printlogo


کد خبر: 254450تاریخ: 1401/6/14 00:00
تعویض‌های درخشان اینتزاگی هم برای اینتر کافی نبود
لیائو قهرمان دربی دلامادونینا



اینتر شاید دربی دلامادونینا را به رقیب ابدی‌اش 3 بر 2 واگذار کرد اما تعویض‌های سیمونه اینتزاگی عالی بود.
وقتی نراتزوری در بهمن گذشته 2 بر یک به روسونری باخت یکی از نقاط عطف بازی تعویض‌های اینتزاگی بود. در دقیقه 69 بازی، او ایوان پریشیچ و لوتارو مارتینس آماده را بیرون کشید و فدریکو دی مارکو و الکسیس سانچس را به زمین فرستاد، چهار دقیقه بعد هم هاکان چالهان اوغلو جای خود را به آرتورو ویدال داد.
سرعت بازی تغییر کرد و میلان در فاصله 10 دقیقه بعد از تعویض‌های اینتزاگی دو گل زد که باعث انتقاد زیاد هواداران اینتر شد. مربی نراتروزی در بازی شنبه شب اشتباهش را تکرار نکرد. بازی پرشور و سریع دنبال می‌شد و اینتزاگی نخستین تغییرات خود را دقایقی بعد از آنکه رافائل لیائو بازی را 3 بر یک به سود میزبان کرد، صورت داد.
اینتزاگی ادین ژکو، دی مارکو و هنریخ مخیتاریان را به ترتیب به جای خواکین کوره آ، الساندرو باستونی و نیکولو بارلا به زمین فرستاد. مهاجم بوسنیایی تقریباً یک تنه اینتر را به بازی برگرداند و دقایقی بعد از ورود به زمین گل زد، بعد از آن هم همواره در یک سوم دفاعی میلان خطرناک بود و پاسخ اعتماد مربی‌اش را بخوبی داد.
دی مارکو و مخیتاریان هم بازیکنان مؤثری بودند و بعد از یک ساعت اول خسته کننده تیمشان به اینتر طراوت بخشیدند بخصوص اولی که جای باستونی بی‌اثر را گرفت. استفاده اینتزاگی از نیمکت هوشمندانه بود و اگرچه تیمش باخت، اما این نشانه امیدوارکننده‌ای برای یک فصل طولانی است.
 
تصمیم درست میلان
لیائو ستاره پیروزی میلان در دربی شنبه شب بود و ثابت کرد چرا روسونری در برابر علاقه چلسی به او 150 میلیون یورو رویش قیمت گذاشت. مهاجم 23 ساله پرتغالی شروع کندی در فصل 2023-2022 داشت و در چهار بازی قبلی تیمش یک گل و یک پاس گل به نامش ثبت شد. حواس همه به آمار ناکافی او بود اما لیائو در بازی سن‌سیرو نظرات را نسبت به خودش تغییر داد. او روی هر سه گل بازی نقش داشت، گل اول و سوم را زد و به الیویه ژیرو پاس گل دوم را داد. در زمین بسیار پرتحرک بود، بارها دفاع اینتر را به آسانی شکافت و خط حمله میلان را رهبری کرد. چلسی می‌خواست در آخرین فرصت‌های پنجره نقل و انتقالات تابستانی او را جذب کند اما میلان رویش 150 میلیون یورو قیمت گذاشت تا آبی‌ها را کنار بزند. رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند چلسی حاضر بود بیش از 100 میلیون یورو بپردازد که از نظر بسیاری میلان باید قبول می‌کرد اما موضع باشگاه تغییر نکرد.
حالا میلان از تصمیم خود احساس رضایت می‌کند. لیائو قهرمان دربی بود و با توجه به اینکه باشگاه‌های میلانی فصل قبل دو امتیاز اختلاف با یکدیگر داشتند و تکلیف قهرمانی با این فاصله روشن شد، شاید بازی‌های او در پایان فصل بیشتر از سه امتیاز این بازی برای میلان باارزش باشد. لیائو با این بازی روحیه و خودباوری بالایی پیدا می‌کند و این دقیقاً همان چیزی است که برای اثبات توانایی‌هایش به تیم‌های طراز اول اروپا به آن نیاز دارد.


 


Page Generated in 0.0047 sec