printlogo


کد خبر: 255228تاریخ: 1401/6/22 00:00
انگلیس بالا می‌رود، ایران برای صعود می‌جنگد
وینگادا: کی‌روش معتبرترین گزینه برای پذیرش چالش ایران

با وجود تجربه مشترک برای وینگادا در تیم ملی عربستان، مربی پرتغالی برکناری اسکوچیچ پیش از جام جهانی را به نفع تیم ملی می‌داند.
در مقطع پایانی بازی‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هموطنش را که اتفاقاً برای فوتبال‌دوستان ایرانی آشنا بود، به‌عنوان دستیار جدید به کادرش اضافه کرد؛ آرواندو نلو وینگادا، سرمربی سابق پرسپولیس.
وینگادا در لیگ هشتم بعد از ناکامی قطبی و دوران‌ گذار موقت از او روی نیمکت پرسپولیس نشست و در پایان فصل هم همکاری‌شان به پایان رسید. او سابقه همکاری رسمی با کارلوس کی‌روش در دو جام جهانی جوانان که با قهرمانی پرتغال به پایان رسید را در کارنامه دارد. مرد پرتغالی که در جام ملت‌های آسیا 1996 عربستان را به قهرمانی رسانده، در دو مقطع هم سابقه کار به‌عنوان دستیار با کارلوس کی‌روش در ایران را دارد. ابتدا مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 و بار دیگر در جام ملت‌های آسیا 2019. با این پیشینه، وینگادا در گفت‌و‌گو با رسانه‌های ایران، از حضور دوباره کی‌روش در تیم ملی برای هدایت این تیم در جام جهانی 2022 می‌‌گوید: «در فوتبال همه سناریوها ممکن است اتفاق بیفتد. با توجه به زمان قبل از انتخابات، پیش‌بینی شده بود که اگر آقای تاج در انتخابات پیروز شود، کی‌روش برگردد. آقای کی‌روش همه چیز را در مورد کشور و تیم می‌داند. بنابراین به‌سرعت او اوضاع را تحت کنترل قرار خواهد داد اما این کار آسان نیست.» آیا تغییر سرمربی، دو ماه پیش از جام جهانی عادی است؟ وینگادا می‌گوید: «عادی نیست. در سال 1998 برای من این اتفاق افتاد که به همراه عربستان به جام جهانی راه یافتم اما رئیس فدراسیون مدت کوتاهی قبل از مسابقات مرا اخراج کرد. با ایران در یک گروه بودیم و در نهایت هر دو تیم صعود کردند. عادی نیست اما ممکن است.»
آیا کی‌روش با‌وجود تجربه‌های تلخ پیشین با کلمبیا و مصر، بهترین شخص برای هدایت ایران در جام جهانی است؟ وینگادا به این سؤال این‌طور پاسخ می‌دهد: «با توجه به شرایط فعلی که سرمربی سابق تغییر کرد، بدون شک کی‌روش شخص و مربی‌ای با بیشترین اعتبار برای قبول این چالش است.»
وینگادا پیش‌بینی‌اش از عملکرد ایران در جام جهانی را این‌طور بیان می‌کند: «همه گروه‌ها سخت هستند. در این گروه انگلیس بدون شک بالاترین شانس را دارد اما ایران ظرفیت جنگیدن برای صعود را دارد.»


 


Page Generated in 0.0056 sec