printlogo


کد خبر: 255229تاریخ: 1401/6/22 00:00
خبر



دلیل شباهت فهرست کی‌روش با اسکوچیچ

روز یکشنبه اسامی 24 بازیکن لیگ برتری با تأیید کارلوس کی‌روش برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان که از چهارشنبه این هفته آغاز می‌شود، از طریق سایت فدراسیون اعلام شد. پس از اعلام این فهرست 24 نفره انتقاداتی به سرمربی جدید تیم ملی مطرح و برخی لیست کی‌روش را به فهرست اسکوچیچ شبیه دانستند. این در حالی است که مرد پرتغالی که یک هفته قبل به نیمکت تیم ملی بازگشت، به‌دلیل فرصت محدودی که برای دریافت ویزای شنگن و اعزام تیم به اتریش وجود داشت، تصمیم گرفت این نفرات را که فدراسیون برای دریافت ویزای آنها به اتریش اقدام کرده، به اردو دعوت کند. این در حالی است که کی‌روش تصمیم گرفته وحید امیری و علی کریمی که اکنون مصدومیت خود را پشت سر می‌گذارند، به اردو بیایند و زیرنظر کادر پزشکی تیم ملی تمرین کنند. با وجود این به احتمال فراوان کی‌روش پس از اتمام اردوی اتریش و با بررسی دقیق‌تر عملکرد بازیکنان، تغییراتی را در فهرست نفرات دعوت شده به آخرین اردوی تیمش قبل از آغاز جام جهانی اعمال خواهد کرد.

ایران پاسخ فیفا را داد

کمیته انضباطی فیفا پنجم سپتامبر (چهارده شهریور) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران درباره اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد خواستار توضیح شده بود. این دیدار نهم فروردین سال‌جاری در چهارچوب آخرین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی برگزار شد و در حین ورود تماشاگران به ورزشگاه، بی‌نظمی‌هایی در بیرون از استادیوم امام‌رضا (ع) به وقوع پیوست. فیفا برای پاسخگویی درباره این پرونده به ایران شش روز مهلت داده بود که به گفته احسان اصولی امروز آخرین مهلت فیفا بود و این فدراسیون پاسخ نهایی خود را ارسال کرد. به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال این نامه تا حدودی نگران‌کننده بود و به همین دلیل مکاتبات رسمی مقامات دولتی از ریاست‌جمهوری تا قوه‌ قضاییه و مجلس برای برخورد با خاطیان این اتفاق را ضمیمه پاسخ ایران کرده است تا به فیفا اثبات کند که دولت و فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در این بی‌نظمی نداشته‌اند. فیفا اعلام کرده روز ۳۱ شهریور به این پرونده رسیدگی خواهد شد.

قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر می‌شود؟

سازمان سینمایی و اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش اخیراً در نامه‌ای به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها دستورالعملی را برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینماهای کشور تنظیم کرده است. در این دستورالعمل تأکید شده، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید انجام گیرد و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است. شورای صنفی نمایش در حال برررسی قیمت نهایی عرضه بلیت است و بلیت‌ پخش فوتبال با همان مبلغ بلیت فیلم‌ها فروخته نخواهد شد. در حال حاضر سقف قیمت بلیت در سینماهای مدرن ۴۵ هزار تومان است.
 


Page Generated in 0.0057 sec