printlogo


کد خبر: 255201تاریخ: 1401/6/22 00:00
عبدالمجید باقرنیا: جای تاج بودم برنمی‌گشتم
شایعه رفتن نکونام تأثیر منفی داشت



امیررضا همایون
خبرنگار

عبدالمجید باقرنیا، پیشکسوت فوتبال خوزستان بر این باور است که فولاد خوزستان نسبت به فعالیتش در نقل و انتقالات نتیجه مطلوبی کسب نکرده است و انتظار هواداران از این تیم بیشتر است.

عملکرد فولاد خوزستان و شاگردان جواد نکونام تا پایان هفته ششم بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
باتوجه به حضور قدرتمندانه فولاد خوزستان در بازار نقل و انتقالات تابستانی و بازیکنانی که این تیم در این فصل جذب کرده موفق نشد رضایت هواداران و پیشکسوتان فوتبال خوزستان را برآورده کند. به هر حال فولاد خوزستان دو فصل با پنجره بسته نقل و انتقالات در لیگ برتر حاضر بود اما به گفته جواد نکونام سرمربی تیم، کادر فنی هر بازیکنی را که در نقل و انتقالات نیم‌فصل فصل بیست و یکم و پس از آن در فصل نقل و انتقالات تابستانی می‌خواسته‌اند مسئولان گرفته‌اند. به همین علت انتظار هواداران فولاد این است که شاگردان نکونام این فصل به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر شرکت کنند و نه به‌عنوان تیم مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در این رقابت‌ها؛ انتظاری که تا به امروز و تا پایان هفته ششم رخ نداده است و امیدوارم در ادامه این اتفاق برای تیم فولاد خوزستان رخ بدهد و شاگردان نکونام به روند خوبی که در فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران داشتند، بازگردند.
فکر می‌کنید حواشی رفتن جواد نکونام به تیم ملی به‌عنوان دستیار کارلوس کی‌روش سرمربی جدید ایران در نتایج هفته‌های اخیر فولاد تأثیر داشته است؟
ببینید اول فصل نقل و انتقالات و زمانی که هنوز مسابقات آغاز نشده بود و تیم‌ها در حال پیش بردن روند آماده‌سازی خود بودند هم خبرهایی مبنی بر رفتن جواد نکونام به استقلال تهران بود اما همان‌طور که گفتم آن زمان مسابقات هنوز آغاز نشده بود و این اخبار تأثیری روی تیم از لحاظ شرایط روانی نداشت. اما امروز که خبرهایی مبنی بر حضور جواد نکونام به‌عنوان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش در تیم ملی مطرح می‌شود تیم فولاد در کوران مسابقات است و قطعاً این موضوع روی نتایج تیمش تأثیر می‌گذارد. اما تنها کسی که می‌تواند تکلیف این ماجرا یعنی رفتن نکونام به تیم ملی را مشخص کند خود جواد نکونام است. اگر او می‌خواهد به تیم ملی برود باید هرچه زود‌تر تکلیف خودش را مشخص کند و هیچ کس هم نمی‌تواند از این بابت نسبت به او خرده بگیرد زیرا او به تیم ملی می‌رود تا وظیفه ملی خودش را انجام دهد و به تیم ملی کشورش در راستای بالا رفتن پرچم ایران کمک کند. اما همان‌طور که گفتم او باید هرچه سریع‌تر تکلیف این ماجرا را روشن کند تا بیشتر از این روی فولاد تأثیر نگذارد.
کارلوس کی‌روش پس از سه سال به تیم ملی بازگشت. نظر شما درباره این انتخاب از سوی فدراسیون فوتبال چیست؟
درباره این انتقال باید بگویم که من از ابتدا با نحوه کنار گذاشتن اسکوچیچ مخالف بودم. اما کارلوس کی‌روش پیش از این عملکرد خودش را با تیم ملی نشان داده است. ما کی‌روش را آورده‌ایم که از شکست‌هایمان، باخت‌های آبرومندانه بسازیم؛ به طور مثال ما با کی‌روش مقابل آرژانتین شکست خوردیم اما چون بازی را با نتیجه 5 بر صفر به این تیم واگذار نکردیم از آن باخت بت ساختیم. حالا هم او را آوردیم که به طور مثال به‌جای خوردن 5 گل با نتیجه یک بر صفر مقابل انگلستان و تیم‌های دیگری که در گروهمان هستند بازی را واگذار کنیم و از آنها شکست آبرومندانه بسازیم.
نظرتان درباره بازگشت دوباره مهدی تاج به فدراسیون فوتبال چیست؟
من هیچ وقت وارد حاشیه نشدم و این بار هم نمی‌خواهم این اتفاق تکرار شود. اما تنها چیزی که در این باره می‌گویم این است که باتوجه به اتفاقاتی که پیش از این رخ داده است اگر من جای مهدی تاج بودم هیچ گاه به فدراسیون باز نمی‌گشتم و به نظرم بازگشت او به فدراسیون فوتبال اشتباه بود.
نظرتان درباره عملکرد دیگر تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال چیست؟
درباره صنعت نفت آبادان باید بگویم این تیم تا الان نتایج مطلوبی کسب نکرده است. برخی می‌گفتند رضا پرکاس مربی است که در آلمان سابقه کار داشته اما آنها توجه نداشتند که رضا پرکاس بیشتر به‌عنوان مدیر فنی در تیم‌ها حضور داشته به هر روی همکاری او به‌عنوان سرمربی و ابراهیم قاسمپور به‌عنوان مدیر فنی صنعت نفت مطلوب نبود. برعکس نفت مسجدسلیمان باتوجه به بضاعتش تا به امروز خیلی بهتر از تیم‌های دیگر خوزستانی نتیجه گرفته است و رتبه شاگردان مهاجری در جدول رتبه‌بندی مسابقات نشان‌دهنده این موضوع است.
 


Page Generated in 0.0059 sec