printlogo


کد خبر: 254448تاریخ: 1401/6/14 00:00
تلاش بانوان کاراته در باکو بدون طلا
بهمنیار نقره‌ داغ شد

ایران ورزشی: پرونده رقابت بانوان کاراته کشورمان در بازی‌های کاراته وان باکو با یک نقره و یک برنز بدون سکوی قهرمانی و مدال طلا بسته شد. در این دوره از بازی‌ها اگرچه سارا بهمنیار ملی‌پوش وزن 50- کیلوگرم بانوان کشورمان تا پای فینال و برای سکوی قهرمانی خوب پیش رفت، اما در نهایت با پذیرش شکست در دیدار فینال مقابل حریف ونزوئلایی خود نقره داغ شد و دستش از مدال طلا کوتاه ماند.
سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان کشورمان مدال نقره لیگ جهانی کاراته (پرمیر لیگ) باکو۲۰۲۲ را کسب کرد. بهمنیار نماینده وزن ۵۰- بانوان کشورمان با چهار پیروزی در مسابقات لیگ جهانی کاراته (پرمیر لیگ) باکو۲۰۲۲ راهی فینال این مسابقات شده بود و امروز در مقابل یورگلیس سالازار از ونزوئلا با نتیجه ۵ بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا به نقره این رقابت‌ها بسنده کند. بهمنیار در مرحله گروهی در دیدار اول خود در مقابل کریستینا اسویلنا از بلغارستان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد و همچنین در دیدار دوم نیز با همین نتیجه گما مورالیس از اسپانیا را شکست داد تا راهی مرحله حذفی این رقابت‌ها شود.
نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان در اولین دیدار مرحله حذفی خود در مقابل بتینا پلانک از اتریش قرار گرفت که با نتیجه ۴ بر ۳ موفق شد به پیروزی برسد. وی در دیدار نیمه‌نهایی نیز در مقابل سراب اوزچلیک از ترکیه قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک پیروز میدان شود. هرچند کارنامه دختران ملی‌پوش کاراته کشورمان در کاراته وان باکو، با کسب دو نشان نقره و برنز کارنامه‌ای قابل قبول و دفاع بود، اما این اتفاق تلنگری جدی بود برای کاراته ایران که ورزشکاران مدت‌ها به دلایل مختلف از اعزام به رقابت‌های معتبر برون‌مرزی جاماندند و به رویدادهای مهم و معتبر بین‌المللی اعزام نمی‌شدند. حالا شاید این اتفاق باعث شود که بیشتر از قبل روی این موضوع تمرکز کنیم و راهکاری برای مسیر پیش رو و رخدادهای مشابه طراحی و ترسیم نماییم.
چهارمین دوره مسابقات لیگ‌ جهانی کاراته وان (پرمیر) در سال ۲۰۲۲ به میزبانی باکو آذر‌بایجان که از ۱۱ شهریور ماه آغاز شده، امروز به پایان می‌رسد.


Page Generated in 0.0057 sec