printlogo


کد خبر: 254438تاریخ: 1401/6/14 00:00
7 مدال دراگون بوت در رقابت‌های قهرمانی جهان
هت تریک طلایی زنان اژدها سوار

دختران دراگون بوت ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان هت تریک کردند. هت تریک طلایی تیم جوانان ایران با کسب مدال طلای 200 متر تکمیل شد تا در کنار مدال طلای مواد 2000 و 500 متر، دختران ایران را به موفق‌ترین تیم این رقابت‌ها تبدیل کند. البته که بانوان ایران در این رقابت‌ها 3 مدال دیگر هم در بخش بزرگسالان به‌دست آوردند. برنز 500 متر و 2000 متر بزرگسالان هم به همراه نقره ماده 200 متر، سه مدال دیگر بانوان ایران در این رقابت‌ها بود. در این میان تیم مردان هم یک برنز در بخش 10 نفره 200 متر کسب کردند.

محسن آجرلو
خبرنگار
رقابت‌های دراگون بوت قهرمانی جهان، رویداد پرمدالی برای تیم‌های اعزامی ایران بود. با  شش مدال طلا، نقره و برنز در بخش بانوان در کنار برنز ارزشمندی که مردان ایران کسب کردند، تیم ایران با دست پر از جمهوری چک به ایران باز خواهد گشت.  رقابت‌هایی که در برخی مواد با حضور تمام قدرت‌های این رشته در سراسر دنیا برگزار شد و نتایج آن برای کاروان ایران بسیار امیدوارکننده بود.

 سه مدال دیگر بانوان
موفق‌ترین تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان شاید تیم دختران جوان باشد. تیمی که حداقل از لحاظ آماری و روی کاغذ، بیشترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را از آن خود کرده و تقریباً در همه مواد روی سکو رفته است. دختران دراگون‌ بوت ایران در مواد 200 متر، 2000‌متر و 500 متر روی سکوی قهرمانی ایستادند تا در کسب مدال طلا هت تریک کنند. سه مدال طلایی که بهترین نتیجه تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها بود.

شش‌تایی‌ها!
در ادامه افتخارآفرینی‌های بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، تیم بزرگسالان ایران هم دو برنز و یک نقره دیگر کسب کرد. بانوان اژدهاسوار ایران در این رقابت‌ها در مواد 500 و 2000 متر بزرگسالان به مدال برنز رسیدند. روز گذشته و در روز پایانی رقابت‌ها هم بانوان ایران به یک نشان با ارزش و تاریخی نقره رسیدند.
 تیم 20 نفره ایران در ماده 200 متر قهرمانی جهان پس از صعود به فینال، موفق به کسب نشان با ارزش نقره شد تا شمار مدال‌های بانوان به عدد 6 برسد. تیم بانوان ایران همچنین در ماده 200 متر نیز در جایگاه ششمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

برنزی به رنگ طلا؟
تیم مردان ایران اگرچه در این رقابت‌ها تنها یک نشان برنز کسب کرد اما همین یک مدال ارزش بسیار زیادی دارد. حضور تمام مدعیان در ماده 200 متر 10 نفره، کار سختی را پیش روی دراگون بوت‌سواران ایران گذاشته بود اما تیم ایران در نهایت موفق شد به‌عنوان تیم سوم از خط پایان عبور کرده و روی سکوی سوم این رقابت‌ها بایستد. این برنز با توجه به قدرت‌های حاضر در ماده 200 متر یکی از ارزشمند‌ترین مدال‌های این دوره از رقابت‌ها بود. پنجمی تیم بزرگسالان ایران در 500 متر هم از دیگر نتایج قابل توجه ایران در این رقابت‌ها بود.
به این ترتیب تیم کاروان اعزامی ایران به رقابت‌های دراگون بوت قهرمانی جهان با کسب 3 نشان طلا، سه برنز و یک نقره به کار خود پایان داد تا پس از سال‌ها حضور قدرتمندی در این رقابت‌ها داشته باشد. رقابت‌های دراگون بوت قهرمانی جهان از 8 شهریور آغاز و روز گذشته با برگزاری رقابت‌های فینال مواد باقیمانده به پایان رسید.
 تیم بانوان ایران با ترکیب آرزو پاسلار سرمربی و ورزشکاران، فاطمه فتاحی و سمیرا همتی مربی و ورزشکار و سمیه سلیمانی، صدف زند آستا، نرجس سالاری‌پور، الهه اسلامی، ایسانا ایلان‌داغی، فاطمه ملیوار، هلیا اسلامی، پرنیا شهبازی، نرجس رنجبر، رسپینا شیرخورشیدی، مینا آفرنچه، زیبا سماک‌حرفه، مهسا کهنسال، کیانا کمال‌زاده، معصومه داناپور، گلناز غضنفریان و نسترن رحیمی در این رقابت شرکت کردند.

ZOOM

در رقابت‌های قهرمانی جهان، تیم بزرگسالان ایران هم دو برنز و یک نقره دیگر کسب کرد. بانوان اژدهاسوار ایران در این رقابت‌ها در مواد 500 و 2000 متر بزرگسالان به مدال برنز رسیدند. روز گذشته و در روز پایانی رقابت‌ها هم بانوان ایران به یک نشان با ارزش و تاریخی نقره رسیدند.
 تیم 20 نفره ایران در ماده 200 متر قهرمانی جهان پس از صعود به فینال، موفق به کسب نشان با ارزش نقره شد تا شمار مدال‌های بانوان به عدد 6 برسد. تیم بانوان ایران همچنین در ماده 200 متر نیز در جایگاه ششمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

 


Page Generated in 0.0051 sec