printlogo


کد خبر: 251104تاریخ: 1401/5/3 00:00
پرسپولیس بدون مهاجم؛ کاسیانو، عبدی و پاکدل مصدومند
شروع فصل با استاد تمیروف مازاد!

پرسپولیس در حالی سه هفته از تمرینات پیش فصل را گذرانده و کمتر از 17روز دیگر وارد فصل تازه لیگ برتر می‌شود که در این سه هفته تعداد مصدومان این تیم زیاد از حد بوده اما این مصدومیت‌ها بیشتر از هر پستی در خط حمله به چشم می‌آید. از دو ماه قبل هواداران پرسپولیس منتظر اضافه شدن مهاجم نوک تمام‌کننده و ششدانگ خارجی هستند اما نه تنها مهاجمی جذب نشده بلکه داخلی‌ها هم یکی یکی مصدوم می‌شوند و داشته‌های پرسپولیس در این پست به حداقل رسیده است.
مهدی عبدی دوباره مصدوم شده و سه هفته در تمرین نیست. این یعنی که او در خوشبینانه‌ترین حالت بعد از بازی هفته اول به تمرینات گروهی باز خواهد گشت و از الان یکی از بازی‌های فصل را از دست داده. عبدی در شرایطی مصدوم شده که پرسپولیس مهاجم مهم دیگری هم ندارد. حامد پاکدل دیگر مهاجم سرخ‌هاست که مدتی است مصدوم بوده و تازه در تمرینات انفرادی شرکت می‌کند. غیر از این دو بازیکن پرسپولیس به‌عنوان مهاجم شیرزود تمیروف را در اختیار دارد که اصلاً نمی‌شود روی او حساب کرد چرا که همه فصل قبل کیفیتش را دیده‌اند و می‌دانند که او در حد پرسپولیس نیست و اصلاً مشخص نیست چرا یحیی هنوز نگهش داشته و می‌خواهد یک فصل دیگر خودش و هواداران را با نمایش‌های اعصاب خرد کن او عصبی کند.
اما بدی ماجرا این است که پرسپولیس وقتی مهاجم خارجی می‌خرد همان تک مهاجم هم مصدوم است. کاسیانو دیاز بعد از حدود شش هفته به پرسپولیس نزدیک شده و قرار است قراردادش نهایی شود اما او مصدوم شده و قرار است مصدومیتش را برای پرسپولیس بیاورد. آنطور که به نظر می‌رسد کاسیانو هم شروع فصل را به خاطر مصدومیت از دست خواهد داد و این یعنی که پرسپولیس حداقل در بازی اول کاسیانو – در صورت نهایی شدن قرارداد – و مهدی عبدی را در اختیار ندارد. حامد پاکدل هم باید شرایط حضور در تمرینات گروهی را پیدا کند اما با احتساب بازی دوستانه امشب او سه بازی تدارکاتی تیمش را از دست داده و باید امیدوار باشد مقابل ذوب‌آهن تست شود و اگر شرایط بازی داشته باشد شاید تنها امید یحیی برای خط حمله تیمش در شروع لیگ باشد. در عین حال اگر پاکدل هم در بازی هفته نخست شرایط بدنی خوبی نداشته باشد فقط شیرزود تمیروف برای گل‌محمدی باقی خواهد ماند. بازیکنی که اگر تا آن روز سالم باشد احتمالاً در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و قرار است اعصاب همه‌مان را خط خطی کند. نکته جالب اینجاست که اگر تمیروف تنها مهاجم در دسترس یحیی برای بازی نخست فصل باشد خنده‌دار خواهد بود چرا که قرار بود او را از لیست کنار بگذارند!
یحیی که فصل قبل با مصدومیت آل‌کثیر در خط حمله با مشکلات جدی مواجه شد حالا دوباره با بحران مصدومیت و کمبود بازیکن در این پست روبه‌روست. یحیی برای این پست خیلی سخت به بازیکنان جوان اعتماد می‌کند و اهل ریسک کردن نیست.
از سوی دیگر چنانچه یحیی نتواند شرایط مصدومانش در خط حمله را سامان دهد اگر قرار به بازی با دو مهاجم باشد مجبور است مثل خیلی از مقاطع دو فصل گذشته یکی از وینگرهای تهاجمی‌اش مثل ترابی، عالیشاه، صادقی یا حتی سیامک نعمتی را به خط حمله ببرد یا نزدیک مهاجم نوک بازی دهد. در عین حال اگر یحیی دنبال تغییر سیستم باشد و بخواهد از یک مهاجم نوک استفاده کند شاید مشکلی بابت کمبود بازیکن نداشته باشد اما حداقل در شروع فصل دستش برای تغییرات در آن منطقه بسته است.


Page Generated in 0.0057 sec