printlogo


کد خبر: 255177تاریخ: 1401/6/22 00:00
بایرن‌مونیخ- بارسلونا، ساعت 23:30
اتفاق بزرگ؛ لوانـــــدوفسکی برمی‌گردد!

هفته دوم فصل 2023-2022 لیگ قهرمانان با یک اتفاق بزرگ همراه است، بازگشت روبرت لواندوفسکی به جایی که هشت سال در آن درخشید. امشب بازی مهمی در آلیانتس آره‌نا برگزار می‌شود که شاید تکلیف صدرنشینی گروه C را مشخص کند. بایرن در بازی اول خود در سن‌سیرو برد مهمی به دست آورده و با 2 گل اینترمیلان را شکست داده، بارسلونا هم گام اول را مقتدرانه برداشته و 5 بر یک میهمان اهل جمهوری چک خود، ویکتوریا پلژن را از پیش رو برداشته است.
بایرن فصل قبل در کمال شگفتی در یک‌چهارم ‌نهایی برابر ویارئال شکست خورد و حذف شد اما این تیم با شش قهرمانی در اروپا از جمله پرافتخارترین تیم‌های قاره محسوب می‌شود و آخرین بار در فصل 2020-2019 با پیروزی یک بر صفر برابر پاری‌سن‌ژرمن در فینال، جام قهرمانی را بالای سر برده است.
قهرمان 10 فصل اخیر بوندس‌لیگا یک بار دیگر از تیم‌های مدعی به حساب می‌آید و کارش را خوب شروع کرده. لروی سانه گل اول بازی در ایتالیا را زد و دانیلو دی آمبروزیو به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. بایرن اما از 30 مرداد در لیگ آلمان به پیروزی نرسیده و هر سه بازی آخرش را مقابل بوروسیامونشن گلادباخ، اونیون برلین و اشتوتگارت مساوی کرده. تیم یولیان ناگلسمان در بازی شنبه این هفته دو بار از اشتوتگارت پیش افتاد اما یک ضربه پنالتی کار را به تساوی کشاند و باید گفت باواریایی‌ها فصل را چندان عالی شروع نکرده‌اند. آنها در کنار هوفنهایم و دورتموند 12 امتیازی هستند و برلین 14 و فرایبورگ 13 امتیازی را بالای سر خود می‌بینند.
بایرن در مرحله گروهی فصل قبل هم با بارسا همگروه بود و هر دو بازی را با نتیجه 3 بر صفر برد؛ در واقع بعد از باخت در بازی برگشت نیمه‌نهایی فصل 2015-2014 بایرن به بارسلونا نباخته و چهار بازی‌ آخرش را برابر این تیم برده است.
بارسلونا فصل قبل نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان بالا بیاید و این اتفاق برای چهارمین بار در تاریخش و برای نخستین بار بعد از فصل 2000-2001 رخ داد. این واقعیت غیرقابل انکار است که بارسلونا فصل قبل با سختی‌های بسیاری مواجه شد اما فعالیت فوق‌العاده در تابستان گذشته شروع قدرتمندی را در این فصل برای غول کاتالان رقم زده است. تیم ژاوی در اولین بازی اروپایی خود 5 بر یک پلژن را برد که لواندوفسکی در آن هت‌تریک کرد و کاپیتان تیم ملی لهستان حالا قرار است برابر تیمی بازی کند که در 375 بازی برایش 344 گل زده است.
بارسا همچنین در لیگ اسپانیا 4 بر صفر کادیس را برد و موقتاً به صدر جدول رفت قبل از اینکه رئال مادرید با پیروزی مقابل مایورکا از پنج بازی 15 امتیازی شود و صدرنشینی‌اش را پس بگیرد. بارسا پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده و این باعث می‌شود با روحیه بالایی برای این بازی شاخص اروپایی آماده شود.
 آبی اناری‌ها آخرین بار در سال 2015 با پیروزی برابر یوونتوس به قهرمانی اروپا رسیده‌اند اما امسال هم چهره یک مدعی را دارند. ژاوی تیم بسیار باکیفیتی جمع کرده و با لواندوفسکی که کاملاً برای بایرن‌مونیخ آشنا است، یک مهاجم نوک در کلاس جهانی دارد.
 
اخبار تیمی
بایرن یک بار دیگر کینگزلی کومان و بونا سار را در اختیار ندارد اما در بازی با اشتوتگارت هیچ مسأله جدیدی برای تیم رخ نداد. انتظار می‌رود سانه و سادیو مانه در یک‌سوم دفاعی حریف حاضر باشند و بنژامین پاوار و لوکاس هرناندس احتمالاً به دفاع برمی‌گردند. شاید یک تغییر نسبت به ترکیب اصلی بازی با اینتر در تیم به وجود آید و سرژ گنابری جای کومان را بگیرد، به این ترتیب مانه در نقش مهاجم نوک برای میزبان بازی می‌کند.
بارسلونا هم تیمی 25 نفره را به مونیخ می‌برد که در آن سرخی روبرتو هم هست. او بازی با کادیس را به‌دلیل مشکل عضلانی جزئی از دست داد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم کاتالان با تمام قوا برای این بازی آماده می‌شود که باعث دردسر ژاوی در انتخاب بازیکنان بخصوص در دفاع است. برای بازی با کادیس تغییرات زیادی در تیم ایجاد شد اما لواندوفسکی، پدری، عثمان دمبله، ژول کنده و اریک گارسیا احتمالاً به ترکیب اصلی تیم برمی‌گردند.
 
ترکیب احتمالی
بایرن‌مونیخ: نویر؛ پاوار، دلیخت، هرناندس، دیویس؛ کیمیش، سابیتزر؛ گنابری، مولر، سانه؛ مانه
بارسلونا: ‌تر اشتگن؛ کنده، آرائوخو، اریک گارسیا، بالده؛ گاوی، بوسکتس، پدری؛ رافینیا، لواندوفسکی، دمبله
 


Page Generated in 0.0051 sec