printlogo


کد خبر: 255184تاریخ: 1401/6/22 00:00
آلکاراس قهرمان اوپن امریکا
اعجوبه صدرنشین شد

امیررضا همایون
روزنامه نگار

روز پایانی رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در فصل 2022 با فینال رقابت‌های انفرادی مردان به پایان رسید. رقابتی که بین کارلوس آلکاراس از اسپانیا و کسپر رود از نروژ برگزار شد. مصافی که مطابق انتظار با برتری قاطع هموطن رافائل نادال مقابل رود نروژی همراه بود و کارلوس را به صدر جدول رنکینگ انجمن تنیس بازان حرفه‌ای جهان ATP رساند.
 
پسرک اسپانیایی جوان‌ترین فاتح گرنداسلم‌ها
کارلوس آلکاراس اسپانیایی که بامداد دوشنبه در فینال انفرادی مردان رقابت‌های آزاد امریکا موفق به شکست رود و کسب عنوان قهرمانی چهارمین گرند اسلم فصل شد. قهرمانی که او را پس از پیت سمپراس در سال 1990 تبدیل به جوان‌ترین قهرمان رقابت‌های آزاد امریکا در بخش مردان کرد. نکته‌ای که باعث افزایش انتظارات از کارلوس می‌شود و به نوعی باید گفت با کسب این قهرمانی دوران نادال به سر آمده و او حالا که جانشین به حق خودش را پیدا کرده با توجه به سنش باید از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کند. موضوعی که شاید نادال در حال حاضر آن را قبول نداشته باشد اما دیر یا زود مجبور به انجام آن و کنار گذاشتن تنیس حرفه‌ای خواهد شد. آلکاراس در خصوص این قهرمانی و رسیدن به صدر رنکینگ تنیس بازان جهان می‌گوید: «این چیزی است که از کودکی رویای آن را داشتم، شماره یک بودن در جهان، قهرمانی در گرند اسلم؛ برای رسیدن به آن واقعاً سخت تلاش کردم. الان احساساتی شده‌ام و صحبت کردن برایم سخت است.» او در مورد اشک‌های شوقش بعد از قهرمانی می‌گوید: «در آن لحظه داشتم به مادرم فکر می‌کردم و همین‌طور پدربزرگم که اینجا نیستند. بسیاری از اعضای خانواده اینجا هستند، اما افراد زیادی هم حضور ندارند و نتوانستند برای تماشای فینال به اینجا بیایند. داشتم به همه آنها فکر می‌کردم.»
 
رکورد سال 2005 نادال شکست
با قهرمانی ستاره نوظهور اسپانیایی در آخرین گرنداسلم فصل، ضمن صعود به صدر جدول رنکینگ برترین تنیس بازان جهان ATP با 19 سال سن تبدیل به جوان‌ترین فاتح گرند اسلم پس از سال 2005 و قهرمانی رافا نادال در رقابت‌های آزاد فرانسه شد. حالا باید دید آیا آلکاراس توانایی تکرار عملکرد خوبش در گرنداسلم‌های بعدی فصل را هم خواهد داشت یا خیر؟ موضوعی که با توجه به آمادگی فوق‌العاده او دور از دسترس نیست و به نظر می‌رسد با افزایش سن و تجربه او کمتر کسی موفق به مهار او در رقابت‌های جاری تنیس باشد.

تبریک اسطوره به کارلوس
همیشه وقتی بازیکنی جوان قهرمان رقابت‌های ورزشی می‌شود، بزرگان آن رشته پیام‌های تبریک خودشان را برای او ارسال می‌کنند که قهرمانی بامداد دوشنبه آلکاراس در رقابت‌های آزاد امریکا هم از این قاعده نانوشته مستثنی نبود و رافائل نادال دارنده 22 گرنداسلم فصل و هموطن او با انتشار پیامی در حساب‌های خودش در شبکه‌های اجتماعی کسب نخستین قهرمانی آلکاراس در تاریخ گرنداسلم‌ها را به او تبریک گفت. او برای آلکاراس چنین نوشت: «تبریک برای کسب اولین گرند اسلم و رسیدن به جایگاه اول جهان که نقطه اوج فصل فوق‌العاده‌ای است که سپری می‌کنی. مطمئنم فصل‌های بیشتری مثل این در انتظارت است.» تبریکی که بدون شک برای ستاره نوظهور اسپانیایی شیرین است و او را به ادامه مسیر خودش در دنیای حرفه‌ای راکت امیدوار نگه خواهد داشت.

کارلوس تیتر یک روزنامه‌های اسپانیایی
کمتر پیش می‌آید که سوژه‌ای غیر فوتبالی تبدیل به تیتر یک روزنامه‌های ورزشی جهان به خصوص اسپانیا شود اما دو روزنامه ورزشی مهم اسپانیا یعنی مارکا و آ اس پس از قهرمانی کارلوس در اوپن امریکا جلد شماره دوشنبه خود را به او اختصاص دادند. مارکا در وصف قهرمانی او این چنین تیتر زد «شماره یک جهان، چه کار کردی پسر!» اما آ اس به تیتر کوتاه «پادشاه جدید» بسنده کرد.

اسپانیایی‌ها
گربه‌سیاه رود
بدون شک فصل 2022 بهترین فصل کسپر رود نروژی تا به امروز بود. او که با عملکردی خوب حریفانش را در راه رسیدن به فینال رقابت آزاد امریکا از پیش رو برداشت و برای دومین بار در طول این فصل به بازی نهایی گرنداسلم صعود کرده بود، برای دومین بار متوالی مغلوب تنیس‌بازی از اسپانیا شد و به جام قهرمانی گرنداسلم نرسید. نکته‌ای که حالا باید گفت اسپانیایی‌ها تبدیل به گربه سیاه او شده‌اند. اتفاقی که باید دید با آغاز فصل 2023 از تنیس جهان کنار خواهد رفت یا باز هم تنیس‌بازان اسپانیایی برتری خودشان را مقابل تنیسور جوان نروژی حفظ خواهند کرد؟


Page Generated in 0.0060 sec