printlogo


کد خبر: 254453تاریخ: 1401/6/14 00:00
صعود قاطع ماتادور به یک‌هشتم نهایی
هجدهمین تحقیر!


امیررضا همایون
روزنامه نگار
هفتمین شب رقابت‌های آزاد امریکا، بامداد یکشنبه برگزار شد. از صعود قاطع کارلوس آلکاراس تا صعود ایگا و تحقیر گسکه توسط ماتادور، اتفاقات مهم این روز بود.
 
ایگا و یک قهرمانی دیگر؟
ایگا اشویانتک لهستانی بانوی شماره یک تنیس جهان که با ارائه نمایشی قابل قبول در رقابت‌های رولان گاروس به قهرمانی رسیده بود، در رقابت‌های آزاد امریکا که آخرین گرند‌اسلم فصل محسوب می‌شود روند خوبش را ادامه داد و بامداد یکشنبه با برتری قاطع 2‌- ‌صفر مقابل لورن دیویس از کشور میزبان به جمع 16 تنیس‌باز برتر تورنمنت صعود کرد؛ صعودی که باتوجه به حذف رادوکانو انگلیسی و ویلیامز امریکایی، او را به جام اوپن امریکا نزدیکتر می‌کند و باعث برجای ماندن یک رکورد خوب از ایگا خواهد شد. تنیس‌باز لهستانی که تنها 21 سال سن دارد، در آستانه کسب دومین گرند‌اسلم فصل خود قرار دارد.
 
آلکاراس مدعی عنوان قهرمانی؟
کارلوس آلکاراس، ستاره نوظهور تنیس اسپانیا و جهان که بسیاری از او به‌عنوان جانشین رافائل نادال، پس از بازنشستگی این اسطوره یاد می‌کنند، بامداد یکشنبه در دور سوم رقابت‌های آزاد امریکا مقابل جنسون بروکسبی قرار گرفت تا با کسب پیروزی قاطع 3‌- صفر ضمن رقم زدن دومین صعود متوالی خودش به مرحله یک‌هشتم نهایی گرند‌اسلم امریکا، خط و نشان جدی برای حریفانش در راه رسیدن به نخستین گرند‌اسلم بکشد. کارلوس برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات باید به مصاف برنده رقابت چیلیچ و اونس برود. مصافی که باتوجه به نتایج و عملکرد این جوان 19 ساله، برای او سخت نیست و به نظر می‌رسد باید از همین الان او را به‌عنوان یکی از هشت تنیسور برتری که به یک‌چهارم نهایی مسابقات صعود خواهند کرد، در نظر بگیریم.
 
صعود نادال با چاشنی تحقیر
طبق جدول مسابقات رافائل نادال باید برای صعود به مرحله یک‌هشتم به مصاف ریشار گسکه می‌رفت. مصافی که باتوجه به نتایج رقم خورده در هفده بازی قبلی، مصاف چندان دشواری برای نادال نبود. ماتادور طبق انتظار با پیروزی قاطع 3‌- صفر مقابل حریف فرانسوی ضمن صعود به یک‌هشتم نهایی، هجدهمین پیروزی متوالی خودش را مقابل این بازیکن جشن گرفت. ال ماتادور برای صعود به یک‌چهارم باید به مصاف فرانسیس تیافو امریکایی برود. مصافی که به نظر می‌رسد او هم به مانند هموطنش کار سختی برای صعود به یک‌چهارم نداشته باشد.
 
 سرنا بازمی‌گردد؟
بدون شک یکی از مهم‌ترین اتفاقات رقابت‌های امسال خداحافظی سرنا ویلیامز از دنیای تنیس بود؛ اتفاقی که حواشی بسیاری داشت. یکی از حواشی مرتبط با خداحافظی او مواجه شدن سرنا با سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر تجدید نظر و بازگشت دوباره به میادین بود. ویلیامز اینگونه به این سؤال پاسخ می‌دهد و می‌گوید: «من این طور فکر نمی‌کنم. با وجود این شما هرگز نمی‌توانید از چیزی اطمینان داشته باشید.» نکته‌ای که احتمال بازگشت دوباره ویلیامز به تنیس را قوت می‌بخشد.


Page Generated in 0.0045 sec