printlogo


کد خبر: 254470تاریخ: 1401/6/14 00:00
ذوب آهن اصفهان- سپاهان اصفهان
جدال نابرابر

بدون شک حساس‌ترین بازی هفته پنجم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد. جایی که سپاهان ژوزه مورایس به مصاف شاگردان مهدی تارتار خواهد رفت. بدون شک بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال در ایران علی‌الخصوص هواداران این دو تیم پس از مشخص شدن کادر فنی سپاهان که بی‌هیچ حرف و حدیثی می‌توان گفت پرافتخار‌ترین کادرفنی لیگ برتر هستند، منتظر رسیدن زمان برگزاری شهرآورد اصفهان بودند که بر اساس قرعه کشی انجام شده این دو تیم خیلی زود و در هفته‌های ابتدایی به مصاف یکدیگر می‌روند. نکته‌ای که شاید پیش از انجام قرعه‌کشی در اوایل مرداد ماه کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد. اما اکنون این اتفاق رخ داد و روز دوشنبه هفته جاری شاهد جدالی نابرابر خواهیم بود. اگرچه شاگردان مهدی تارتار فصل گذشته از تیم تحت هدایت محرم نویدکیا که تفاوت‌های بسیاری با تیم فعلی طلایی پوشان اصفهان دارد مجموعاً از دو بازی رفت و برگشت موفق به کسب چهار امتیاز شد.
با توجه به روند رو به رشد گاندو‌های اصفهانی با مهدی تارتار از فصل گذشته تا به امروز، هواداران ذوب‌آهن انتظار دارند، امسال هم چنین  اتفاقی رخ بدهد. اما باید توجه داشت در واقعیت فاصله بسیاری از نظر قدرت و مهره‌های تیمی با یکدیگر دارند. نکته ناامیدکننده برای شاگردان تارتار جایی مشخص می‌شود که سپاهان علی رغم آغاز طوفانی در لیگ برتر و شکست شاگردان ریکاردو ساپینتو در آزادی و پیروزی مقابل نساجی در نقش جهان طی هفته‌های اول و دوم مسابقات، عملکردی ناامیدکننده طی دو بازی اخیر داشته است. به همین خاطر شاگردان مورایس با تمام قدرت خود برای جبران نتایج نامطلوب دو هفته گذشته به زمین مسابقه می‌آیند.
نکته‌ای که شانس پیروزی و حتی کسب تساوی را برای ذوب آهن در پایین‌ترین حد ممکن قرار می‌دهد. موضوعی که اگر به سرانجام برسد فشار بسیاری را از سوی هواداران و مدیران باشگاه روی تیم و شخص مهدی تارتار قرار می‌دهد. حال باید دید در پایان شهرآورد اصفهان چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد. موضوعی که روی سرنوشت مربیان دو تیم تأثیر زیادی خواهد داشت.

ZOOM
نوری: به دنبال شکست سپاهان هستیم

محمد نوری که اولین تجربه مربیگری‌اش را در ذوب‌آهن و در کنار اعضای فنی مهدی تارتار پشت سر می‌گذارد درباره وضعیت تیم در آستانه دربی اصفهان می‌گوید: «وضعیت تیم خوب است، تمرینات خوب و منظمی را در طول هفته برگزار کردیم و روی نقاط ضعف و قوت سپاهان کار کردیم. آماده این بازی هستیم و به امید خدا می‌رویم مقابل تیم خوب سپاهان که هم بازیکنان با کیفیتی دارد و هم از کادرفنی با دانشی برخوردار است با دست پر از زمین خارج شویم و سه امتیاز را به خودمان اختصاص دهیم. در کنار نتیجه امیدوارم بازی زیبایی را هم شاهد باشیم و فوتبالدوستان اصفهانی و کل مردم ایران از این دیدار لذت ببرند.»
مربی ذوب آهن با اشاره به 4 تساوی متوالی تیمش می‌گوید: «نباید از تیمی مثل ذوب آهن انتظاری فراتر از حد معقول داشت. تیم ما بودجه محدودی دارد و از لحاظ هزینه در نیمه دوم جدول هستیم، باید با توجه به بضاعتی که داریم سنجیده شویم. ما در پنجره تابستانی چند مهره کلیدی خودمان را از دست دادیم. برخی بازیکنان‌ کلیدی ما هم مصدوم شدند و در این شرایط هم نتایج خوبی کسب کردیم، همانطور که گفتم شروع ما در لیگ با دشوارترین بازی‌های ممکن همراه بود. به هر حال امیدوارم دربی اصفهان همانطور که گفتم با برد ما همراه باشد و با پیروزی در این بازی مهم هم از لحاظ امتیازی در جدول شرایط بهتری پیدا کنیم و هم شرایط روحی تیم ما بهبود پیدا کند.»
او درباره رویارویی با تیم سابقش در بازی امروز این طور می‌گوید: «سپاهان تیم سابق من است که دوران خوبی در این تیم داشتم و دو جام قهرمانی بالای سر بردم. استارت من در لیگ برتر به نوعی با این تیم بود. هواداران این تیم همیشه به من لطف داشتند و من هم برای آنها احترام زیادی قائل هستم، امیدوارم به جز بازی مقابل ذوب آهن در سایر دیدارها موفق باشند.ای کاش مسئولان کمی مساعدت می‌کردند تا در اصفهان و دربی جذاب سپاهان و ذوب آهن هم بانوان بتوانند بازی را از نزدیک ببینند. هم سپاهان و هم ذوب آهن بانوان هوادار زیادی دارند که دوست دارند بازی‌ها را از نزدیک ببینند. می‌شد یک بخش از سکوهای فولادشهر را به آنها اختصاص داد ولی متأسفانه نشد و امیدوارم به زودی این اتفاق را در اصفهان هم شاهد باشیم.»

 


Page Generated in 0.0049 sec