فصل جاری تنها حضور در نیمه بالایی جدول است و این تیم باید روی رتبه‌های هفتم و هشتم حساب کند، ولی تیم مجیدی تا هفته هشتم فراتر از انتظار نتیجه گرفته است.  این چهارمین برد اتحاد کلبا بود تا این تیم 14 امتیازی شود و بدون احتساب بازی‌های روز گذشته در رده پنجم بایستد؛ بالاتر از العین پرستاره و مدافع عنوان قهرمانی. شروع خوب اتحاد کلبا با تمجید رسانه‌های امارات هم روبه‌رو شده.  خبرگزاری «الخلیج» در خصوص این برد شاگردان فرهاد مجیدی نوشت: «اتحاد کلبا با بازگشت تاریخی فوق‌العاده‌ای که داشت، به درخشش در فصل استثنایی خودش ادامه داد و توانست بهترین آغاز خود را در تاریخ لیگ حرفه‌ای امارات ثبت کند.  سایت «السبورت» هم نوشت: «اتحاد کلبا در هفته هشتم لیگ امارات پس از اینکه دروازه النصر را گشود، سه گل متوالی دریافت کرد. با این حال خوشی النصر ادامه نداشت و این تیم در ادامه چهار گل خورد تا اتحاد کلبا بازگشتی دیوانه‌کننده رقم بزند.»  خبرگزاری «البیان» هم در گزارش خود در مورد این پیروزی نوشت: «اتحاد کلبا در دیداری دیوانه‌کننده، زخم‌های النصر را عمیق‌تر کرد.»
همچنین محمد الزعابی، نایب‌ رئیس باشگاه اتحاد کلبا نیز به نقش سرمربی ایرانی تیمش در این بازگشت اشاره کرد و گفت: «هوشمندی مجیدی باعث تغییر شرایط در نیمه دوم شد.»
بازی بعدی اتحاد کلبا مقابل بن‌یاس است و تیم مجیدی در صورت برد می‌تواند یک گام دیگر به بالای جدول نزدیک شود. صدرنشین فعلی لیگ امارات شارجه است که شب گذشته بازی حساسی با الوحده داشت.


Page Generated in 0.0059 sec