printlogo


کد خبر: 254444تاریخ: 1401/6/14 00:00
تأثیر منفی اعزام نشدن‌های کاراته در باکو سر باز کرد
«طلایی‌ها» روی سکوی «برنزی»



چهارمین دوره مسابقات لیگ‌ جهانی کاراته وان (پرمیر) که از روز 11 شهریور به میزبانی باکو پایتخت آذربایجان آغاز شده بود اگرچه با مدال‌های نسبتاً خوش‌رنگ برای کاروان کاراته ایران همراه بود، اما برنزی شدن ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان همیشه طلایی کاراته ایران در دسته وزنی 84- کیلوگرم مردان، همین‌طور طراوت خاکسار بانوی عنواندار و مدعی کاراته ایران در دسته وزنی 55- کیلوگرم، از معایب و مصایبی بود که بابت پشت خط ماندن و اعزام نشدن‌های مکرر ستاره‌های کاراته ایران به تورنمنت‌های معتبر برون‌مرزی در طول این یکی، دو سال روی داد.

رضا عباسپور
@rez7462
 برنز خاکسار با 3 پیروزی، یک شکست و یک تساوی
طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان کشورمان که همواره یکی از نفرات مدعی و عنواندار این وزن در تیم ملی کاراته بانوان کشورمان به شمار می‌رود، پس از کسب 3 پیروزی، یک شکست و یک تساوی، روی سکوی سومی مسابقات کاراته وان باکو ایستاد و مدال برنز این تورنمنت را به گردن آویخت.
طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- بانوان کشورمان روز گذشته در رقابت پایانی خود و دیدار رده‌بندی مقابل توبا یاکان از ترکیه با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
خاکسار در اولین دیدار خود در مرحله گروهی ایوانا کامنوا از بلغارستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و در دومین دیدار با ورونیکا بوروسکان از اوکراین به تساوی صفر-‌صفر رسید. وی در سومین دیدار گروهی نیز ویولت لالو از ایتالیا را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد و راهی مرحله حذفی شد. نماینده وزن ۵۵- بانوان در دیدار حذفی مقابل آنجلیکا ارولوجا از اوکراین قرار گرفت و در حالی که با نتیجه یک بر صفر از حریف جلو بود، هانسوکو (به خاطر انجام حرکت خطا) و حذف شد و حریف او ارولوجا فینالیست شد. با فینالیست شدن حریف اوکراینی خاکسار نیز راهی دیدار رده‌بندی شد.
رزیتا علیپور نماینده وزن ۶۱- بانوان که با سه پیروزی و دو شکست راهی دیدار رده‌بندی لیگ برتر کاراته وان باکو۲۰۲۲ شده بود، امروز در مقابل زهرا چاجای از مراکش با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند. اتفاقی که ثابت می‌کند ملی‌پوشان شناخته شده و مدال‌دار کاراته به‌خاطر دور بودن از میادین بین‌المللی در طول این مدت از شرایط آرمانی قبل فاصله گرفتند و در این رویداد بین‌المللی ناکام ماندند.
 «برنز» برای کاپیتان همیشه «طلایی»
ذبیح‌الله پورشیب نماینده وزن ۸۴- مردان و کاپیتان باسابقه تیم ملی کاراته ایران که همواره در طول سال‌های گذشته پای ثابت سکوی قهرمانی و مدال‌های طلای میادین معتبر بین‌المللی کاراته بود، اما این بار به‌خاطر دوری اجباری از میادین معتبر بین‌المللی، با مدال برنز به کار خود در لیگ ‌برتر کاراته وان باکو خاتمه داد که در نوع خود جالب توجه بود!
ذبیح‌الله پورشیب نماینده وزن ۸۴- کشورمان با دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست راهی دیدار رده‌بندی لیگ برتر کاراته وان باکو ۲۰۲۲ شد و در این رقابت در مقابل محمد رامادان از مصر به تساوی یک-‌یک بسنده کرد تا با رأی داوران و البته کمی خوش شانسی پورشیب برنده این دیدار معرفی شده و مدال برنز را در باکو تصاحب کند. نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم در مسابقه مرحله حذفی در مقابل پیکیتو شیمادا از ژاپن 4-4 شد و با رأی داوران بازنده اعلام شد. شیمادا از ژاپن به‌عنوان برنده معرفی شد تا پس از راهیابی او به فینال پورشیب نیز راهی دیدار رده‌بندی شود. امیر مهدی‌زاده در وزن 67- کیلوگرم مردان، همین‌طور مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلو‌گرم بانوان و لیلا برجعلی با شکست در مرحله گروهی از رسیدن به مدال بازماندند.

ZOOM

پورشیب جایزه بهترین کاراته‌کای سال را گرفت
سرگروه تیم ملی کاراته ایران جایزه عنوان بهترین کاراته‌کای سال را از رئیس فدراسیون جهانی دریافت کرد. ذبیح‌الله پورشیب از سوی فدراسیون جهانی کاراته به‌عنوان بهترین کاراته‌کای وزن ۸۴- کیلوگرم جهان و یا به اصطلاح «گرند وینر» سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. او که فرصت حضور در سه کاراته وان قبلی را از دست داده بود، در حاشیه رقابت‌های باکو جایزه خود را از «آنتونیو اسپینوز» رئیس فدراسیون جهانی کاراته دریافت کرد. طبق قانون فدراسیون جهانی کاراته، کاراته‌کاهایی که در هر سال به‌عنوان «گرند وینر» انتخاب می‌شوند، می‌توانند در رقابت‌های همان سال با لباس کاراته با گلدوزی طلایی حاضر شوند.



 


Page Generated in 0.0053 sec