printlogo


کد خبر: 254424تاریخ: 1401/6/14 00:00
سیاست آجورلو فعلاً سکوت است و حمایت
ساپینتو بعد از دربی روی ترازو


حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
در مراسم رونمایی از جام جهانی بود که مصطفی آجورلو ترجیح داد از پاسخگویی درباره سؤالی با این مضمون که از عملکرد ساپینتو رضایت دارد، خودداری کند. این سکوت ذهن برخی از بیننده‌ها را به این سمت سوق داد که شاید مدیرعامل باشگاه استقلال که فصل پیش را با اقتدار به پایان برد و قهرمان شد، از عملکرد ساپینتو رضایت ندارد.
این استدلال اما لااقل در این برهه درست نیست و مدیرعامل باشگاه استقلال ارزیابی دقیق از وضعیت فنی سرمربی منتخب خود را به هفته‌های میانی و بعد از دربی موکول خواهد کرد.
 در واقع آجورلو بخوبی می‌دانست که حضور یک مربی جدیدالورود به فضای فوتبال ایران ممکن است با تبعاتی اینچنین همراه باشد و تیمش در هفته‌های آغازین نمایش اقتدارآمیزی نداشته باشد.
 آن روز‌ها (نقل و انتقالات پیش فصل) که مدیرعامل استقلال در تلاش بود مجیدی را حفظ کند و پیامدش به‌دنبال استخدام یک مربی ایرانی رفت و اصرار بسیاری به حضور جواد نکونام داشت در واقع به همین دلیل بود که یک مربی آشنا به اتمسفر فوتبال ایران را به استخدام باشگاه استقلال درآورد.
 آجورلو می‌دانست که حضور مربی خارجی ممکن است تا حدی تیمش را از کورس قهرمانی عقب بیندازد، به همین دلیل پیش از عقد قرارداد با ساپینتو در پی رسیدن به یک گزینه ایده‌آل ایرانی بود که میسر نشد. حالا نیز مدیرعامل باشگاه استقلال خودش را آماده هر نتیجه‌ای کرده‌ است و خوب می‌داند که حتی ممکن است با ساپینتو به آنچه می‌خواهد دست نیابد و به توفیق بزرگی که در لیگ بیست و یکم دست یافت، نرسد.
 با وجود این اما مدیرعامل باشگاه استقلال در تلاش است محیط امنی را برای سرمربی تیمش به وجود آورد تا میزان موفقیت او در استقلال هر روز بیشتر شود و استقلال به سمت موفقیت دوباره در فوتبال ایران گام بردارد.
خودداری از اظهار نظر درباره آنچه تا به امروز رخ داده در حقیقت یک سیاست کاملاً حرفه‌ای از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال است تا از تنش‌های احتمالی جلوگیری کند و ساپینتو را در یک فضای ایزوله نگه دارد.
اینکه برخی نسبت به سکوت دامنه‌دار مدیرعامل باشگاه استقلال گاهاً انتقاداتی را مطرح می‌کنند ناشی از ناآگاهی آنها از برنامه‌های پنهان مدیرعامل باشگاه استقلال در این برهه است اما آجورلو کاملاً آگاهانه در این مسیر قرار گرفته و سکوتش بی‌منظور نیست.
این رویه ادامه خواهد داشت و آجورلو تصمیم ندارد هیچ اظهارنظری درباره مسائل فنی تیم و عملکرد سرمربی تیمش داشته باشد. او لااقل این سیاست را تا بعد از دربی ادامه خواهد داد تا استقلال از هفته دوازدهم نیز عبور کند.حال اگر استقلال طبق خواسته او جلو رفت و تبدیل به مدعی اول لیگ شد که بسیار آرمانی است اما اگر استقلال با ساپینتو در مسیری قرار گرفت که خوشایند مدیرعامل باشگاه استقلال نبود، آجورلو در وهله اول تلاش خواهد کرد تا در نقل و انتقالات نیم فصل تا جای ممکن تیم را دوباره تقویت کند.
 این طور باید به ماجرا نگریست که به احتمال قریب به یقین موضوع برکناری ساپینتو در میانه‌های فصل کاملاً منتقی است و بعید هم هست که این مربی نتواند نتایج نسبی مطلوبی با استقلال به دست آورد.  اما اینکه ساپینتو قادر به تکرار عنوان قهرمانی باشد نیز بحث دیگری است که به مرور زمان مشخص خواهد شد و آجورلو و تیم مدیریتی باشگاه استقلال نیز فعلاً ترجیح می‌دهند نظاره‌گر عملکرد منصوب خود در کادر فنی باشند و ابزار کافی را در اختیار این مربی قرار دهند تا استقلال را به سمت جام قهرمانی حرکت دهد. البته باید توجه داشت که از هفته هفتم به بعد حریفان سخت‌تری پیش روی استقلال قرار خواهند گرفت و آرام آرام نیز بازی‌ها دشوار خواهد شد. در حقیقت بهترین زمان ممکن برای اینکه بگوییم پیراهن مربیگری در استقلال به تن ساپینتو آمده است یا خیر همان ایام است.
 


Page Generated in 0.0049 sec