printlogo


کد خبر: 254506تاریخ: 1401/6/14 00:00
ورمزیار: حیدری فقط یک هماهنگ‌کننده است
تیم ساپینتو هنوز هماهنگ نیست



ایمان گودرزی
روزنامه نگار
پیشکسوت استقلال معتقد است که ساپینتو هنوز نتوانسته به یک ترکیب ثابت برای تیمش دست پیدا کند و بازی‌های اول لیگ بیشتر صرف ایجاد هماهنگی در بین بازیکنان شده است. از نظر ورمزیار در لیگ بیست و دوم نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت و باید برای هر بازی با نهایت آمادگی وارد میدان رقابت شد.

تا پایان هفته چهارم عملکرد تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
    نتایج کاملاً سینوسی بوده و تیم بالاو پایین زیادی داشته، شاید دلیل این موضوع این است که تیم هنوز به هماهنگی کامل نرسیده است. ساپینتو از اردوی ترکیه به تیم اضافه شده و هنوز شناخت کافی از تیم و بازیکنان ندارد. از سوی دیگر مصدومیت‌ها به تیم ضربه زده و تیم نسبت به فصل گذشته نیز تغییر تاکتیک داشته است و همان‌طور که آقای ساپینتو گفت تیم دفاعی فصل قبل وارد فاز هجومی شده و برای همین تا وقتی که به هماهنگی برسند کمی زمان می‌برد.
 در چهار بازی گذشته شاهد تغییر زیاد در سیستم و ترکیب از ابتدا یا اواسط بازی بودیم.
    دقیقاً ایراد تیم این است که ساپینتو هنوز نفرات اصلی تیمش را به دست نیاورده؛ کاری که باید در پیش‌فصل انجام می‌شد و به نتیجه می‌رسید. حالا کمی این موضوع دیر شده و باید با گذشت زمان بازیکنان هم در زمین مسابقه به این هماهنگی برسند.
  یکی دیگر از مشکلاتی که در تیم دیده می‌شود تعداد شوت زیاد با دقت بسیار کم به سمت دروازه است، مثلاً در بازی با نفت مسجد سلیمان استقلال 15 شوت زد که فقط 2 شوت در چهارچوب بود، مشکل از کجاست؟
    وقتی خلق موقعیت کم باشد تیم به شوت زدن روی می‌آورد. اگر یک بازیکن بازیساز در تیم داشتیم قطعاً هم شوت‌ها کمتر می‌شد و هم کیفیت شوت‌ها بالاتر می‌رفت. تیم زمانی به شوت زدن روی می‌آورد که موقعیت نتواند ایجاد کند که این مسأله بخوبی در تیم دیده می‌شود. قطعاً اگر موقعیت بیشتری خلق می‌کردیم تعداد شوت‌های بی‌ثمر به دروازه کمتر می‌شد.
پس شما مشکل و نقطه ضعف تیم را نبود هافبک بازیساز در تیم می‌دانید؟
    قطعاً، در فاز هجومی در تمام پست‌ها مثل وینگرها، مهاجم نوک و حتی دفاع چپ و راستی که به حمله اضافه می‌شوند به یک بازیکن نیاز دارند که آنها را تغذیه کند. این نقش دقیقاً برعهده هافبک بازیساز تیم است و رسیدن به دروازه حریف با بازیسازی و خلق موقعیت فقط به دست می‌آید.
 صحبت‌هایی در مورد این قضیه شده که شاید بهتر بود دستیار ایرانی ساپینتو فرد باتجربه‌تری بود تا کمک بیشتری به تیم می‌کرد، نظر شما در این مورد چیست؟
    خسرو حیدری فوتبالیست بسیار خوبی بود و بسیار پسر باشخصیتی است. او در حد توانش به تیم کمک می‌کند. نمی‌توان به این موضوع خرده گرفت چون خسرو در عدم موفقیت تیم نقش چندانی ندارد. مشکلی نیست که او دستیار ساپینتو شده، این تیم هم
تمرین دهنده و هم سرمربی دارد و آنها هستند که نقش اصلی را در تیم ایفا می‌کنند. قطعاً او می‌تواند دستیار خوبی باشد. خسرو بیشتر نقش هماهنگ‌کننده را دارد و به‌دنبال کسب تجربه است.
بازی با پیکان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
    قطعاً بازی سختی خواهد بود، اصلاً راحت نیست. همه تیم‌ها در این فصل خوب و پرمهره هستند. همه تیم‌ها حساب شده و سرحال به مسابقات آمده‌اند. تیم آسانی در لیگ نداریم و باید همه بازی‌ها را با تمام قدرت وارد زمین شد، امیدوارم در بازی با پیکان هم نمایش خوبی از تیم شاهد باشیم و با حداکثر امتیاز از زمین خارج شویم.

 


Page Generated in 0.0054 sec