printlogo


کد خبر: 255195تاریخ: 1401/6/22 00:00
ویسی و مهابادی گزینه‌های آبادانی‌ها
جدایی پرکاس یا اولتیماتوم؟

محسن ذاکری
روزنامه‌نگار
صنعت‌نفت آبادان و البته نفت مسجدسلیمان 2 تیم بلاتکلیف لیگ برتر هستند. تیم‌هایی که اسم نفت را یدک می‌کشند اما نمی‌دانند پولی از سوی وزارت نفت به آنها می‌رسد یا نه. در چند فصل اخیر قرار بود وزارت نفت هیچ کمک مالی به این تیم‌ها نداشته باشد اما هزینه‌های این تیم‌ها به‌صورت غیرمستقیم تأمین می‌شود. مثلاً بخش زیادی از هزینه‌های صنعت‌نفت آبادان معمولاً از سوی منطقه آزاد تأمین می‌شود. بقیه آنها هم از جاهای مختلف. همین مسأله باعث شد این تیم بلاتکلیف باشد و با مشکلات مالی زیادی مواجه شود. این شرایط هم دلیلی می‌شود تا نتوانند آن‌طور که باید، تیم ببندند.
به هر حال با همه این مشکلات و بلاتکلیفی‌ها، صنعت‌نفت آبادان فصل بیست و دوم را با رضا پرکاس شروع کرد. با سرمربی بومی که سال‌ها در آلمان حضور داشت و در لیگ تاجیکستان هم کار کرد. این سرمربی با نگاه حرفه‌ای‌تر شدن کار را استارت زد و به‌دنبال این بود که طوری کار را پیش ببرد که صنعت‌نفت آبادان متفاوت با دیگر تیم‌ها باشد. هم به لحاظ اخلاقی و نظم بهترین باشند و هم به لحاظ بازی و امتیاز گرفتن. شاید تیم صنعت‌نفت آبادان تا الان در مورد اول موفق بوده اما در رابطه با مورد دوم هنوز نتوانسته به موفقیت برسد.
آبادانی‌ها فصل را با بازی مقابل فولاد خوزستان شروع کردند که در آن بازی خارج از خانه یک تساوی کسب کردند اما بعد از آن به جز پیروزی مقابل پیکان، نتوانستند کاری از پیش ببرند و الان با همین 4 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند. این شرایط، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده. از یک طرف مسئولان باشگاه صنعت‌نفت دوست دارند با پرکاس کار را پیش ببرند اما در طرف دیگر نتایج نگران‌کننده است و بدون شک اعتراض هواداران آبادانی را به‌دنبال خواهد داشت. همین مسأله باعث شد هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان، جلسه فوری تشکیل دهد. هم برای بررسی شرایط رضا پرکاس و هم مدیریت باشگاه.
در این جلسه قرار است ابتدا در مورد وضعیت رضا پرکاس صحبت شود. اینکه آیا با او ادامه دهند یا نه. در این مورد بحث اولتیماتوم جدی وجود دارد اما هیچ بعید نیست ناگهان تغییری در این زمینه به وجود بیاید چون در رابطه با گزینه‌های جانشینی پرکاس، نام‌های آشنایی به گوش می‌رسد. گفته می‌شود عبدالله ویسی، داود مهابادی و مهدی پاشازاده اصلی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری صنعت‌نفت آبادان هستند. البته هنوز با هیچ‌کدام از این مربیان صحبتی نشده اما اگر تصمیم به برکناری پرکاس جدی شود، بدون شک یکی از این مربیان به‌عنوان جانشین انتخاب خواهد شد.
شاید یکی از دلایلی که باعث شود دیگر به رضا پرکاس مهلت داده نشود، بحث دودستگی در تیم است. گفته می‌شود در صنعت‌نفت آبادان بازیکنان 2 دسته شده‌اند. یک دسته، کار با پرکاس را خیلی دوست دارند و معتقدند او مربی خوبی است که می‌تواند به تیم کمک کند و دسته دیگر معتقدند ادامه کار با این سرمربی به ضرر تیم خواهد بود. این مسأله باعث یک سری اختلافات هم شده که ممکن است به تیم ضربه بزند.
به هر حال، طی امروز و فردا تکلیف ماندن یا رفتن رضا پرکاس مشخص خواهد شد و شاید او اولین سرمربی اخراجی فصل بیست و دوم لقب بگیرد.
نکته بعدی هم این است که جهانگیر کی‌شمس مدیریت باشگاه در آستانه تغییر است که این اتفاق هم می‌تواند به ضرر پرکاس تمام شود. کی‌شمس به‌دلیل مشکلات جسمانی، به تازگی استعفای خود را به هیأت مدیره باشگاه داده است اما هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده است. گفته می‌شود هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان اصلاً موافق رفتن کی‌شمس نیستند و قصد دارند با این استعفا، مخالفت کنند اما خود این مدیرعامل اصرار دارد دیگر نماند. پس شاید پرکاس که تا الان با یک سری بدشانسی هم مواجه شده، برای اینکه باز هم فرصت سرمربیگری در صنعت‌نفت آبادان را داشته باشد، باید دست به دعا شود که کی‌شمس بماند تا بلکه شرایط برای ماندنش بهتر پیش برود. هر چند که تصمیم نهایی را در این زمینه هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان خواهند گرفت.

 


Page Generated in 0.0059 sec