printlogo


کد خبر: 255210تاریخ: 1401/6/22 00:00
ماند، مبارزه کرد و جایگاهش را پس گرفت
جهانبخش، الگوی صبر و استقامت


امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

بعد از 3 سال بازی برای برایتون، ابتدای فصل 2022-2021 علیرضا جهانبخش تصمیم گرفت از این باشگاه انگلیسی جدا شود، به هلند برگردد و برای فاینورد بازی کند. سرمربی فاینورد، آرنه اسلات بود که زمانی دستیار سرمربی آلکمار بود. او بواسطه شناخت کامل از جهانبخش و کسب عنوان آقای گلی توسط ستاره ایرانی در هلند، او را جذب کرد تا بتواند با فاینورد عنوانی مهم در اردی‌ویژه کسب کند.
جهانبخش ابتدای فصل 2022-2021 و بلافاصله بعد از پوشیدن پیراهن فاینورد، گل‌های مهمی برای این تیم در لیگ اروپا به ثمر رساند و به بازیکنی ویژه در ترکیب این تیم بدل شد. همه منتظر بازگشت جهانبخش به دوران اوج بودند، بخصوص بعد از لجبازی‌هایی که گراهام پاتر با او در برایتون انجام داد و حتی بعد از گلزنی به واتفورد و چلسی هم او را روی نیمکت نشاند. آسیب‌دیدگی کهنه و قدیمی اما دوباره سراغ جهانبخش آمد و اجازه ادامه خودنمایی در ترکیب فاینورد را به او نداد. جهانبخش بخش زیادی از مسابقات فصل قبل را به درمان آسیب‌دیدگی خود اختصاص داد و البته پس از رفع آن در بازی‌های ملی هم درخشید تا به آغازی درخشان در فصل 2023-2022 امیدوار باشد.
فاینورد با نظر اسلات، برای فصل جدید دانیلوی برزیلی و خیمنز مکزیکی را به ترتیب از آژاکس و کروز آزول برای پست مهاجم هدف جذب کرد تا تیمش در بخش هجومی قدرتمندتر از قبل شود. برای کناره‌های خط حمله نیز ادریسی، ستاره هلندی-مراکشی از کادیز اسپانیا راهی فاینورد شد و البته سباستین زیمانسکی لهستانی از دینامومسکو به هلند آمد تا زیر نظر آرنه اسلات بازی کند.
با توجه به این خریدها، سرمربی فاینورد تصمیم گرفت از وجود بازیکنان جدید خود در ترکیب اصلی استفاده کند و علیرضا جهانبخش را بیشتر روی نیمکت بنشاند و اغلب او را به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین بفرستد. جهانبخش به زمین می‌آمد و بازی قابل قبولی ارائه می‌داد اما برای دیدار بعدی باز هم اسلات از او در ترکیب استفاده نمی‌کرد. به همین دلیل صحبت‌هایی مبنی بر جدایی علیرضا از فاینورد مطرح شد و حتی کار به مذاکره جهانبخش با باشگاه‌های دیگر هم رسید اما در نهایت ستاره ایرانی در تیمش ماند. جهانبخش در گفت‌و‌گویی با ایران ورزشی تأکید کرد که در فاینورد می‌ماند، می‌جنگد و جایگاهش را پس می‌گیرد.
فاینورد هفته قبل در لیگ اروپا به ایتالیا رفت تا مقابل لاتزیو بازی کند. جهانبخش از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد و بازی درخشانی ارائه داد. فاینورد دو گل زد و تا آستانه به ثمر رساندن گل سوم هم پیش رفت. پیش‌بینی می‌شد با این نمایش خوب، جهانبخش به ترکیب اصلی فاینورد برگردد و در بازی این هفته لیگ هلند مقابل اسپارتاروتردام از ابتدا به میدان برود. اتفاقی که در دربی روتردام رخ داد و علیرضا را بعد از ماه‌ها در ترکیب ثابت فاینورد دیدیم.
فاینورد در دربی روتردام هم یک پیروزی ارزشمند و پرگل به دست آورد و رقیب خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. جهانبخش حتی جزو تعویضی‌های تیمش هم نبود و تا پایان بازی در زمین حضور داشت. او که در 2 مسابقه اخیرشان در لیگ هلند 2 پاس گل داده بود، برابر اسپارتاروتردام در دقیقه ۳۳ یک شوت دیدنی زد و در حالی که خود را برای خوشحالی گل آماده می‌کرد، توپ مماس به تیرک دروازه راهی اوت شد تا زیباترین گل مسابقه به ثمر نرسد.
علیرضا که نشان داده برای رسیدن به جایگاه اصلی خود مبارزه را در دستور کار قرار می‌دهد، به هدف خود رسید و حالا به یک بازیکن کلیدی در ترکیب فاینورد تبدیل شده است. اتفاقی که می‌تواند در سال جام جهانی هم به سود تیم ملی ایران باشد.
 


Page Generated in 0.0055 sec