printlogo


کد خبر: 254531تاریخ: 1401/6/14 00:00
هوادار – پرسپولیس
برخورد با مانع قهرمانی

 فصل قبل پرسپولیس دو بار با هوادار تازه از دسته اول صعود کرده مواجه شد که هر دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. پرسپولیس یحیی در حالی دو بار به تیم رضا عنایتی امتیاز داد که آمار هر دو مسابقه حاکی از برتری مطلق سرخ‌ها داشت اما پرسپولیس به شکل عجیبی در یکطرفه‌ترین بازی‌های فصل خود امتیاز از دست داد. چهار امتیازی که شاید اگر حاصل می‌شد پرسپولیس برای قهرمانی کم نمی‌آورد و رقابتی نفس به نفس با استقلال تا هفته پایانی می‌داشت پس همین تیم بی‌ستاره را می‌شود عامل قهرمان نشدن یا مانعی برای رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس دانست.
عنایتی از هوادار رفت و نیمی از تیم او تغییر کرد اما هوادار همان تیم سختکوش و چغری است که دوباره می‌تواند برای پرسپولیس آن هم مدل تغییر یافته و دگرگون شده‌اش رقیبی سخت و دردسرساز باشد. تیم‌های ساکت الهامی معمولاً بد فوتبال بازی نمی‌کنند اما بردن‌شان به این راحتی‌ها نیست کما اینکه یحیی همیشه مقابل تیم‌های دستیار سابق خود در پدیده کار سختی داشته و با کمترین اختلاف طی یک بازی فشرده برنده شده است.
بازی با هوادار از یک جهت دیگر هم می‌تواند دشوار باشد که مربوط به محل برگزاری مسابقه است. بازی امروز در ورزشگاه اکباتان برگزار می‌شود که نه چمن خوبی دارد نه تماشاگر روی سکوها می‌نشیند. بازی در چنین زمینی همان قدر که کار تیم مهاجم را سخت می‌کند برای تیم مدافع خوب و مطلوب است. البته که ساکت الهامی می‌گوید دوست ندارد تحت نام پرسپولیس و قدرت ستاره‌هایش تیم مدافع میدان باشد و اتوبوس مقابل دروازه‌اش پارک کند اما باید منتظر یک بازی بسته از سوی هوادار بی‌ستاره و کم بنیه باشیم که حتماً با تمرکز در زمین خود و بستن تمام فضاها، لایه‌های تدافعی‌اش را طوری می‌بندد که پرسپولیس با توجه به ناهمگونی و جا نیفتادن ستاره‌های تازه واردش در خلق موقعیت عاجز بماند.
پرسپولیس به احتمال قریب به یقین با همان ترکیب برنده بازی با صنعت نفت در این مسابقه حاضر خواهد شد و شاید همین مسأله به آنالیز دقیق‌تر ساکت الهامی و کادر فنی هوادار کمک کند تا برای گل نخوردن و بستن عناصر تهاجمی سرخ‌ها راحت‌تر نقشه بکشند و طرح بریزند. در این شرایط پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه نیاز به عناصر خلاقی دارد که در لحظه تأثیر‌شان را بگذارند و به اصطلاح کار را در بیاورند. مثل همان کاری که در بازی اراک که زوج ترابی و سرلک کردند یا اتفاقی که لوکادیا با هنر خود در بازی قبل انجام داد.
پرسپولیس بعد از هشت امتیازی که از چهار مسابقه قبل جذب کرده برای رسیدن به آمار مناسب از 5 هفته ابتدایی از این مسابقه برد می‌خواهد و با تمام دشواری‌های مسابقه امروز باید بر زمین و زمان غلبه کند. البته که یحیی گفته از بازی روی زمین و فوتبال همیشگی این تیم خبری نخواهد شد و باید توپ را به هوا ببرند و از ضربات ایستگاهی و بازی مستقیم استفاده کنند که اتفاقاً هوادار هم از این راه دنبال گلزنی خواهد بود.
هوادار از چهار مسابقه قبلی خود 5 امتیاز گرفته که با توجه به بضاعتش عملکرد خوبی به نظر می‌رسد. آنها برای این مسابقه تمام نیروهای خود را در اختیار دارند و با تمام قوا می‌آیند که از این مسابقه خانگی امتیاز بگیرند. آنها کاری کردند تماشاگری هم در ورزشگاه نباشد تا بلکه مثل بازی فصل قبل به هدف خود برسند.
این بازی از جهت حضور دو مربی فصل قبل پرسپولیس در کادر فنی هوادار هم می‌تواند حساس باشد. کما اینکه یک دربی ویژه است که بعید نیست حاشیه‌هایی به همراه داشته باشد اما حتی اگر یکطرفه باشد پرفشار و سخت دنبال خواهد شد و اتفاقات و نتیجه‌اش به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.


Page Generated in 0.0064 sec