printlogo


کد خبر: 255240تاریخ: 1401/6/22 00:00
وقتی همه دیدند اشتباهات داوری به ضرر کدام تیم بود
چرا نمایندگان تهران برای احقاق حق پرسپولیس نامه نمی‌نویسند؟

اتفاقات حاشیه‌ای و داوری دیدار با نفت مسجدسلیمان به شکل عجیبی پررنگ شده و بسیاری از عوامل باشگاه  تیم میزبان درباره این مسابقه صحبت کرده‌اند. مسجدسلیمانی‌ها می‌گویند در این بازی حق‌شان خورده شده که البته این مصاحبه‌ها با واکنش تند پرسپولیس و بیانیه این باشگاه درباره صحنه‌های داوری همراه شد. اما تا اینجا همه چیز فوتبالی و مرسوم بوده و آنقدر در این فوتبال بیانیه و واکنش از باشگاه‌ها دیده‌ایم که هیچ‌کس از این تقابل‌ها و کشمکش‌ها تعجب نمی‌کند اما موضوع وقتی جالب‌تر و عجیب‌تر شد که پای مجلسی‌ها به وسط  آمد.

محمد قراگزلو
خبر‌نگار

معمولاً در شهرستان‌ها باشگاه‌ها در مقاطع اینچنینی دست به دامن نمایندگان شهرشان در مجلس می‌شوند تا صدای اعتراض‌شان را به گوش دولت برسانند. در همین خصوص دیروز اتفاق جالبی رخ داد و اعتراض‌های میزبان  و عوامل باشگاه به جایی رسید که موضوع را از دایره فوتبال و ورزش به مجلس کشاند و نماینده مسجدسلیمان در مجلس با ارسال نامه به وزیر ورزش خواستار رسیدگی به اتفاقات این بازی شد.
اما سؤال بزرگ اینجاست که چرا هیچگاه نمایندگان پرتعداد تهران یا حداقل یکی از آنها که در بین آنها حتماً افرادی ورزشدوست و فوتبالدوست هم حضور دارند در موارد اینچنینی برای احقاق حق باشگاه پرسپولیس دست نمی‌جنبانند و کاری انجام نمی دهند؟ طی دو سه روز گذشته تقریباً بیشتر کارشناسان داوری تمام صحنه‌های مهم داوری بازی نفت مسجدسلیمان – پرسپولیس را بررسی کرده‌اند و آنطور که از نتایج صحبت‌های آنها برمی‌آید این است که پرسپولیس خیلی بیشتر از میزبان در این مسابقه متضرر شده است. در حالی که ناطر بازی و ناظر داوری حضور پیروانی در رختکن داوران را تکذیب کرده‌اند؛ همچنان در باشگاه نفت مسجدسلیمان روی این مسأله تأکید می‌کنند و می‌گویند همه چیز به نفع تیم تهرانی است در حالی که اگر نیمی از آن بطری‌هایی که در ورزشگاه مسجدسلیمان به سمت پرسپولیسی‌ها پرتاب شد، در تهران  و از سوی هواداران پرسپولیس به سمت بازیکنان نفت پرتاب می شد الان قیامتی درست شده بود و همه خواستار محکومیت و جریمه سنگین پرسپولیس بودند.
حالا و در شرایطی که رفتار زشت برخی تماشاگران تیم میزبان در مقابل پرسپولیس کاملاً زیر سایه اتفاقات داوری گم شده و البته پرسپولیس هم به این مسأله اعتراضی نکرده اعضای باشگاه میزبان به نماینده مجلس شهرشان متوسل شده‌اند تا بگویند در این بازی از داوری متضرر شده‌اند.
این  اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که به گواه نظر کارشناسان داوری یک گل و یک پنالتی پرسپولیس در نیمه اول و یک پنالتی در آخرین دقیقه بازی برای پرسپولیس نادیده گرفته شد در حالی که برخی کارشناسان درباره پنالتی مسجدسلیمان نظرات متفاوت دارند و برخی دیگر هم به آفساید بودن گل لوکادیا اشاره کرده‌اند.
در واقع باید گفت اگر اشتباهات داوری درنیمه نخست به ضرر پرسپولیس رقم نمی خورد اصلاً بحث‌ها به این سمت و سو نمی‌رفت و شاید بهتر باشد حداقل جایی نمایندگان پایتخت برای یکی از تیم‌هایی پرطرفدار شهرشان حرکتی انجام دهند و از حق این باشگاه و هواداران میلیونی‌اش دفاع کنند تا جای طلبکار و بدهکار عوض نشود.
 


Page Generated in 0.0055 sec