printlogo


کد خبر: 254457تاریخ: 1401/6/14 00:00
این بار زور گواردیولا به جرارد نرسید
پدیده‌ای به‌نام هالند

منچسترسیتی برابر استون ویلا یک بر یک متوقف شد، شاگردان پپ گواردیولا با چهار برد و یک تساوی در بازی‌های قبلی خود نتوانستند تیمی را ببرند که در پنج بازی قبلی یک برد و چهار باخت داشت. گواردیولا تیمش را بدون تغییر نسبت به بازی قبلی به زمین فرستاد و همه چشم‌ها به ارلینگ هالند بود که در دو بازی قبلی هت‌تریک کرد. مهاجم نروژی این بار هم گل زد اما لئون بیلی آن را پاسخ داد و سیتی دیگر جوابی نداشت. به پنج نکته از این بازی اشاره می‌کنیم.

استون ویلا باید در نیمه بالای جدول باشد
استون ویلا یکی از تیم‌های خوش‌شانس لیگ برتر است که هم بازیکنان پرورش یافته آکادمی مثل تایرون مینگز و جیکوب رمزی دارد هم بازیکنان خوبی خریده مثل بیلی و فیلیپه کوتینیو. کاپیتان جان مک گین در تیم ملی اسکاتلند ثابت است و زوج خط میانی، داگلاس لوییز و بوباکار کامارا تجربه بالایی دارند. استیون جرارد در انگلیس یک اسطوره است و می‌داند چطور تیمی منسجم بسازد اما تیم او نتوانسته ثبات و کیفیت را همزمان داشته باشد. باید دید مالکان باشگاه چقدر به جرارد زمان می‌دهند.

دبروین ضربان قلب سیتی است
از بدو ورود گواردیولا به سیتی در سال 2016 کوین دبروین اسلحه هجومی اصلی او بوده. توانایی او در پیداکردن هم‌تیمی‌ها در لیگ برتر نظیر ندارد. با آنکه بتدریج پست بازی‌اش عقب‌تر رفته اما بارها یک‌تنه سیتی را نجات داده. 79 درصد پاس‌های این بلژیکی به مقصد رسید. او دو موقعیت عالی خلق کرد که یکی را هالند گل کرد. یک بار هم توپ را به تیرک دروازه حریف کوبید ضمن اینکه از هفت دوئل با بازیکنان ویلا در چهار تا به پیروزی رسید.

نشانه‌های سن و سال در کایل واکر
کایل واکر حالا 32 ساله است و در بخش قابل توجهی از دهه گذشته بازیکن مؤثری برای سیتی بوده. هرچند شاید تا چند سال‌ دیگر بتواند بازی کند اما دیگر از آن استارت‌های انفجاری و بازگشت‌های تأثیرگذار خبری نیست. او بازیکن کلیدی تاتنهام در اوایل دهه قبل بود که به خاطر قدرت بدنی و سرعت بالا شهرت داشت و بارها طول زمین را طی می‌کرد. هنوز هم می‌خواهد این کار را بکند اما دیگر در بازگشت کم می‌آورد. فعلاً در سیتی جانشینی ندارد چون ژوائو کانسلو به چپ رفته است.

استون ویلا از هیچ گل می‌سازد
استون ویلا به غیر از برد برابر اورتون نتوانسته در هیچ مسابقه دیگری موقعیت‌های گل فوق‌العاده‌ای ایجاد کند. در آخرین بازی‌شان مقابل آرسنال، داگلاس لوییز با استفاده از هوش بالای خود به‌صورت مستقیم ضربه کرنر را گل کرد تا هواداران ویلا را که در ورزشگاه امارات پشت سرش بودند، به وجد بیاورد. در بازی با سیتی هم سرگردانی دفاع میهمان به آنها فرصت گل داد و آنها توانستند در نخستین ضربه در چهارچوب خود بعد از 74 دقیقه به گل برسند.

ارلینگ هالند
 نه، تیتر ناقص نیست. او به تنهایی یک پدیده است. او با هت‌تریک مقابل ناتینگهام فارست در بازی قبلی سیتی رکورددار تعداد گل زده بعد از پنج هفته شد و با گلزنی در این بازی تعداد گل‌هایش به 10 عدد در شش بازی رسید. در دو بازی هت‌تریک کرده در حالی که در هر یک تنها 16 بار توپ را لمس کرده و این یعنی می‌تواند وقتی توپ را در محوطه جریمه بگیرد، برای خود موقعیت خلق کند. در بازی‌هایی که سیتی نمی‌تواند مالکیت زیادی داشته باشد، گواردیولا اصرار دارد همان جلو بماند و برنامه بازی سیتی تغییر نکند. هنوز 32 بازی تا آخر فصل مانده و او با رکورد محمد صلاح در لیگ برتر 22 گل فاصله دارد.




 

 


Page Generated in 0.0058 sec