printlogo


کد خبر: 254489تاریخ: 1401/6/14 00:00
خط و نشان طارمی برای سیمئونه
«چهارشنبه» می‌بینمت!



بعد از سه بازی که پای مهدی طارمی به گلزنی باز نشد، او مقابل ژیل‌ویسنته طلسم کوتاه‌مدت خود را شکست و یک گل زد و روی گل دوم پورتو هم مؤثر بود تا نشان بدهد برای بازی اول تیمش در لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکومادرید آماده است. پورتو با طارمی این هفته به مادرید سفر می‌کند تا بازی سختی را مقابل شاگردان دیگو سیمئونه برگزار کند. دیداری که برای موفقیت در آن، سرجیو کونسیسائو به ساق‌های طارمی دل بسته و امیدوار است با درخشش مهاجم ایرانی خود با امتیاز زمین بازی را ترک کند.

امیر اسدی
روزنامه‌نگار
پورتو بعد از شکست مقابل ریوآوه، به ورزشگاه خانگی ژیل‌ویسنته رفت تا مقابل این تیم رده دوازدهمی بازی کند. مهدی طارمی با پایان مصدومیتی که هفته قبل اجازه نداد بدرخشد، یکی از بازیکنان ثابت پورتو بود و البته در سوی مقابل علی علیپور به دلیل آسیب‌دیدگی روی سکو نشست تا دوئل دو مهاجم سابق پرسپولیس شکل نگیرد. علیپور که این فصل 4 بار به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده، 97 دقیقه در ترکیب ژیل‌ویسنته حضور داشته و یک گل سه امتیازی مقابل پاکوس د فریرا به ثمر رسانده بود، نمایش طارمی را کنار هواداران تیمش دید و البته غبطه خورد که چرا دیدار به این حساسی را از دست داده است.
پورتو با درخشش مهدی طارمی توانست با نتیجه 2 بر صفر ژیل‌ویسنته را شکست بدهد. یک پیروزی ارزشمند و خارج از خانه که می‌تواند روحیه شاگردان سرجیو کونسیسائو را در آستانه آغاز لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2023-2022 افزایش بدهد. طارمی که پس از درخشش در اولین بازی فصل و دبل مقابل ماریتیمو در سه بازی بعدی تیمش نتوانسته بود به گل برسد و تنها در دیدار کلاسیک پورتو مقابل اسپورتینگ لیسبون موفق به ثبت یک پاس گل در پیروزی 3 بر 1 تیمش شده بود و در این مسابقه برای گلزنی بی‌‎تابی می‌کرد، موفق به ارسال یک پاس گل تماشایی برای مارتینز شد که البته این گل با ورود سیستم کمک داور ویدیویی به دلیل آفساید میلی‌متری مردود اعلام شد.
 طارمی اما گل اول را با یک والی زیبا از نزدیکی‌های خط هجده قدم زد تا نشان بدهد به همان مهاجمی تبدیل شده که هواداران پورتو انتظارش را می‌کشند. البته این دو حرکت تأثیرگذار پایان کار ملی‌پوش ایرانی پورتو نبود و او در دقیقه 44 نیز با یک پاس دقیق و مهندسی شده که مانند پاس گل دیگر او عمق خط دفاعی ژیل ویسنته را هدف قرار داده بود، هم‌تیمی خود را در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار داد که البته استفان اوستاکیو که پاس گل اول را نیز برای طارمی مهیا کرده بود تصمیم گرفت دوباره بازیکن هم‌تیمی را در موقعیت گلزنی قرار بدهد تا وندرسون گالنو یک دقیقه پیش از اتمام وقت‌های قانونی نیمه اول دروازه خالی میزبان را برای دومین مرتبه باز کند.
مهاجم بوشهری در این بازی سومین گل فصل خود را به ثمر رساند تا شرایط خود را در جدول گلزنان لیگ پرتغال بهبود ببخشد. او همچنین عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد تا دلیل مخالفت کونسیسائو با انتقال او به چلسی بیشتر نمایان شود. حالا او با پورتو یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ پرتغال است و البته از جمله تیم‌هایی که قصد دارد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز صعود کند. پورتو باید به مصاف اتلتیکومادرید برود و به همین دلیل سرمربی این تیم مهدی طارمی را در دقایق پایانی از زمین خارج کرد تا او با استراحت و آمادگی کامل مقابل شاگردان دیگو سیمئونه به میدان برود.
طارمی و پورتو امیدوارند بتوانند از بازی نخست خود در لیگ قهرمانان اروپا امتیاز بگیرند و در قامت یک مدعی ظاهر شوند. حالا خیال کونسیسائو هم آسوده است که در چنین رقابت مهمی، مهاجمی آماده به نام مهدی طارمی را در اختیار دارد و می‌تواند به توانایی‌های او دل ببندد و روی آنها حساب باز کند.
 


Page Generated in 0.0050 sec