printlogo


کد خبر: 251103تاریخ: 1401/5/3 00:00
شاه‌محمدی: پرسپولیس یک نفر می‌خواهد مثل گابریل پین
بازیکنان از راه‌های خوبی به یحیی معرفی نمی‌شوند!


جمشید شاه محمدی یکی از سرزن‌های بنام فوتبال ایران بود. او معتقد است مهاجمان خوب در فوتبال ایران وجود دارند اما مربیان پرسپولیس آنها را نمی‌بینند یا جرأت استفاده از آنها را ندارند. گپی کوتاه با بازیکن سابق پرسپولیس زدیم.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
نظر شما درباره خریدهایی که امسال پرسپولیس کرده چیست؟
تیم خوبی بسته شده، به شرط اینکه در زمین نترسند همه تیم‌ها را شکست خواهند داد. علی پروین ما را نترس و به نوعی مانند گرگ بار آورده بود. او می‌گفت نیمه اول باید سه گل به حریف بزنید و کار را یکسره سازید. به نظرم در پرسپولیس هم اول باید نظم و انضباط لازم بین بازیکنان حاکم شود و بعد مسائل فنی را از بازیکنان طلب کنیم. بازیکن باید همه اصول حرفه‌ای را رعایت کند از مدل مو چون الگوی چند میلیون جوان و نوجوان است تا مسائلی که ما می‌بینیم در این چند ساله متأسفانه باب شده و ما نتوانسته‌ایم خوب و قاطع مقابل چنین پدیده‌ای را بگیریم.
از پرسپولیس خبر می‌رسد که بازیکنان قصد دارند اعتصاب کنند!
من در این مورد حق را به بازیکن می‌دهم چون باید حق و حقوق بازیکن به او به شکل کامل پرداخت شود و باشگاه در این رابطه کم کاری کرده که نتوانسته مطالبات بازیکنان را به شکل کامل به آنها بپردازد. مسأله‌ای که شاید عواقب خوبی برای باشگاه و تیم پرسپولیس در آستانه شروع لیگ نداشته باشد.
چرا پرسپولیس سال‌هاست یک سرزن خوب نداشته؟!
متأسفانه بازیکنان خوبی به پرسپولیس معرفی نمی‌شوند و بازیکن از مجرای خوبی در اختیار پرسپولیس قرار نمی‌گیرد. خودم یک‌ماه به پیشنهاد علی آقا با همایون خان بهزادی کار اختصاصی کردم. جدا از خودم سرزن‌های خوبی مانند باوی و فتح آبادی یا علی دایی را هم داشتیم که واقعاً قهار بودند.
امسال خیلی از تیم‌ها سرمربی خارجی آورده‌اند، مثل استقلال. تفکر اندیشه‌های یحیی با آنها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من اگر جای یحیی بودم برای خودم شریک می‌تراشیدم چون یحیی یک نفری نمی‌تواند از پس رویارویی با مربیان خارجی بربیاید. خدایی ناکرده اگر پنج بازی هم نتیجه نگیرد او را کنار می‌گذارند به همین دلیل حتماً باید یک مربی خارجی بزرگ در کنار خودش بیاورد. مثل گابریل پین که به نظرم با درست کردن ساختار دفاعی استقلال نقش بسزایی در قهرمانی تیم رقیب داشت. در مورد دوست خوبم آقا کریم هم باید بگویم یحیی باید او را تبدیل به مربی و دستیار اول خودش کند و از او بیشتر مشاوره بگیرد و کارهای فنی و مسئولیت بیشتری به لحاظ فنی به آقا کریم بدهد.


Page Generated in 0.0064 sec