printlogo


کد خبر: 255185تاریخ: 1401/6/22 00:00
پیش‌بازی دیدارهای لیگ قهرمانان
لیورپول به‌دنبال رهایی از کابوس



لیورپول - آژاکس
یک بازی مهم این هفته بین لیورپول و آژاکس برگزار می‌شود. بازی قبلی دو تیم در لیگ قهرمانان پرگل بوده؛ آژاکس، رنجرز را چهار بر صفر برد و لیورپول هم با نتیجه چهار بر یک به ناپولی باخت. لیورپول این هفته در لیگ برتر بازی نکرد، چرا که دیدارها تعطیل شده بود. به این ترتیب یورگن کلوپ و همکارانش توانستند تحلیل دقیق‌تری داشته باشند که در ورزشگاه مارادونا چه شد. لیورپول البته دو بازی خانگی قبلی خود را برده و هرگز نشده که دو شکست پیاپی را در دو دیدار اولش در لیگ قهرمانان تجربه کند. لیورپول از زمان باخت خانگی مقابل اینتر، در 10 بازی خانگی در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است. این تیم البته می‌توانست با پیروزی در بازی قبل، به اولین تیم انگلیسی تبدیل شود که هفت بازی پیاپی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را می‌برد. آژاکس هم در 25 بازی اخیر خارج از خانه تنها دو شکست را تجربه کرده است. کلوپ در این بازی جوردن هندرسون، نبی کیتا، الکس اکسلاد-چمبرلن و کرتیس جونز را در اختیار ندارد. جیمز میلنر هم احتمالاً نیمکت‌نشین می‌شود. دیوگو ژوتا هم جای محمد صلاح را خواهد گرفت.
 
ویکتوریا پلژن – اینتر
اینتر به مصاف ویکتوریا پلژن، قهرمان لیگ جمهوری چک می‌رود. هر دو تیم در بازی اول خود شکست خورده‌اند. اینتر پیش از این تنها یک بار در لیگ قهرمانان در جمهوری چک بازی کرده که به سال 2019 و برد در خانه اسلاویا پراگ برمی‌گردد. این بازی را می‌توان نبرد سومی گروه دانست، ولی اگر اینتر می‌خواهد به دور بعد صعود کند، باید حتماً این بازی را ببرد. پلژن شش دیدار از هفت بازی خانگی اخیر خود را برده و در صدر جدول لیگ جمهوری چک است.
 
اسپورتینگ لیسبون – تاتنهام
این دو تیم بازی اول خود در این فصل را برده‌اند و به‌دنبال برد دوم هستند. اسپورتینگ توانست فرانکفورت را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و تاتنهام هم مارسی 10نفره را دو بر صفر برد. مارکوس ادواردز که پرورش‌یافته آکادمی تاتنهام است، در بازی اسپورتینگ و فرانکفورت خوش درخشید و یک گل زد و یک پاس گل داد. او حالا به‌دنبال این است که مقابل تیم سابقش هم همین نمایش را تکرار کند. البته اسپورتینگ در شش بازی اخیر مقابل تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان پیروز نشده است.
 
مارسی – فرانکفورت
هر دو تیم در بازی اول خود شکست خورده‌اند و می‌خواهند در این مسابقه جبران کنند. مارسی با نتیجه دو بر صفر به تاتنهام باخت و فرانکفورت هم در خانه مقابل اسپورتینگ لیسبون با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.
 
بایر لورکوزن - اتلتیکو مادرید
اتلتیکو می‌خواهد دومین پیروزی پیاپی خود را کسب کند. آنها در بازی اول توانستند پورتو را با نتیجه دو بر یک ببرند. لورکوزن هم برابر بروژ با یک گل شکست خورد. لورکوزن این فصل را خوب شروع نکرده و در بوندس‌لیگا پس از شش هفته تنها چهار امتیاز دارد و در رده هفدهم است. اتلتیکو هم در این هفته سلتاویگو را چهار بر یک برد و به رده چهارم لالیگا رسید. آنها پس از این دیدار هم با رئال مادرید بازی خواهند کرد.
 
پورتو – بروژ
پورتو می‌خواهد پس از شکست دراماتیک مقابل اتلتیکو، بروژ را شکست دهد که در هفته اول بایرلورکوزن را یک بر صفر برده است. پورتو در سال‌های 2019 و 2021 با سرجیو کونسیسائو به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده و این مربی می‌خواهد که این دستاورد را تکرار کند. کونسیسائو در پنج سال با پورتو توانسته سه بار قهرمان لیگ شود، ولی در دو سالی که به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید لیگ را فتح نکرد. او در این مسابقه مهدی طارمی، که در بازی قبل به‌دلیل تمارض کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد را در اختیار نخواهد داشت.

 


Page Generated in 0.0056 sec