printlogo


کد خبر: 255205تاریخ: 1401/6/22 00:00
کی‌روش به‌دنبال هافبک دفاعی و مدافع میانی
آندو ی2022 چه کسی خواهد بود؟

اولین فهرست کارلوس کی‌روش در بازگشت به نیمکت تیم ملی فقط شامل بازیکنان لیگ برتری است و او اردوی تیم ملی را پیش از حضور لژیونرها با همین بازیکنان شروع خواهد کرد. فهرست کی‌روش مطابق سلیقه فنی است که از او سراغ داشتیم و بازیکنانی را دعوت کرده که با ایده‌های تاکتیکی او منطبق هستند. نکته این فهرست تمرکز روی پست‌های عقب زمین و به طور خاص مدافع میانی و هافبک دفاعی است. تیم ملی ترافیک شدیدی در پست‌های هجومی دارد و احتمالاً این نقش‌ها سهم لژیونرها خواهد شد، ولی وضعیت در پست‌های دفاعی ایده‌آل نیست و کی‌روش برای ساختن تیمش به مهره‌های دفاعی مطمئنی نیاز دارد.

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار

اسکوچیچ قلب دفاع را به زوج کنعانی – شجاع سپرده بود، ولی مدل بازی پرریسک خلیل‌زاده چندان باب میل کی‌روش نیست و ممکن است بخواهد از مدافع میانی دیگری استفاده کند.
در بین لژیونرها مجید حسینی که پیش از این هم شاگرد کی‌روش بوده شانس خوبی دارد، ولی او از بین مدافعان میانی لیگ مرتضی پورعلی‌گنجی، آرمین سهرابیان، عارف آقاسی و سامان فلاح را هم می‌خواهد محک
بزند.
پورعلی‌گنجی در جام جهانی قبلی مدافع اصلی کی‌روش بود، ولی به‌دلیل مصدومیت از فرم ایده‌آل فاصله گرفته و مربی پرتغالی می‌خواهد در اردو شرایط او را بررسی کند. مدافعان دیگر لیگ هم فرصت خوبی دارند تا خودشان را در این اردو نشان بدهند.
با افت سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی، رقابت برای پست هافبک دفاعی باز است و کی‌روش تمام شماره شش‌های آماده لیگ را برای محک زدن در این اردو دعوت کرده است.
مهدی‌پور از استقلال، محمد کریمی از سپاهان، رضا اسدی از تراکتور، مهدی حسینی از مس رفسنجان، خدابنده‌لو از گل‌گهر و سرلک از پرسپولیس در این اردو رقابت نزدیکی خواهند داشت و اگر چشم کی‌روش را بگیرند، بعید نیست که در جام جهانی هم بتوانند در ترکیب اصلی تیم ملی باشند.
تیم ملی پیش از جام جهانی 2006 هم شرایط مشابهی داشت و برانکو برای تمام پست‌ها گزینه‌اش را پیدا کرده بود، به جز یکی از هافبک‌های دفاعی.
 آندرانیک تیموریان در فاصله کوتاهی از این تورنمنت به تیم ملی دعوت شد و توانست خودش را بلافاصله به ترکیب اصلی برساند. این بار هم فرصت خوبی نصیب هافبک‌های دفاعی لیگ برتر شده و هرکدام که خودش را ثابت کند، می‌تواند آندو جام جهانی 2022 باشد.
اگر در دفاع راست شانس رامین رضاییان برای بازگشت به ترکیب اصلی زیاد است، وضعیت دفاع چپ با افت میلاد محمدی و حاجی‌صفی نامعلوم مانده. نورافکن، مدافع چپ منتخب اسکوچیچ هم در این فصل پراشتباه بوده و ابوالفضل جلالی که سبک بازی‌اش شبیه رضاییان است، شاید مورد توجه کی‌روش قرار بگیرد.
پست‌های تهاجمی تیم ملی در قرق طارمی، آزمون، جهانبخش، قلی‌زاده و قدوس است، ولی مصدومیت صیادمنش و امیری فرصتی برای ترابی و محبی است که برای رسیدن به فهرست تلاش کنند. صادقی، قایدی و مغانلو اما کار سختی برای انتخاب شدن دارند.
 


Page Generated in 0.0055 sec