printlogo


کد خبر: 254517تاریخ: 1401/6/14 00:00
مهاجرانی: اگر قرار به تغییر شد کار را به مربی ایرانی بدهیم
دلیلی نمی‌بینم تـــــــــاج اشتباهات گذشته را تکرار کند



ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
در رابطه با ریاست جدید فدراسیون فوتبال نظرات مختلفی وجود دارد. در این رابطه نظر موافق دارید یا مخالف؟
در رابطه با تاج یا حضور هر شخص دیگری مسائل منفی و مثبتی وجود دارد و ما و همه رسانه‌ها از این مسائل با خبر بودیم و هستیم اما با وجود این تاج تیم خوبی را در فدراسیون بسته و نایب رئیس بسیار کاربلد و باتجربه‌ای را هم در کنار خودش قرار داده است. اگر تاج هم اشتباهاتی داشته دلیل نمی‌شود که بگوییم ایشان باز هم اشتباهات قبلی‌شان را تکرار خواهند کرد. تاج دارای تجربه است. از سویی ما دو کرسی در آسیا داریم که به راحتی به دست نیامده است، به همین دلیل نباید کرسی‌هایی که در آسیا کسب کردیم را به راحتی از دست بدهیم.
اما در حال حاضر هنوز هم فدراسیون و فوتبال ملی ما در آرامش قرار نگرفته و به نوعی کشتی فوتبال‌مان درگیر تلاطم است!
به هر حال فوتبال به مسیر خودش ادامه می‌دهد و ما هم با هر روشی باید به شکل درست و حرفه‌ای حرکت کنیم. هیچ راهی جز موفقیت در جام جهانی نداریم تا مردم و اهالی فوتبال‌دوست کشورمان را خوشحال سازیم.
در رابطه با تغییر سرمربی تیم ملی و حضور کی‌روش که هنوز هم بحث حضورشان در تیم ملی شنیده می‌شود چه نظری دارید؟
کی‌روش امتحانش را در فوتبال ایران پس داده است و به هر حال ما از ایشان عکس‌العمل‌ها و اخلاقیات خاصی را دیده و شاهد بودیم. از سوی دیگر برای تعویض اسکوچیچ هم خیلی دیر است و زمان لازم وجود ندارد، به همین دلیل بهتر است کار را با اسکوچیچ پیش ببریم و در زمینه مسائل مدیریتی و سرپرستی از حمید استیلی کمک بگیریم تا به بهترین شکل ممکن به تیم ملی‌مان کمک شود.
اما بعضی‌ها کماکان معتقدند که اسکوچیچ به درد تیم ملی نمی‌خورد و کی‌روش یا مربی داخلی باید بر مسند مربیگری تیم ملی بنشیند؟
ما باید این را در نظر بگیریم که اگر قرار به حضور مربی جدید است کمتر از هشتاد روز برای مربی جدید فرصت باقی مانده است، به همین دلیل دیگر زمان مناسبی برای انتقاد نیست. همه باید یکدل شده و از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم. اگر یک درصد هم به دنبال تغییر سرمربی هستیم کی‌روش به درد فوتبال ما نمی‌خورد و بهتر است یک مربی داخلی مانند قلعه‌نویی یا نکونام را به تیم ملی بیاوریم تا در زمان کوتاه بتوانند تأثیر‌گذار باشند، هر چند قبلاً بحث حضور دایی و یکی دو مربی داخلی دیگر در تیم ملی هم مطرح بود که آنها از حضور در تیم ملی انصراف دادند. با وجود این همانطور که اشاره کردم مربیانی در داخل داریم که می‌توانیم از آنها نهایت استفاده را ببریم تا کار مثبتی انجام داده و تأثیر‌گذاری لازم را با توجه به شناختی که از فوتبال‌مان و توانایی‌هایش دارند برای تیم ملی در جام جهانی قطر داشته باشد.
در رابطه با دو بازی تدارکاتی خیلی خوبی که در فیفادی پیش‌رو داریم چه نظری دارید؟
باید از بازی‌های خوبی که تدارک دیده شده نهایت استفاده را ببریم و مانند رودخانه‌ای باشیم که به جلو حرکت می‌کند و لحظه‌ای هم متوقف نشویم و مربی و بازیکن ما هر یک کار خودشان را انجام دهند و تمرکزشان به بهترین شکل ممکن روی کار خودشان باشد.
 


Page Generated in 0.0056 sec