printlogo


کد خبر: 255175تاریخ: 1401/6/22 00:00
هت‌تریک ناتمام لهستان در والیبال قهرمانی جهان
طلای آبی!


رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان بالاخره به پایان رسید و ایتالیا در کمال ناباوری با شکست لهستان میزبان روی سکوی قهرمانی ایستاد. در رقابت نهایی این مسابقات که در اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان برگزار شد، لاجوردی پوشان با وجود باخت در ست اول، سه ست بعد را به سود خود به پایان بردند تا پس از 24 سال قهرمان جهان شوند.

سه‌گانه لهستان تکمیل نشد
لهستانی‌ها در حالی یک بار دیگر در زمین خودی برای قهرمانی جنگیدند که هدف‌شان کسب سومین قهرمانی پیاپی بود. مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در سال‌های 2014 و 2018 هم به لهستانی‌ها رسیده بود و در این دوره هم با وجود میزبانی، شانس اصلی کسب سومین طلا و یک هت‌تریک بزرگ و ارزشمند بودند. ایتالیا اما در بی‌سر و صدا‌ترین شرایط ممکن به رقابت نهایی رسید و در نهایت با تیم جوان شده خود روی سکوی قهرمانی ایستاد.
 
مسیر آسان‌تر ایتالیا
تیم ایتالیا در شرایطی به رقابت پایانی رسید که مسیر ساده‌تری را (در مرحله حذفی) نسبت به لهستان طی کرده بود. ایتالیا در یک هشتم نهایی کوبا، در یک چهارم نهایی فرانسه و در نیمه نهایی هم اسلوونی را از پیش رو برداشت. سه بازی که شاید تنها رقابت‌شان با فرانسه دشوار و نزدیک سپری شد و انرژی زیادی از شاگردان دی جورجی گرفت. در طرف مقابل اما لهستان پس از بردن آسان خود برابر تونس، در دو بازی بعدی رقابت‌های ماراتن‌گونه‌ای را برابر امریکا و برزیل برگزار کرد. دو بازی پنج سته و طولانی که انرژی بسیاری از شاگردان گربیچ گرفت و تیم خسته‌ای را به رقابت‌ نهایی فرستاد.

تیم رویایی جام
در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان، ایتالیا، لهستان، برزیل و اسلوونی در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفتند. تیم ایران هم با حذف در یک هشتم نهایی در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
در پایان این مسابقات تیم رویایی جام نیز از سوی مسئولان برگزاری اعلام شد که به شرح زیر است:
بهترین دریافت کننده قدرتی: رئال از برزیل و سیمونیک از لهستان / بهترین قطر پاسور: کورک از لهستان / بهترین مدافع میانی: گالاسی از ایتالیا و بینیک از لهستان / بهترین پاسور: جیانلی از ایتالیا / بهترین لیبرو: بالاسو از ایتالیا / ارزشمندترین بازیکن: جیانلی از ایتالیا


Page Generated in 0.0049 sec