printlogo


کد خبر: 255204تاریخ: 1401/6/22 00:00
تیم‌ملی تو را می‌خواند

سام ستارزاده
روزنامه‌نگار ورزشی

جذاب‌تر از هر نوع خودرو و وسیله نقلیه‌ای، جدیدترین محصولات ایران‌خودرو نه در نمایشگاه‌های ماشین، بلکه در تازه‌ترین لیست تیم‌ملی نگاه‌ها را به خود معطوف می‌کنند. محمد خدابنده‌لو و سامان فلاح، دو بازیکن پرورش‌یافته آکادمی باشگاه پیکان هستند که در کنار یاسین سلمانی، برجسته‌ترین نام‌های لیست تیم‌ملی امید در جام ملت‌های زیر ۲۳سال بودند و حال، وارد چالشی پرهیجان‌تر و البته دشوارتر شده‌اند.
محمد خدابنده‌لو از ۱۸سالگی و در پست هافبک دفاعی به فوتبال ایران معرفی شد و پس از سپری‌کردن ۴ فصل در پیکان، به ذوب‌آهن و سپس گل‌گهر پیوست؛ در حالی که از خلاقیت و قدرت شوت‌زنی لازم برای بازی در پست‌های هجومی‌تر خط میانی نیز برخوردار شده ‌بود.
سامان فلاح سه فصل پس از خدابنده‌لو به تیم بزرگسالان پیکان ملحق ‌شد؛ اما با وجود سن و تجربه کمتر، جای خود را در ترکیب آغازگر به‌عنوان یک مدافع میانی قابل‌اعتماد و کم‌اشتباه به‌خوبی رزرو کرد.
نقطه قوت مشترک هر دو محصول پیکان، اعتمادبه‌نفس و پختگی عجیبی است که در بازی آنان دیده می‌شود. فلاح و خدابنده‌لو هر دو در ۲۰سالگی آنچنان در مستطیل سبز گام برمی‌داشتند که گویا سال‌ها تجربه حضور در لیگ برتر را دارند و توقع بازی بدون اشتباه از آنان چندان بی‌جا نیست. نکته جالب‌تر این است که سامان فلاح با ۲۱ سال سن، بازوبند کاپیتانی پیکان را نیز از این فصل در اختیار گرفته و پس‌ از یاسین سلمانی، جوان‌ترین کاپیتان بازی‌های لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌رود.
در میان تیم‌های حال حاضر لیگ ‌برتر، آکادمی پیکان را می‌توان مهم‌ترین کارخانه بازیکن‌سازی دانست. تیم بزرگسالان پیکان به لطف این آکادمی پویا برای دومین فصل متوالی صاحب جوان‌ترین تیم لیگ با ۷ بازیکن ۲۳ سال به پایین در ترکیب اصلی است. محمدجواد آزاده، غلام‌رضا ثابت ایمانی و علی رمضانی، تنها بخشی از جوان‌های آتیه‌داری هستند که پیکان می‌تواند سکوی پرتاب بزرگی برایشان باشد تا راه درخشان سامان فلاح و محمد خدابنده‌لو را بپیمایند.


Page Generated in 0.0060 sec