printlogo


کد خبر: 251077تاریخ: 1401/5/3 00:00
استاد پنالتی، پنالتی گرفت و گل زد
طارمی: تمام جام‌ها را می‌خواهیم

پورتو در یک بازی تدارکاتی موفق شد با نتیجه 2 بر 1 از سد موناکو فرانسه عبور کند. تیمی که چند روز پیش برابر اینتر به تساوی 2-2 رسیده بود. مهدی طارمی در این بازی یک پنالتی گرفت و خودش نیز آن را به گل تبدیل کرد. ستاره ایرانی پورتو که فصل گذشته لیگ برتر پرتغال هشت پنالتی گرفته بود، در دقیقه ۶۷ دیدار تدارکاتی مقابل موناکو هم توانست این کار را انجام بدهد و پنالتی به دست آمده تیمش را با شوت به وسط دروازه تبدیل به گل کند. مهدی طارمی که فصل گذشته در ۳۲ مسابقه ۲۰ گل به ثمر رسانده و ۱۲ پاس گل داده بود، در تقابل تدارکاتی برابر موناکو توانست با گلزنی به استقبال فصل ۲۳-۲۰۲۲ برود و عملکرد خوبی داشته باشد.
مهدی طارمی بلافاصله پس از زدن این گل از روی نقطه پنالتی که همراه با تشویق شدید تماشاگران تیمش بود، تعویض شد که بعد از آن هر دو تیم یک گل به ثمر رساندند و در نهایت پورتو توانست به برتری دست پیدا کند. طارمی در پایان این بازی در گفت‌و‌گو با شبکه پورتو گفت: «بازی بزرگی برای ما بود. ما سخت کار کردیم و اکنون برای اولین بازی رسمی آماده می‌شویم و عنوان قهرمانی را کسب می‌کنیم. هدف این است که در بازی بعدی بهتر از امروز کار کنیم. این اولین بازی فصل پورتو بود. برخی بازیکنان جدید بودند ولی ما عملکرد خوبی داشتیم. می‌خواهیم عملکردمان را در بالاترین سطح حفظ کنیم تا در مسابقه بعدی به برد دست یابیم.»
مهاجم ایرانی پورتو صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «من می‌خواهم از هواداران حاضر در این مسابقه تشکر کنم. ما در بازی بعدی نیز به حضور آنها نیاز داریم. می‌خواهیم به جامی برسیم که بسیار برای ما اهمیت دارد. در بازی بعدی هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.»
طارمی که باید یک هفته دیگر به همراه پورتو در بازی سوپر جام پرتغال برابر توندلا به میدان برود درباره بازی با این تیم گفت: «توندلا اکنون در لیگ دسته دوم است ولی تیم بسیار خوبی است. برای همین به حضور هواداران در مسابقه بعدی و فینال سوپرکاپ نیاز داریم.»


ZOOM
لقب عجیب برای طارمی


کارشناسان فوتبال در  کشور پرتغال عجیب‌ترین لقب ممکن را برای طارمی در نظر گرفته‌اند. آنها به ستاره فوتبال ایران، لقب «طارنالتی» داده‌اند که کنایه ‌ای از پنالتی‌های زیادی است که او برای تیم پورتو از تیم‌های رقیب می‌گیرد.  طارمی وقتی در ایران هم بازی می‌کرد، همیشه به خاطر گرفتن پنالتی‌های زیرکانه از مدافعان حریف، مورد توجه کارشناسان داوری و برنامه‌های ورزشی بود.


Page Generated in 0.0058 sec