printlogo


کد خبر: 254452تاریخ: 1401/6/14 00:00
سه نکته از فتح قاطعانه آندلس به دست کاتالان‌ها

 جواب لواندوفسکی به منتقدان بارسلونا روند پیروزی‌های متوالی‌اش را با غلبه بر سویا به سه مورد افزایش داد. شاگردان ژاوی هرناندس در هفته چهارم لالیگا میهمان آندلسی‌ها بودند و این تیم را با وجود شروع طوفانی‌اش 3 - صفر شکست دادند. با وجود اینکه خیلی‌ها تصور می‌کردند این اولین آزمون سخت و چالش‌برانگیز ژاوی در این فصل باشد، بارسلونا خیلی راحت کار میزبانش را یکسره کرد و یک برد قاطع به دست آورد. ژاوی برای این بازی دست به ترکیب اصلی تیمش نزد و تصمیمش هم نتیجه داد. روبرت لواندوفسکی، رافینیا و اریک گارسیا سه گل زدند تا سویای از هم پاشیده را تسلیم کنند. از نظر آماری بارسایی‌ها 9 موقعیت مهم گلزنی داشتند که 6 تای آنها از دست رفت. در 55 درصدی که تملک توپ را داشتند هم 18 شوت به سمت دروازه حریف شلیک کردند که 12 تای آن داخل چهارچوب بود.
در این نمایش مسلط هافبک جوان کاتالان‌ها، گاوی به معنا واقعی استثنایی بود. پرسینگ بی‌امان او و نترس بودنش برای ورود به دوئل‌های انفرادی از فصل گذشته که اولین بازی‌اش را برای بارسا انجام داد، مشخص بود اما او شنبه شب در سطحی کاملاً متفاوت به میدان رفت. به همین دلیل هم بازیکن نوجوان با وجود نزدن هیچ گلی و ندادن هیچ پاس گلی، در انتهای مسابقه به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد.
لواندوفسکی با گلی دیگر شروع درخشانش در این فصل را ادامه داد. ستاره لهستانی که انتقالش از بایرن مونیخ به بارسلونا سر و صدای زیادی به راه انداخت، منتقدانی هم داشت (بابت پولی که بارسا برای بازیکنی 34 ساله پرداخت) اما لواندوفسکی تا الان نشان داده که ارزش چنین هزینه‌ای را داشته است. هنوز 4 هفته از لالیگا سپری نشده که جواب منتقدانش را داده است و هر هفته بیشتر از هفته قبل توانایی‌هایش را به رخ می‌کشد. بعد از یک روز بدون گل در اولین هفته لالیگا مقابل رایووایکانو، ستاره سابق بایرن مونیخ هر هفته برای تیمش گل زده و الان 5 گله است یعنی بیش از یک گل در هر بازی. اتفاق مهم دیگری که در این بازی برای لواندوفسکی رخ داد شکسته شدن طلسم گل نزدنش به سویا بعد از 5 رویارویی با این تیم بود.
بارسلونا با پیروزی در سانچس پیسخوان نشان داد این فصل از آن فصل‌هایی است که تکلیف آن ممکن است به هفته پایان کشیده شود. اگرچه رئال مادرید ترکیب تیم قهرمانش را تقویت کرده اما بارسلونا هم با خریدهای جدید مدعی بزرگ قهرمانی این فصل است.
 


Page Generated in 0.0047 sec